post hier je beste collega/vrienden/familie prank

• giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Ik moest net denken aan een grap die we ooit met een collega uit hebben gehaald. Je moet je voorstellen dat we het hier echt over zo'n type edgar hebben. (wellicht voor de belgen onder ons)

Deze Collega gaat een half uurtje eerder naar huis toe en sluit zijn pc niet af. Wij een paar snel koppelingen aangemaakt op zijn bureauroblad. Dingen als Dikke Negerinnen Dating Foto's en dat soort onzin, daarna hebben we een printscreen van zijn bureaublad gemaakt. Deze printscreen hebben we als bureaublad achtergrond ingesteld.

Die collega start volgende dag als 1 van de eerste (hij begint vroeger dan de rest) die pc op. Zit die dus met 2 snelkoppelingen die hij zeker gaat proberen te wissen maar dit lukt maar 1 keer. :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Wij hoorde later van een andere collega die ook eerder begint dat hij behoorlijk had zitten zweten.

Ben wel benieuwd of ik hier nog inspiratie op kan doen voor nieuwe pranks die we uit kunnen halen. Moet natuurlijk wel gewoon grappig zijn en niet te ver gaan voor de betrokkenen. Zoals hieronder bij een extreme versie van bananensplit. Zeker de ziekste verborgen camera grap die ik ooit gezien heb.

• 6 antwoorden
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      vorig jaar 1 april:
      Yoshiwa stuurt mails naar melv en rene , om arjon een 1 aprilgrap aan zijn been te smeren.
      Alleen , naar melv stuur ik een mail die zogezegd van rene komt , naar rene een die zogezegd van melv komt , beiden denkende dat de andere het originele idee had ...
      Minds were blown:D
    • RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      de Satan's baby grap echt goed maar vraag me af in hoeverre dit niet allemaal gespeeld is :D Amerikanen kunnen goed overdrijven op op tv :tongue:

Ok dan mijn eigen grap die ik samen met mn vader een paar weken terug heb uitgevoerd mbt mijn oma(die voor sommigen misschien iets te ver gaat :rolleyes: )

Ten eerste moeten jullie weten dat mijn oma een beetje een appart geval is :tongue: Ze woont al meer dan 40 jaar op een hoekhuis en heeft helemaal niets met de mensen in de straat, buren moet ze al helemaal niets van weten. Daarnaast heeft ze het ook niet zo zitten met onze (van oorsprong zijnde) allochtone medemens.

Een paar weken terug waren haar oude buren plotseling verhuisd en kwamer er dus nieuwe buren in. Mijn oma had dit tijdens een bezoek van mijn moeder verteld en ook laten weten dat het "buitenlanders" zouden zijn. Toen mijn moeder dit thuis vertelde aan mij en mijn vader ging er een lichtje branden :coolface:

Wat hebben we nu gedaan :pokerface:

We hebben diezelfde middag(terwijl mijn oma dus al pissed thuis zat in de wetenschap van haar nieuwe buren) een brief geschreven die afkomstig was van haar nieuwe buurvrouw. Om het geloofwaardig te maken hebben we er typische spelfouten in gezet. De brief had een heel erg opdringerig karakter :D De nieuwe buurvrouw wou graag vriendinnen worden zodat mijn oma bijvoorbeeld dingen zou doen als: t hee drinken, haar de taal leren, op haar 4 kinderen passen, haar vertellen over haar geloof ect.

Een uur later had mijn oma een mooie brief op de mat liggen. 10 minuten daarna kreeg mijn moeder gelijk een telefoontje met een paniekerige en ietwat boze oma aan de lijn, mijn moeder zette de speaker aan en de eerste reactie was: Wat ik nou toch meemaak! :D die dag en de volgende heeft mijn oma gebruik gemaakt van het feit dat ze een telefoon heeft en iedereen gebeld om dit verhaal te vertellen, ook haar schoonmaakster, verzorgers(ivm diabetes) moesten het allemaal weten.

Na 2 dagen hebben we opnieuw een brief gemaakt. Deze keer gaf de buurvrouw aan het jammer te vinden dat ze nog niets van mijn oma had gehoord en dat ze die avond met het gezin om een uur of 8 langs zou komen om een kopje thee te drinken en kennis te maken. Om het niet te opdringerig te maken ook even het telefoonnummer er onder gezet ingeval het bezoek niet uit zou komen. het telefoonnummer was uiteraard van mijn vader :coolface:

Diezelfde middag kreeg eerst mijn moeder een telefoontje maar ze durfde niet op te pakken omdat ze het nu allemaal wel erg ver vond gaan, mn vader en ik daareentegen vonden het prachtig :s_evil: uiteindelijk heeft mijn oma mijn tante gebeld en moest mijn neefje bij ons langskomen om te kijken of we thuis waren. Mijn neefje kwam binnen en vertelde ons ook het hele verhaal vergezeld met de vraag of oma vanavond rond een uur of 8 op visite kon komen :D Ze was hem natuurlijk behoorlijk geknepen en probeerde haar huis te ontvluchten :tongue: 10 minuten daarna krijgt mijn vader een telefoontje van mn oma :D en hij zet zijn allerbeste "allochtoonse" accent op. Mijn oma vertelde dat ze al 40 jaar daar woonde en niets van dit volk af moest weten en dat ze dus niet langs hoefden te komen. waarop mij vader een aantal keer herhaalde "ies nit mooï".

Uiteindelijk zat diezelfde avond bijna de halve familie bij ons thuis(sommige wisten al van de grap sommige nog niet) toen mijn oma binnenkwam om de brieven aan iedereen te laten zien en zelfs een beetje te schelden :D . Het werd helemaal mooi toen mijn oma serieus dreigde om bij de volgende brief de woningstichting in te gaan schakelen.

