Nl10 - 45s

• dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      ik limp 45s preflop wat misschien niet helemaal goed is bb checks

flop: BB bets bijna halfpotje ik hit hier backdoor flushdraw en backdoor straightdraw wat obv goed genoeg is om te callen, BB bets dus hij zal wel een pair gehit hebben Qx 8x

turn: BB bets ongeveer half potje weer als zijn betsize groter was geweest had ik hier gefold maar hij showt niet echt zekerheid in zijn hand met zijn betsize waardoor ik besluit te raisen tevens was de 3 een goeie hand om op te semibluffen de flush ligt er en ik hit één van mijn outs, mijn hand kan zich nog verbeteren.

River: BB checkt naar me toe dus hij was nog wat minder zeker over ze hand de Qx 8x range blijft staan, ik hit hier me straat ik besluit hier een bet te plaatse een redelijke hoge zodat het een bluf lijkt denk dat villain niet wist wat ie hier mee moest en callt.

Dit is een hand waarin je ziet dat handjes als 45s soms goed te openen zijn villain zag waarschijnlijk niet dat ik hier op een straat zat alleen soms hit je niks en soms wel wat.

1) Wat vinden jullie van deze play
      2) Met welke hand callt villain hier denk je

stats villain over 97handen VP35/PF31/AG5,5

IPoker, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (CO): $15.47 (154.7 bb)
      BTN: $12.64 (126.4 bb)
      SB: $10 (100 bb)
      BB: $10 (100 bb)
      UTG: $21.57 (215.7 bb)
      MP: $11.42 (114.2 bb)

Preflop: Hero is CO with 5:diamond: 4:diamond:
      2 folds, Hero calls $0.10, 2 folds, BB checks

Flop: ($0.25) Q:spade: 8:spade: 2:diamond: (2 players)
      BB bets $0.12, Hero calls $0.12

Turn: ($0.49) 3:spade: (2 players)
      BB bets $0.24, Hero raises to $0.70, BB calls $0.46

River: ($1.89) 6:diamond: (2 players)
      BB checks, Hero bets $1.41, BB calls $1.41

Results: $4.71 pot ($0.31 rake)
  • 2 antwoorden
    • GroteSmurf
      GroteSmurf
      Bronze
      Je opent de hand niet, je limpt enkel. 45s is een goede steal in de CO dus kan je wel mee openen.

Als je 2bet op de turn, maak hem dan groter want je toont hier ook niet echt veel sterkte en je hebt nog geen showdownvalue. $0.90-$1 lijkt me hier beter.

Meestal krijg je het initiatief dan ook op de river en kun je ofwel behind checken als je mist of groter valuebetten (naar $2 ongeveer) als je gehit hebt.

Villain zal wel gecalled hebben met Qx, flush had ie wel c-r.

In ieder geval open ik deze hand liever om lelijke FD's uit zijn range te halen want hij kan hier nu any-two hebben.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door GroteSmurf
      Je opent de hand niet, je limpt enkel. 45s is een goede steal in de CO dus kan je wel mee openen.
      True, gewoon openraisen! :)

De flop is voor mij een fold of een raise want met een call berijk je niets sinds je geen equity hebt

De turn raisen kan maar raise dan groter zodat je de flush kan reppen en dan moet je ook nog gaan afvragen of men gaat folden op de River

Al met al zou ik deze hand heel anders spelen en ik raad je aan om evt. wat videos te bekijken, coachings te bezoeken en/of strategie artikelen door te nemen

Mvg,
      Gerv