was i lucky or i did i played well?

• pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP2:
      $8.83
      MP3:
      $5.07
      CO:
      $3.01
      BU:
      $4.00
      SB (Hero):
      $11.79
      BB:
      $2.47
      UTG2:
      $9.33
      MP1:
      $1.93

Preflop: Hero is SB with K, K.
      2 folds, MP2 raises to $0.20, MP3 calls $0.20, 2 folds, Hero raises to $0.50, BB folds, MP2 calls $0.30, MP3 calls $0.30.

Flop: ($1.55) J, 9, T (3 players)
      Hero bets $1.05, MP2 raises to $2.65, MP3 folds, Hero raises to $4.45, MP2 raises to $8.33, Hero calls $3.88.

Turn: ($18.21) Q (2 players)

River: ($18.21) A (2 players)

Final Pot: $18.21.
      Results follow:

MP2 shows three of a kind, tens(T T).
      Hero shows a straight, ace high(K K).

Hero wins with a straight, ace high(K K).
  • 4 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      I'm affraid you were lucky :) .

Pre-flop moet je echt wel hoger raisen, ik denk dat 90c-1d hier goed is (3x openingsraise + 1 caller + minstens 2 extra blinds omdat je uit positie speelt na de flop). Je geeft hier uitstekende odds voor pocket pairs om hun set te hitten.

Daarna op de flop geeft MP2 aan dat hij een sterk hand heeft (na je 3bet pf raised hij ook nog eens je Cbet). Hier ben je meestal beat imo. Zijn stack is redelijk groot, dus het is wel een fold op de flop denk ik. Bij een kleinere stacksize ben je comitted en is het wel een all in.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Hallo MoneyStef

Bedankt voor je reactie. Jij hebt gelijk mbt mijn 3bet prfelop. Die heb ik idd heel small gehouden.
      De reden dat ik hem niet geloofde op de flop was dat hij net miniraisde. Ik dacht met zo'n flop die vol zit met straight draws zou hij meer moeten reraisen vooral omdat hij tegen 2 spelers opneemt. Ik dacht op dit moment aan handen als QQ/KJs/QJs/Q10s. Dat was de reden waarom ik reraisde: ik wou eventuele draws geen gratis kaarten geven.
      Heb ik dan nog steeds als amateur gespeeld, volgens jou, gezien mijn beredenering van zijn spel??
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Het hangt allemaal een beetje af van de range die je hem geeft natuurlijk. Probleem is gewoon dat 99-TT-JJ echt wel hard in de range van beide villains zit. Het enige waartegen je het echt goed zou doen en waarmee villain zou willen afstacken is QQ (als villain geneigd is om hiemee OOP een 3bet te callen) en misschien AJ (als villain slecht is, want normaal zal hij hier niet mee all in willen), en AQ (heeft een open ended straight draw + 2 overcards). Je kan eens experimenteren met zijn ranges in equilab en kijken hoe goed je het ertegen doet. Misschien speelt hij ook KQs omdat je zo klein raised pf, maar daar loop je dus op achter.

In het algemeen denk ik dat de handen waar je het goed tegen doet (QQ, AJ en AQ) minder waarschijnlijk zijn, terwijl de handen waarop je achter loopt (99-JJ) wel zeker in zijn range zitten. Je zit 3way waardoor ze al wat minder geneigd gaan zijn om gekke dingen te doen. Daarom zou ik hier eerder neigen naar een fold, maar het is nu ook niet superslecht om all in te gaan aangezien je nog wel wat re-draw outs hebt (namelijk 2 K's en 4Q's tegen sets), dus je hebt zeker niet als een amateur gespeeld :) (ik ben trouwens ook nog geen pro ;) ).

Een lage raise op de flop zou ik op deze limieten niet als zwakte interpreteren, integendeel meestal geeft het aan dat ze een sterk hand hebben.

Deze hand geeft wel aan hoe pf actie en post-flop troubles verbonden zijn. Als je hier sterk geraised had, had je de pot opgepikt, en was je zowiezo comitted op deze flop als 1 van de villains (of beide) callen. Door te raisen speelt je hand dus wat gemakkelijker postflop.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      De raise preflop moet inderdaad groter. 90c is daar inderdaad een beetje de standaard sizing.

As played is dit gewoon een fold op de flop. Je beat eigenlijk alleen nog maar QQ. KQ heeft je crushed, JT heeft je crushed, en dan heb je ook nog eens de sets... dus je zal hier bijna altijd achter liggen en je wil hier eigenlijk niet voor je stack spelen.