De volgende dag een bloemetje en chocola gekocht om het maar te gaan vertellen aangezien een "echte" confrontatie tussen mijn oma en de buren niet verweg meer was en dat natuurlijk erg raar zou gaan worden aangezien de buren van niets wisten :D

Eenmaal binnengekomen gaf ik de bloemen en de chocola aan mn oma met de woorden dat het voor de deur lag :tongue: Op het kaartje bij de bloemen stond dat de buren mn oma niet meer lastig zouden vallen en dat het allemaal een grapje was. Mn oma trapte hier zelfs nog met ogen open in :coolface: Even later toch alles maar opgebiecht aangezien mn oma vertelde dat haar bloeddruk in de loop van de week flink was gestegen. :D

Uiteindelijk heeft mijn vader(schoonzoon) de grootste schuld gekregen maar kon ze er na een half uurtje wel om lachen.

Sorry trouwens voor de grootte van de post maar toen ik eenmaal begon wou ik het ook goed vertellen :D
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      vorig jaar 1 april:
      Yoshiwa stuurt mails naar melv en rene , om arjon een 1 aprilgrap aan zijn been te smeren.
      Alleen , naar melv stuur ik een mail die zogezegd van rene komt , naar rene een die zogezegd van melv komt , beiden denkende dat de andere het originele idee had ...
      Minds were blown:D
      een aantal jaren geleden heeft een collega wat op soortgelijk wijze met collega's lopen grappen:
      - collega is aan het bellen (vrouw) met klant en krijgt mailtje van haar overbuurman (gestuurd door grappenmaker): "wat zie je er vandaag toch weer lekker uit". lang leve de outlook slider die dit tijdens het gesprek direct laat zien :D
      - manager die een jaarcontract heeft en ondertussen eigenlijk wil weten hoe het ermee staat ontvangt, zo denkt hij, een mailtje van de directie met een harde toon "we willen je NU spreken". 2 minuten later staat ie bij de directie die zich afvraagd waarom hij zo pissed voor hun staat

en zo ging het de hele dag door :)
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      dat oma verhaal is echt vet grappig!!!!

Wij hebben een keer de collega (chef bij een busmaatschappij) van mijn vader zover gekregen dat hij dacht dat er een ijsbeer in de bus was gestapt. Mooie was dat die ook nog ten overstaande van paar honderd bussen over de portofoon zei dat dat beest echt niet mee mocht. Dat beest was er helemaal niet maar dat kon hij vanachter zijn buro niet zien. Maar hij geloofde het heilig en raakte echt in paniek.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Leuk idee, denk ook wat te hebben.

Wij organiseerden altijd een groot strandfeest ( toen dat nog kon) en wij zorgden voor het hout en de aankondigingen. Iedereen kon komen eigen drank mee. Begon ooit met een man of 40 en eindigde met politie te paard als bewaking na 5 jaar. Iedereen ging compleet los en zonder geweld.

Een vriend van mij, schuchtere jongen, kerk, echt redelijk braaf, reed compleet lam terug naar huis. Niet goed te praten, maar gebeurde. Hij bleef bij mij slapen ( ik woonde nog "thuis" ).

Volgende morgen was ik eerder wakker en heb zijn sleutels uit zijn zak gehaald en de auto flink wat straten verder gezet. Toen hij wakker werd ben ik na een tijdje voor het raam gaan staan en vroeg waar ie de auto gezet had. Samen gaan zoeken door de hele buurt ( wel een beetje geleid). Niet te vinden.

Gezegd dat ik maar niet hoopte dat de auto weggesleept was door de politie omdat de polite dat ook wel eens deed als ze wisten dat je dronken had gereden maar je niet op dat moment aan hadden kunnen houden, bijvoorbeeld omdat er een ongeluk gebeurt was. Grote paniek.

Samen naar het politiebureau, dan kan je tenslotte beter zelf gaan dan dat ze bij jou komen. Wachtkamer vol, gewacht tot we de kamer bij de agent instapten om te zeggen dat ik hem had verplaatst.

#2 Schooltassen met superlijm ergens op vastplakken.

#3 Schooltassen alle boeken eruit en vullen met wc papier. Als iemand dan z'n boek moest pakken en hij haalt er een rol uit vragen of ie moet poepen.Zelfde categorie, alle lunchpakketjes bij 1 persoon in de tas stoppen.
      allemaal middelbare school.

Later in de haven gewerkt. Daar deed men meer aan dronken mensen kaal scheren/ verknippen. Muts weer op en sommigen kwamen daar de volgende dag achter. Ook: Iemand zijn auto op z'n dak zetten als men dronken weg wil rijden en iemand z'n auto aan boord van een schip hijsen.

Er zijn verschillende soorten pranken, tot slot, ooiy iemand die gek was op de Ophrah winfrey show wijsgemaakt dat er een uitzending was over roken.

Had een man gezien, zonder armen en benen die een kettingroker was. Rookte alleen maar zware shag omdat sigaretten voor mietjes waren volgens hem. Voorgedaan hoe dat ongeveer ging en gezegd dat dat ook voor hem moeilijk was en dat er veel shaggies mislukten en dat ie dan verschrikkelijk vloekte. Werd geloofd.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Vorig jaar bij iemand gedaan, zij ging 2 weken op vakantie en kwam uitgeteld op Koninginnedag terug :coolface:

Ik heb evt. ook een live opname met mn ipod en de camera in haar kamer :pokerface: