NL4: AK in 3 bet pot

• kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      IPoker, $0.02/$0.04 No Limit Hold'em Cash, 8 Players

Hero (BB): $5.29 (132.3 bb)
      UTG+2: $7.03 (175.8 bb)
      MP1: $2.08 (52 bb)
      MP2: $6.34 (158.5 bb)
      MP3: $4 (100 bb)
      CO: $1.78 (44.5 bb)
      BTN: $5.15 (128.8 bb)
      SB: $7.44 (186 bb)

Preflop: Hero is BB with A K
      6 folds, SB raises to $0.16, Hero raises to $0.48, SB calls $0.32

Flop: ($0.96) T 4 7 (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.70, SB calls $0.70

Turn: ($2.36) A (2 players)
      SB bets $1.77, Hero raises to $4.11 and is all-in, SB calls $2.34

River: ($10.58) 5 (2 players, 1 is all-in)

Results: $10.58 pot ($0.70 rake)
      Final Board: T 4 7 A 5
      Hero mucked A K and lost (-$5.29 net)
      SB showed T A and won $9.88 ($4.59 net)

Tegenstander is een 32/8-vis over meer dan 1K handen.

Wat ik anders zou doen:
      • Op flop zou ik mijn c-bet kleiner maken naar .5-.55 omwille van het drogeboard.

Op turn ga ik er vanuit dat ik beste hand heb. Callen heeft dus weinig zin en ik ga all-in. Wat denken jullie?
  • 8 antwoorden
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Cbet kan inderdaad wat lager, de size die je zelf aangeeft vind ik zelf ook wel goed. Als hij je dan check/called moet je wel oppassen. Hij gaat je namelijk niet echt floaten hier, als hij hier je cbet called heeft hij meestal wel iets.

Vervolgens donked hij de turn en dat vind ik persoonlijk erg sterk overkomen. Je moet je hier echt wel afvragen of je hier broke wilt gaan. Het feit dat het een vis is zegt wel genoeg, maar een stat als AF kan je hier heel erg helpen.

Probleem is een beetje dat ik de spoiler heb bekeken voordat ik dit heb gepost. Kan nu niet echt meer een correcte beoordeling geven. Ik denk dat de beste play hier is om te folden, vanwege mijn eerdere mening op de flop. Aan de andere kant schrijf ik dit nu wel, maar er zit echt wel een redelijke kans in dat ik zelf ook gewoon broke ga hier tegen een fish.

Wat ik mij afvraag is: Wat zou je gedaan hebben als villian de turn gewoon checkte?
    • kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      Vilain's AF was 1,5... Moet wel toegeven, ik heb beperkte kennis als het over het toepassen van strategieën tegen bepaalde stats gaat. AF is niet echt een factor waar ik momenteel veel waarde aan hecht, mss dat ik dat wat meer in men spel kan inbouwen. Hoe zou ik het dan best deze stat interpreteren in deze situatie?

Als vilain zou checken, denk ik dat ik het bet maak dat vilain nu maakt en nog altijd broke wil gaan met men TPTK...
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Over 1k zou je dus kunnen zeggen dat villian licht aggresief is. een AF tussen de 2 en 3 word als normaal beschouwd. Hij called dus net iets vaker dan de gemiddelde TAG.

Ben er trouwens geen fan van om met TPTK broke te gaan, en al helemaal niet hier. Zoals ik al zei heeft villian hier echt wel iets als hij je gaat callen. Ik zou dan ook zelf voor een check-behind hebben gekozen op de turn. Je zit namelijk in positie. Hierdoor geef je villian de kans om te bluffen op de river met een hand als bijvoorbeeld Tx Als je uit positie zit zou wel doorgebet hebben trouwens.

Ander bijkomend voordeel, wat ik zelf nog belangrijker vind, is dat je niet voor stacks hoeft te spelen. Als hij verder check/check speelt kun je natuurlijk nog wel de river betten.
    • RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      Ik ben zelf pas een weekje bezig, dus mensen als ik onzin praat corrigeer me
      :tongue:

Ben het hier volledig eens met Plompoker. Het feit dat hij donkt op de turn met een AF van 1.5 vind ik ook erg sterk overkomen. Daarnaast past de A heel goed binnen jou range maar lijkt hij daar niet bang voor te zijn. Altijd lastig dit soort situaties tegen vissen :f_grin: Ik denk dat ik hier zou folden met stats en zonder weet ik het niet :D Zou ook best wel eens broke zijn gegaan dan.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Plompoker
      Over 1k zou je dus kunnen zeggen dat villian licht aggresief is. een AF tussen de 2 en 3 word als normaal beschouwd. Hij called dus net iets vaker dan de gemiddelde TAG.

