NL5, BU 57s vs BB 3bet

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      Villain speelt 25/21 Af=2.00 over 351 handen. 3bet=13% 3betvssteal=27%.
      Villain 3bet dus heel licht. Omdat we allebei diep zitten en ik positie heb, call ik.
      Flop komt mn flush draw en is nat, ik besluit te floaten omdat dit het goedkoopste is.
      Bord wordt nog natter met de T en 87/KQ maakt de straat, villain checked. Ik besluit dat dit zwakte is en bet. Had iets groter gekund eventueel ==>1.3.
      Nu ligt er een 4 straight en ik denk niet dat hij KQ heeft, want die zou hij wel verdedigd hebben door te betten op de turn. QJ zou kunnen, als hij die 3bet, AQ zou kunnen maar die zal hij soms ook callen denk ik. QQ kan zeker goed. Handen als AJ, AT, A9, AKs gaan hier toch opgeven denk ik. KJ weet ik niet, JJ/KK twijfel ik ook over.

Zijn WTS = 37%, wel wat hoog eigenlijk om hem zo te bluffen. Misschien niet meer callen met een hand als 57 maar met een broadway oid de volgende x om value uit hem te halen. Alleen callen met suited connecters als we diep zijn en hij licht 3bet of makkelijk te bluffen is?

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $7.44
      UTG: $5.00
      CO: $4.00
      Hero (BTN): $10.18
      SB: $5.47

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has 5:club: 7:club:

fold, fold, Hero raises to $0.15, fold, BB raises to $0.47, Hero calls $0.32

Flop: ($0.96, 2 players) J:spade: 9:club: 6:club:
      BB bets $0.50, Hero calls $0.50

Turn: ($1.96, 2 players) T:heart:
      BB checks, Hero bets $1.20, BB calls $1.20

River: ($4.36, 2 players) K:spade:
      BB checks, Hero bets $2.60, fold

Hero wins $4.18
      [/spoiler]
  • 1 antwoord
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Timbo

Je moet wel uitkijken met 351 handen. Sinds je PT/HEM hebt kan je de minisamples & desbetreffende positie's zien waar ie vandaan 3bet. Hetzelfde geldt voor de resteal

Anyways denk dat ik de Turn groter bet a 1.50 voor max leverage zodat je de River nog een keer by default gaat betten

Je kan trouwens de Flop ook raisen omdat zn range wel heel wijd is en heel vaak uit overcards bestaat die je niet de gelegenheid wilt geven om te double barrelen tegen jouw hand

Mvg,
      Gerv