Klik-klik-kramp

• Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Krijg weer allemaal last van RSI. Heb al veel ertegen gedaan; thijm en appelstroop werkt best goed.

Nu is mijn vraag: Is het toegestaan op Stars om zelfgeschreven "hulpprogrammaatjes" te gebruiken? Ik ken nl iemand die goed is met programmeren en hij zou iets kunnen maken dat mijn foldranges automatisch fold. 80% van alle handen UTG bijv. speel ik sowieso never ever. Word gek van dat geklik. TableNinja shortcuts zitten op F1 tm F4 ... en mijn extra scherm staat rechts van m'n laptop. Heb al zitten denken aan een extra keyboard.

Iemand een oplossing?
  • 12 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      nee, het programmeren van een bot is niet toegestaan.

wat ik in het verleden heb gedaan:
      • juiste houding vinden
      • Koop de muis die bij je past (klinkt stom maar is echt zo)
      • probeer eens een tijd links te muizen (is echt wennen in het begin en voor sommige went het nooit)
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Als je wilt weten of het toegestaan is zou ik gewoon contact opnemen met PokerStars. Mocht je in de toekomst dan gedonder krijgen dan kun je hen er op wijzen dat zij het in eerste instantie goedgekeurd hebben. (Tenzij je natuurlijk afwijkt van de gegevens die je PokerStars verstrekt hebt en een programma maakt wat meer doet/kan dan je in eerste instantie aangegeven hebt.) Ik schat de kans echter groot in dat het niet toegestaan is vanwege het geautomatiseerde karakter van de software.

Zelf gebruikte ik een draadloze XBOX gamepad i.c.m. Xpadder (kostte geloof ik $10 voor de full versie) en TableNinja op PokerStars. Scheelde een stuk voor mijn schouders dat ik mijn arm gewoon in mijn schoot kon laten rusten. Daarnaast gebruik je veel meer je duim en veel minder je wijsvinger wat ook erg prettig werkte.

Hieronder een foto van mijn setup zoals ik die een tijd gebruikt heb. Mijn desktop via Splashtop Remote gestreamed naar mijn Android tablet en met een draadloze controller voor de besturing. Bereik van die controller is overigens geniaal. Ontvanger staat op de 1e verdieping en kon zonder problemen in de huiskamer of op zolder gaan zitten.

• Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hoedinie
      nee, het programmeren van een bot is niet toegestaan.

wat ik in het verleden heb gedaan:
      • juiste houding vinden
      • Koop de muis die bij je past (klinkt stom maar is echt zo)
      • probeer eens een tijd links te muizen (is echt wennen in het begin en voor sommige went het nooit)
      Autofolds zijn no-brainers, dus in feite wordt het dan een hele domme bot. Besides; ik poker gewoon nog zelf. Ik automatiseer het alleen een beetje. TableNinja doet dit nl ook al met auto-betsizing. Waarom dan geen altijd-fold-optie?

Ik heb al een vrij ergo muis. Helaas is het een rechtshandige, dus vreemdgaan is bijna niet te doen.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Bij PokerStars ligt de grens wat betreft 3rd party software vaak bij de vraag of de gebruiker zelf nog moet klikken om de actie te voltooien. TableNinja vult wel de betsize in, maar klikt niet automatisch op de bet-knop. Ieder TableNinja proces vereist in ieder geval 1 klik van de gebruiker om de hand te spelen. Daar zit 'm het verschil.

Als jij een programma laat schrijven wat bepaalde handelingen geautomatiseerd uit kan voeren (hoe 'dom' deze handelingen ook mogen zijn), dan wordt het voor PokerStars erg lastig om te controleren of de bot misschien niet meer kan. Als zij dit toestaan wordt het gebied ook steeds grijzer waar de grens moet komen te liggen. Alleen auto-folds of auto-folds per positie? Stel dat ze dit toestaan dan is de volgende stap de vraag of auto-bets toegestaan zijn. Vervolgens gaat er waarschijnlijk iemand vragen of er dan een random timer ingebouwd mag worden voor de auto-bets om timingtells te voorkomen, etc. Waar trek je de grens? Ik denk dat ze er verstandig aan doen om de grens te laten zoals hij is. Geen user-input vereist om een hand te spelen = niet toegestaan.
    • Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pstrats
      Als je wilt weten of het toegestaan is zou ik gewoon contact opnemen met PokerStars. Mocht je in de toekomst dan gedonder krijgen dan kun je hen er op wijzen dat zij het in eerste instantie goedgekeurd hebben. (Tenzij je natuurlijk afwijkt van de gegevens die je PokerStars verstrekt hebt en een programma maakt wat meer doet/kan dan je in eerste instantie aangegeven hebt.) Ik schat de kans echter groot in dat het niet toegestaan is vanwege het geautomatiseerde karakter van de software.