Ben er trouwens geen fan van om met TPTK broke te gaan, en al helemaal niet hier. Zoals ik al zei heeft villian hier echt wel iets als hij je gaat callen. Ik zou dan ook zelf voor een check-behind hebben gekozen op de turn. Je zit namelijk in positie. Hierdoor geef je villian de kans om te bluffen op de river met een hand als bijvoorbeeld Tx Als je uit positie zit zou wel doorgebet hebben trouwens.

Ander bijkomend voordeel, wat ik zelf nog belangrijker vind, is dat je niet voor stacks hoeft te spelen. Als hij verder check/check speelt kun je natuurlijk nog wel de river betten.
      check behind op de turn is toch geen optie? villian donkt uit..

wat betreft de hand. dat villian hier je 3bet callt oop, geeft wel aan dat hij vaak met redelijk handje als Ax of een PP zit. aan zijn stats te zien raised villian pf maar weinig handjes, dus zo vaak opent hij uberhaupt geen potjes pf. dat hij hier je 3bet callt, maakt zijn range dan ook wel beperkt.

flop c-bet kan hier een stuk kleiner. in blind battles is een c-bet van 1/2 pot vaak al voldoende, dus maak er 0.50$ van oid. als villian hier met een PP zit gaat hij hier imo zelden folden op de flop, of je nou 0.50$ of 0.70$ bet. als hij op de flop echter niet hit, zal hij ook vaak bij een bet van 0.50$ folden. je c-bet moet bij 0.70$ dus een stuk vaker werken (dan bij 0.50$), om hem winstgevend te maken.

check behind op de flop kan in sommige situaties ook nog wel eens, maar in een 3bet spot in een blindbattle kies is vaak wel voor een c-bet, omdat er nog voldoende Ax handjes en broadways in zijn range zitten die op deze flop niet hitten..

afhankelijk van zijn AF kies ik hier voor shove or fold. als villian een zeer hoge AF heeft, dan ship ik het erin. als villian daarentegen een zeer lage AF heeft en dus vrij passief is, dan fold ik hier wel. als hij in dit geval gaat donken, zal hij dit zelden doen zonder 2pair of beter.

zonder stats denk ik dat ik hier wel fold. jullie zitten allebei vrij diep, dus je bent nog niet commited. villan zijn check-call flop, donk turn line komt op mij wel vrij sterk over en dus fold ik hier. as played is de ship hier wel fine, omdat het er op de river anders toch wel in gaat..
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      @ Dopie

Klopt, maar zie mijn vorige post :D Ik was benieuwd wat hij zou doen als villian gecheckt had :f_biggrin:
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik vind het niet slecht gespeeld eigenlijk.

In een SB-BB spot, zal villain looser raisen pf, dus een 3bet is goed.

Op de flop: hier kan je behind checken, maar een Cbet is niet verkeerd en zou ik ook wel doen af en toe. Pakweg 66-88-99 en AK-AQ-AJ zal hier af en toe wel folden afhankelijk van de villain. Langs de andere kant rep je niet echt een hand buiten JJ+, dus een check zou ook zeker niet slecht zijn, villain lijkt ook wat calling station achtig.

Op de turn: de pot is groot, dus je bent wel committed imo als je de A hit. Ik zou hier wel gewoon callen aangezien je dan bluffs en pocket pairs als JJ-QQ in zijn range houdt, maar op zich is een ai ook niet echt fout denk ik.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
      Ik vind het niet slecht gespeeld eigenlijk.

In een SB-BB spot, zal villain looser raisen pf, dus een 3bet is goed.

Op de flop: hier kan je behind checken, maar een Cbet is niet verkeerd en zou ik ook wel doen af en toe. Pakweg 66-88-99 en AK-AQ-AJ zal hier af en toe wel folden afhankelijk van de villain. Langs de andere kant rep je niet echt een hand buiten JJ+, dus een check zou ook zeker niet slecht zijn, villain lijkt ook wat calling station achtig.

Op de turn: de pot is groot, dus je bent wel committed imo als je de A hit. Ik zou hier wel gewoon callen aangezien je dan bluffs en pocket pairs als JJ-QQ in zijn range houdt, maar op zich is een ai ook niet echt fout denk ik.
      Ik sluit me hierbij aan. De flop c-bet zou ik ook wat kleiner maken, dan hoeft het (zoals Dopiejopie zegt) ook niet zo vaak te werken. Een fold op de turn kan...maar hij kan hier best AQ/AJ hebben hoor. Hij kan lage PP niet profitabel callen OOP, dus die sluit ik nu even uit. Als hij hier TT of AT heeft dan is dat imo een cooler.