Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

NL5 CO steal K9s vs SB

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      Villain speelt 27/20 over 55 handen AF=4,5 andere stats als fold sb etc heb ik beetje klein sample voor vind ik.
      Ik heb iig hiervoor al een hand gespeeld met hem ook hij in sb waar hij op een 6J2 rainbow flop mij klein c/r en op een x turn doorbet met complete air.
      Villain donked en door zijn aggro image call ik (zou ik bijna altijd doen btw met TP)
      Tu checked hij en ik check behind want kan verder geen value halen denk ik en wil naar de SD zodat ik zijn hand kan zien.
      Op de river is elke draw aangekomen (FD en QT) en ik versla met mijn 2pair geen enkele made hand behalve KQ. Dus hij moet hier of licht valuebetten of air betten en gezien de geschiedenis denk ik niet dat hij air heeft en licht valuebetten is voor mij onwaarschijnlijk ik fold dus.

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $5.72
      UTG: $2.72
      MP: $8.42
      Hero (CO): $8.62
      BTN: $5.04
      SB: $8.19

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has K:spade: 9:spade:

fold, fold, Hero raises to $0.15, fold, SB calls $0.13, fold

Flop: ($0.35, 2 players) 2:spade: J:diamond: K:diamond:
      SB bets $0.25, Hero calls $0.25

Turn: ($0.85, 2 players) 2:diamond:
      SB checks, Hero checks

River: ($0.85, 2 players) 9:heart:
      SB bets $1.30, fold

SB wins $0.81
  • 2 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Wat is zijn WTSD? Het zegt niet zoveel - net als AF met 55 handen - maar is toch een indicator

Ik denk dat als zijn WTSD <29% is de Turnbet om mijn hand in een bluf te veranderen hopend dat Kx gaat folden. Een 2de reden is dat je de River makkelijk behind kan checken

Nu weet je niet of ie bluffed, valuebet etc. op de River. Overbet is meestal voor value dus hij maakt het je hier makkelijk nu :)

Mvg,
      Gerv
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Waarom zou ik K9 op de turn in een bluff verandenderen? De handen die ik dan moet laten folden zijn : KTs, KJ, KQ.
      KTs is het meest waarschijnlijk om te laten folden en daar zijn maar 2 combo's van.
      KJ fold obvious nooit (two pair) en KQ is TPGK.
      Andere handen win ik van. Of bedoel je dat ik door het paired board, bij alle kaarten boven de 9 op de river split?
      Hoeveel Kx handen zitten er nu echt in zijn range?
      K8s, K7s? Het ziet er niet uit dat het een loose/passive is die met any Kxs/Kxo called
      Dus stel even hij heeft K8s, K7s, K6s : 6 combo's

Ga ik er ook nog vanuit dat KTs fold : 8 combo's
      KJ en KQ : 6+12 = 18.

Ik ga er voor het gemak van de berekening vanuit dat het niet uit maakt in EV of ik bet en hij fold of dat we naar de showdown gaan omdat het resultaat +/- hetzelfde zal zijn --> hij heeft maar 2 outs naar trips.

pot is 0,85. Bluff bet zou zijn 0,70. Totaal aantal K combo's : 26
      (8/24)*0.85 - (18/24)*0.7 = 0,283 - 0,525 = -0,242

Het is versimpeld, dit is geen echte EV dat is te gecompliceerd om het verschil in EV te berekenen tussen checken en betten met zijn gehele range aan Jx aannames en flush aannames.
      Het gaat mij dus vooral om de Kx verhouding. Ik valuetown mezelf meer dan dat ik foldequity creëer en dat zie je door het minteken.