Nl10 - 55

• dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      preflop; volgens mijn had villain een stack nodig van 6$ zodat ik kan callen

flop: ik besluit hier te donkbetten vanwegen villain die een redelijke vis was donkbets tonen vaak zwakte maar vond dit board goed om te donken J2J het is vaak unlikely dat villain een Jx hand heeft maar het zou kunnen.

Ik bet en villain raist was logisch omdat donken vaak zwakte toont ik call hem hier ik zet hem hier op air een hoop handen maar geen Jx

turn; een Aas is wel lastig op de turn het kon zijn dat villain een Ax hand had maar ik zette hem meer op marginale handen als Kx, pairs een Ax zou die wel kunnen hebben dus heb hem ook in ze range. ik besluit echte door te betten een aas was ook een goeie bluffkaart voor mij villain callt

river: een 2 komt ik check zodat ik villain het initatief geef om te betten hij shoved en ik call.

Wat hadden jullie gedaan?

villain stats over 46handjes maar VP34/PF16/AG1,6

[converted_hand][hand_history]IPoker, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 8 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

UTG+2: $8.69 (86.9 bb)
      MP1: $7.58 (75.8 bb)
      MP2: $3.40 (34 bb)
      MP3: $9.99 (99.9 bb)
      CO: $10.31 (103.1 bb)
      BTN: $3.04 (30.4 bb)
      Hero (SB): $16 (160 bb)
      BB: $14.92 (149.2 bb)

Preflop: Hero is SB with 5:spade: 5:diamond:
      UTG+2 folds, MP1 raises to $0.30, 4 folds, Hero calls $0.25, BB folds

Flop: ($0.70) J:club: 2:diamond: J:spade: (2 players)
      Hero bets $0.47, MP1 raises to $0.94, Hero calls $0.47

Turn: ($2.58) A:spade: (2 players)
      Hero bets $1.10, MP1 calls $1.10

River: ($4.78) 2:club: (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $5.24 and is all-in, Hero calls $5.24

Results: $15.26 pot ($1.01 rake)
  • 3 antwoorden
    • RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      Ik ben zelf pas een weekje bezig, dus mensen als ik onzin praat corrigeer me :tongue:

Preflop kun je idd gewoon callen aangezien je implied odds hebt.

Je donkbet op deze flop vind ik wel goed aangezien je hier vaak wel voorligt. Nu villian raiset zou ik hiet gewoon folden. Zo te zien callt villian liever dan dat hij zelf raiset dus het feit dat hij hier reraiset zou ik interpreteren als een overpair en zou ik hier folden. Heel misschien kan hij dat hier nog doen met AK of AQ als hij jou niet gelooft maar dan ben je op de Turn natuurlijk wel helemaal crushed dus zou ik daar zeker c/f spelen.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      pf is easy call (call 20 regel).. villian raised vanuit mp1, en speelt 34/16, dus zijn range bestaat imo ongeveer uit alle PP's, AT, AJ, AQ, AK, TJ, QJ, KQ..

flop hier donken snap ik niet, want je krijgt hier vaak enkel calls van beter. check-call is een optie, omdat er dan nog veel c-bet blufs in zijn range zitten, maar door hier zelf te donken druk je dit uit zijn range.. dat villian hier minraised op de flop komt op mij al helemaal nutsy over, dus easy fold.

als villian hier met een Jx hand zit gaat hij de turn natuurlijk nooit folden. zou hij de flop hebben geminraised met een handje als AK oid dan fold hij uiteraard ook niet. als je hier dan toch wilt betten, dan maakt een bet van minder dan de helft van de pot natuurlijk no sense..

river call is horrible, maar dat spreekt denk ik wel voorzich. je beat helemaal niks meer, behalve een pure bluff.. je moet hier 1 op de 2x goedzitten, en dat zit je imo nooit.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Preflop kan je inderdaad prima callen.

Je donkbet vind ik niet goed. Hij zal misschien niet vaak de J hebben, maar je ontneemt hem nu wel de kans om te c-betten met AQ, AK, etc... je krijgt alleen maar calls van handen die je beat hebben.

Na zijn minraise is het sowieso al een fold. Hij heeft een AF van 1.6, dus dat zegt eigenlijk al genoeg.

De turn is dan ook een c/f, en de river is zéker een fold.

Dit stukje uit je post snap ik niet:

Ik bet en villain raist was logisch omdat donken vaak zwakte toont ik call hem hier ik zet hem hier op air een hoop handen maar geen Jx

turn; een Aas is wel lastig op de turn het kon zijn dat villain een Ax hand had maar ik zette hem meer op marginale handen als Kx, pairs een Ax zou die wel kunnen hebben dus heb hem ook in ze range. ik besluit echte door te betten een aas was ook een goeie bluffkaart voor mij villain callt

Hoe kan je hem hier niet op een Jx hand zetten? Hoe kan je hem op de turn geen Ax hand geven maar eerder "marginale" handen? Hoe weet je dat zomaar??

Als je een hand speelt geef je iemand een range aan hand preflop, op de flop wordt die range nauwer, en zo ga je verder doorselecteren. Jij gaat hier blijkbaar al op de flop Jx handen uit zijn range halen omdat je hem daar niet op zet? QJ, KJ,AJ, TJ...het zit allemaal in zijn range...