NL4: QQ met raise achter ons

• kennethjeu
      kennethjeu
      Bronze
      IPoker, $0.02/$0.04 No Limit Hold'em Cash, 10 Players

BB: $5.25 (131.3 bb)
      UTG: $5.18 (129.5 bb)
      UTG+1: $5.25 (131.3 bb)
      UTG+2: $4.96 (124 bb)
      Hero (MP1): $4.70 (117.5 bb)
      MP2: $1.94 (48.5 bb)
      MP3: $3.90 (97.5 bb)
      CO: $8.81 (220.3 bb)
      BTN: $5.75 (143.8 bb)
      SB: $2.02 (50.5 bb)

Preflop: Hero is MP1 with Q Q
      3 folds, Hero raises to $0.16, MP2 folds, MP3 calls $0.16, CO calls $0.16, BTN raises to $1.04, 5 folds

De SHC zegt dat je hier QQ gewoon zou moeten folden, lijkt me toch sterk dat ik dit altijd moet doen? Wat zouden julie hier doen? Raisen, callen of toch folden?
  • 4 antwoorden
    • RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      Ik ben zelf pas een weekje bezig, dus mensen als ik onzin praat corrigeer me :tongue:

Callen zou ik niet doen. je hebt geen implied odds en daarnaast zou het ook kunnen dat er nog 1 van die andere gasten called wat ook niet goed voor je queens zou zijn.

Volgens de chart moet je hier idd folden maar het is ook afhankelijk van de tegenstander. Als het een agressieve vis zou zijn dan zou ik hier gewoon chippen denk ik, als het een regular achtige speler is dan fold ik denk ik gewoon. Die regular zou IP denk ik hebben gecalled met een lager PP dus zit je tegen AA KK of AK denk ik dus zou ik dan folden. is altijd lastig natuurlijk om dit soort handen weg te leggen maar dat is juist waar je je mee kunt onderscheiden tov de slechtere spelers die wel weten dat ze crushed zijn maar hun "mooie" hand niet kunnen folden.

Ik vind trouwens villians 3 betsize ook niet echt één van een grote fish aangezien hij goed rekening houdt met de limpers. Maargoed thats just me :D
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      callen OOP speelt niet erg lekker, zeker omdat er al zoveel limpers in de hand zitten, welke wellicht ook wel callen als jij ook de call maakt. daarnaast wil je ook geen Axx of Kxx board ziet, dus call is geen optie.

afhankelijk van de stats van villian is het hier 4bet broke of fold. als villian een fish is, is het een easy ship. hij zal in dit geval raisen met diverse PP's en vast ook nog diverse Ax handjes. hier loop je nog ruim op voor. als villian een reg is, dan fold ik hier. hij zal hier enkel 3betten met QQ+ en AK, en op die range loop je achter..
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopiejopie88
      callen OOP speelt niet erg lekker, zeker omdat er al zoveel limpers in de hand zitten, welke wellicht ook wel callen als jij ook de call maakt. daarnaast wil je ook geen Axx of Kxx board ziet, dus call is geen optie.

afhankelijk van de stats van villian is het hier 4bet broke of fold. als villian een fish is, is het een easy ship. hij zal in dit geval raisen met diverse PP's en vast ook nog diverse Ax handjes. hier loop je nog ruim op voor. als villian een reg is, dan fold ik hier. hij zal hier enkel 3betten met QQ+ en AK, en op die range loop je achter..
      +1 Goed verwoord!
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dit is echt zo villain-afhankelijk....

ik denk dat ik hier nooit zo callen (want dan zit je multiway), maar bijna altijd zou 4betten. Ja, zijn squeeze ziet er sterk uit...maar er zit ook al heel wat geld in de pot dus als het een regular is dan zou hij hier best met Ax handen kunnen squeezen om de pot op te pakken.
      Als het een fish is dan zal hij ook vaak squeezen en callen met mindere handen. Dus met 4bet broke doe je hier in principe niks fout.