Zelf gebruikte ik een draadloze XBOX gamepad i.c.m. Xpadder (kostte geloof ik $10 voor de full versie) en TableNinja op PokerStars. Scheelde een stuk voor mijn schouders dat ik mijn arm gewoon in mijn schoot kon laten rusten. Daarnaast gebruik je veel meer je duim en veel minder je wijsvinger wat ook erg prettig werkte.

Hieronder een foto van mijn setup zoals ik die een tijd gebruikt heb. Mijn desktop via Splashtop Remote gestreamed naar mijn Android tablet en met een draadloze controller voor de besturing. Bereik van die controller is overigens geniaal. Ontvanger staat op de 1e verdieping en kon zonder problemen in de huiskamer of op zolder gaan zitten.

Ziet er wel slick uit. Ga ik ook eens proberen. Kun je ook makkelijk over tafels hoveren? Speel 4-6 tafels, dus t moet wel hanteerbaar blijven.
    • Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Bij PokerStars ligt de grens wat betreft 3rd party software vaak bij de vraag of de gebruiker zelf nog moet klikken om de actie te voltooien. TableNinja vult wel de betsize in, maar klikt niet automatisch op de bet-knop. Ieder TableNinja proces vereist in ieder geval 1 klik van de gebruiker om de hand te spelen. Daar zit 'm het verschil.

Als jij een programma laat schrijven wat bepaalde handelingen geautomatiseerd uit kan voeren (hoe 'dom' deze handelingen ook mogen zijn), dan wordt het voor PokerStars erg lastig om te controleren of de bot misschien niet meer kan. Als zij dit toestaan wordt het gebied ook steeds grijzer waar de grens moet komen te liggen. Alleen auto-folds of auto-folds per positie? Stel dat ze dit toestaan dan is de volgende stap de vraag of auto-bets toegestaan zijn. Vervolgens gaat er waarschijnlijk iemand vragen of er dan een random timer ingebouwd mag worden voor de auto-bets om timingtells te voorkomen, etc. Waar trek je de grens? Ik denk dat ze er verstandig aan doen om de grens te laten zoals hij is. Geen user-input vereist om een hand te spelen = niet toegestaan.
      Duidelijke taal. Geen speld tussen te krijgen.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Frietje1986
      Ziet er wel slick uit. Ga ik ook eens proberen. Kun je ook makkelijk over tafels hoveren? Speel 4-6 tafels, dus t moet wel hanteerbaar blijven.
      Bedoel je om bijvoorbeeld notes te kunnen lezen en de HUD aan te klikken? Dat kan wel, maar vereist wel aardig wat oefening. Mijn muisaanwijzer was gekoppeld aan de linker joystick (dus onder de linkerduim). Zeker in het begin is het behoorlijk lastig om precies daar te klikken waar je wilt klikken. Kwestie van oefenen, nog meer oefenen en de snelheid van de muiscursor aanpassen. Gelukkig kun je dit in Xpadder apart instellen zodat de muiscursor een eigen snelheid heeft wanneer je deze met de gamepad bestuurt zodat je niet met een hele trage (of retesnelle) muiscursor zit als je even de muis gebruikt.

Als je 6 tafels speelt en erg vaak over de notes/HUD hovert is er helaas niets wat zo goed werkt als een muis en zal de gamepad waarschijnlijk te lastig/langzaam zijn.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Lol Pstrats, sick setupje hoor. Playin' like a boss zullen we maar zeggen :D
    • cazzz
      cazzz
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Frietje1986

Duidelijke taal. Geen speld tussen te krijgen.

Mocht je dit allemaal wel willen dan kan je dit vinden op unibet/ladbrokes, muv autobet .
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Tableninja sluit toch ook automatisch toernooischermen, zonder te hoeven klikken. Dus lijkt mij niet te kloppen dat daar grens ligt
    • ERDWW
      ERDWW
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door liessens
      Tableninja sluit toch ook automatisch toernooischermen, zonder te hoeven klikken. Dus lijkt mij niet te kloppen dat daar grens ligt
      ben je nou serieus of gewoon een belg?
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      +1 voor de TableNinja + XPadder combo.
      Zelfs zonder XPadder kun je met TN nog altijd muisloos spelen.