nl10 KQo

• dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      MP1 opent en er is verder geen actie ik besluit hier te raisen om direct te pot op te pakken maar dat mislukt denk vanwegen het feit dat ik hier niet 3maal zijn raisesize raise maargoed.

Flop: ik besluit door te betten het is een redelijke goede flop om door te betten alleen de flushdraw is wat moeizaam

Turn: ik hit een koning wat me tot doorbetten dwingt en villain folds.

IPoker, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 9 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

UTG+2: $7.31 (73.1 bb)
      MP1: $12.09 (120.9 bb)
      MP2: $17.08 (170.8 bb)
      MP3: $3.60 (36 bb)
      CO: $9.17 (91.7 bb)
      BTN: $10 (100 bb)
      SB: $11.45 (114.5 bb)
      Hero (BB): $21.88 (218.8 bb)
      UTG+1: $2.55 (25.5 bb)

Preflop: Hero is BB with Q:club: K:spade:
      2 folds, MP1 raises to $0.30, 5 folds, Hero raises to $0.70, MP1 calls $0.40

Flop: ($1.45) 5:spade: 3:club: 3:spade: (2 players)
      Hero bets $0.80, MP1 calls $0.80

Turn: ($3.05) K:diamond: (2 players)
      Hero bets $2.28, MP1 folds

Results: $3.05 pot ($0.20 rake)
  • 3 antwoorden
    • RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      Ik ben zelf pas een weekje bezig, dus mensen als ik onzin praat corrigeer me :tongue:

vind zelf deze 3bet tegen mp1 iets te loose maar het kan. Als je dan 3bet moet je hem zeker groter maken, ik zelf zou hier 3x zijn raise doen + iets vanwege het feit dat je OOP bent dus naar $1 ofzo, nu geef je hem veel te goede odds om te callen.

Op de flop zou ik met het initiatief op deze board ook gewoon cbetten. En de turn ook. Ik zat eerst nog te denken of je op de turn zou kunnen checken zodat villian kon geloven dat zijn PP goed was maar toen bedacht ik me dat jij wel een sterke hand moet hebben om OOP te 3betten tegen een MP1 raise. Dus hij zet jou waarschijnlijk op een hoger PP of AK waar je net je K gehit hebt, dus zal hij hier denk ik niet vaak gaan betten als je checkt.

Dus preflop groter betten ong $1 vanwege OOP. Voor de rest zou ik zeggen nh :D
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      afhankelijk van zijn stats kan je hier pf al folden.. tegen een tag zal je vaak tegen handjes als AJ, AQ AK, KQ, QJ of een PP zitten, en hier loop je op achter. daarnaast zit je OOP en dat speelt niet fine.

als je hier 3bet, moet het groter. 3x zijn raise + 1bb voor OOP. flop c-bet ik hier ook, om het initiatief te houden en handjes als broadways en Ax handjes te laten folden.. turn is standaard.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      afhankelijk van zijn stats kan je hier pf al folden.. tegen een tag zal je vaak tegen handjes als AJ, AQ AK, KQ, QJ of een PP zitten, en hier loop je op achter. daarnaast zit je OOP en dat speelt niet fine.

als je hier 3bet, moet het groter. 3x zijn raise + 1bb voor OOP. flop c-bet ik hier ook, om het initiatief te houden en handjes als broadways en Ax handjes te laten folden.. turn is standaard.
      I agree. De 3bet kan inderdaad als je zelf een tight image hebt en de openraiser foldt vaak tegen 3bets (of tegen c-bets in 3bet potten). Als dat niet het geval is zou ik gewoon folden.

Flop c-bet is prima,... maar de turn zou je eventueel ook kunnen checken. Hij callt je daar soms met AK (waartegen je beat bent) of lagere pockets (bv TT). Als je daar checkt kan je nog value krijgen van zijn pockets op de river. In een 3bet pot moet je trouwens niet te snel bang zijn voor een FD.