NL25 - tough spot TT vs aggro

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hier een handje dat volgens mij wel standaard gespeeld is maar ik heb er toch een aantal vragen bij.

Ik open TT en ik krijg een resteal om mijn oren van iemand die al vrij actief was in de blinds (dus ik opende al wat tighter). Ik open de popup over zijn reactie op steals en ik zie dat hij al 18 keer een steal te verwerken heeft gekregen. Hiervan heeft hij 10 keer gefold, 5 keer gecalled en 3 keer gerestealed. Die resteals waren bijna allemaal in de laatste 3 orbits...

Folden is dus te zwak en 4betten is onnodig... Ik lig voor tegen zijn range en heb positie dus ik call.

Maar dit hand gaat denk ik altijd moeilijk te spelen zijn dus waarom callen ik denk eigenlijk preflop? Het is moeilijk te spelen omdat hij op 277 handen 67% cbet flop en 75% cbet turn en een aggressie heeft van 8!!

Wat is het plan dan op de turn als hij 3/4 pot bet en er ligt weer een undercard voor mijn TT op de turn?? Call ik daar dan om broke te gaan op een mogelijke rivershove??? Of call turn en fold river?

Wat doe ik als de turn een J/Q is?

Poker Stars $0.10/$0.25 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1648223
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: $27.44
      Hero (BTN): $25.00
      SB: $25.00
      BB: $34.71
      UTG: $25.75
      MP: $10.70

Pre Flop: ($0.35) Hero is BTN with T :diamond: T :heart:
      3 folds, Hero raises to $0.75, 1 fold, BB raises to $2.50, Hero calls $1.75

Flop: ($5.10) 6 :diamond: 5 :club: 3 :diamond: (2 players)
      BB bets $3.40, Hero calls $3.40

Turn: ($11.90) K :club: (2 players)
      BB bets $7.95, Hero folds
  • 4 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Als je pre voor ligt op zijn range, 4betten, met deze hand moet je hem niet goedkoop een flop laten zien.

As played:

De flop raisen. Protecten tegen eventuele FD en overcards, aangezien je weet dat hij vaak c-bet op de flop en turn, kan je de pot beter nu oppakken en het duur maken voor FD en overcards.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      4bet gaat niet... Want als je 4bet moet je ook 4bet/broke gaan anders is het niet profitabel. En als je 4bet/broke wilt spelen moet hij licht afstacken dus ook met 88-99 bijvoorbeeld en dit gaat normaal niet gebeuren. Het hand is gewoon niet sterk genoeg om te 4betten dus je zou het veranderen in een bluff. Dan is het maar de vraag of de bluff genoeg werkt he. Maar denk dat er meer value in een call zit.

Flopraise daar is de hand ook niet sterk genoeg voor vind ik. Je isoleert jezelf echt tegen beter..
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Als ie echt aggro is kun je wel 4bet/broke gaan, als je weet dat ie enkel tight broke gaat na een 4bet kun je beter callen.
      As played moet dit zeker een raise zijn op de flop, het is een goed board voor TT tegen een aggro 3better en je krijgt het hier wel graag in. Je moet je raise hier dan niet te groot maken zodat je villain nog de kans geeft of te semibluff shoven of the shoven met overcards.
      Ook kan hij hier zeker nog wel eens licht broke gaan met een slechter paartje omdat jij ook gemakkelijk aan het semibluffen kunt zijn.

Even ter zijde: hoe speel je hier een andere made hand zoals een geslowplayde KK+/set/draw? Daar raise je ook allemaal de flop mee dus voor balancing issues en om je range te mergen kun je dat hier best ook doen met handen als TT/JJ ed.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Nja wist niet hoe hij reageerde op 4bets en hij was nu ook niet zo spewy op dat moment dus preflop okej.

Als ik het zo lees is het wel een raise op de flop ja... Zo raar dat ik dat niet inzie ...

Bedankt