[45 mans] FT push/fold van BTN

• hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Poker Stars $3.19+$0.31 No Limit Hold'em Tournament - t1000/t2000 Blinds + t100 - 7 players

UTG: t3601 M = 0.97
      UTG+1: t19409 M = 5.25
      MP: t13459 M = 3.64
      CO: t3740 M = 1.01
      Hero (BTN): t12740 M = 3.44
      SB: t5195 M = 1.40
      BB: t9356 M = 2.53

Pre Flop: (t3700) Hero is BTN with 6 :spade: 4 :spade:
      4 folds Hero???

Is deze hand vanwege de vele shorties het waard om te pushen?
  • 11 antwoorden
    • solartje
      solartje
      Bronze
      denk dat ik hem fold, omdat ik vermoed geen FE te hebben en hier men future FE niet wil riskeren op moment dat er 4 spelers staan te busten in ICM heavy stacksize tafelverdeling.

Als je bigstack was hadk zeker gepushed. Hoe meer chips, hoe minder ze waard zijn, maar als avg stack hier, denk ik dat je hier wel kan folden en betere spot vinden.
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Hmmm lastige spot wel, het is allemaal net net. Ervan uitgaande dat de bigstack nog heel tight moet callen heb je enkel problemen met de SB. Je riskeert 5100 om 3700 op te pakken en als hij called moet je zo'n 39% hebben. SB zal zo'n 42% callen denk ik en dan heb je iets van 38% equity met je 64s. :P

Ook zit je al FT en krijg je niet zo heel veel van deze spots dus elke spot die je krijgt zou je moeten aanpakken imho. Zal dus wel pushen hier denk ik. Spelen om te winnen, niet om niet te verliezen. Anyway nash zegt dit:

BU PUSH: 84.6%, 22+ Qx+ J2s+ J3o+ T2s+ T4o+ 92s+ 95o+ 82s+ 85o+ 72s+ 74o+ 62s+ 64o+ 52s+ 53o+ 42s+ 32s
      SB CALL: SB 34.2%, 44+ Ax+ K4s+ K6o+ Q7s+ Q9o+ J9s+ JTo

Maar kan me ook wel in 't verhaal van solar vinden wat betreft future FE / 4 shorties.
    • Broodjechips
      Broodjechips
      Bronze
      Put pressure on the shortstacks! Push
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik push dit altijd. De sb, zie ik overigens veel tigher callen dan dit met nog 2spelers die voor hem all in zijn. Natuurlijk wel afhankelijk van reads en dergelijke. Bijvoorbeeld laatste handje zegt al heel veel. Heeft de sb al eens light push afgecalled met goede odds aan ft. In dat geval kan ik mij wel vinden in een fold vanwege de redenen die solar aangaf.
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      SB heeft over 2 handen 1,8k chips he
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sokzel
      SB heeft over 2 handen 1,8k chips he
      Sinds wanneer eerst sb en dan bb :D
    • solartje
      solartje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Broodjechips
      Put pressure on the shortstacks! Push

welke callranges geef je aan beiden spelers?

als die nashranges idd zijn callrange zijn, dan kan ik me wel in de shove vinden, maar geen info over vilains gedrag, dus moeilijk te bepalen hoe tight/loose ze spelen. folden ze tot die 3k stacks busten of spelen ze ook om te winnen? maakt imo veel uit.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door solartje
      ...maar geen info over vilains gedrag, dus moeilijk te bepalen hoe tight/loose ze spelen. folden ze tot die 3k stacks busten of spelen ze ook om te winnen? maakt imo veel uit.
      naderhand wel een idee. op dat moment nog niet, vandaar er niet bij gezet
    • solartje
      solartje
      Bronze
      toch even in wiz gestoken om zeker te zijn, dat ik niet aan het flashen ben,

Heb de graphs erbij gezet, en ze moeten elk apart <20% callen om het +ev te maken

de bubble is net gebarsten, die gasten hebben zich ITM gefold en willen nu flipjes aangaan. Zou me verwonderen als ze beiden maar 20% callen met 3bb.

Oorspronkelijk gepost door solartje
      .... Als je bigstack was hadk zeker gepushed. Hoe meer chips, hoe minder ze waard zijn, maar als avg stack hier, denk ik dat je hier wel kan folden en betere spot vinden....
      even één ding veranderd in ICM, hero stacksize, om invloed te tonen.
      hero CL gezet, en dan is het wel een push. :rolleyes:

Denk dat er heel vaak te weinig naar de relatieve stacksize van hero ten opzichte van andere vilains word gekeken op FT handen.
      Er is een heel groot verschil in shortie/avgstack/CL te zijn. als je 6 spelers hebt met 10K stacks, zijn je ranges volledig anders dan als je 2spelers hebt met 2K, 2 spelers met 10k, 2 spelers met 20K, zowel in je push als in je call ranges in ICM en dan hebk het nog niet over future FE, edge, etc..

Hoop dat dit vb genoeg zegt. alhoewel je evenveel riskeert, en dezelfde callranges behoud, gaat je pushrange van 30 naar 70%. ICM is fun.
      (leuke hand trouwens om te posten :D )

• liessens
      liessens
      Bronze
      Ehm de sb called misschien iets meer, maar de bb gaat hier zeker minder callen.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      nvm :)