Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Blijf verliezen

• Snoekelias
      Snoekelias
      Bronze
      Wat moet ik doen als ik blijf verliezen?
      Ik snap er niets van, niets lukt, elke hand loopt verkeerd, ik hit niets meer.
      En dag op dag blijf ik maar geld verliezen, vandaag heb ik 315 handen gespeeld en sta ik weeral -17 dollar. En de voorbije week stond ik elke dag in de min.
  • 19 antwoorden
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Silver
      probeer je elke hand te winnen?
      welke handen speel je allemaal.
      wat voor spel speel je etc...
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Hoi,

Ik heb net allemaal commentaar gegeven op je handen in het forum.
      Ik zie dat je wel beetje pech hebt gehad, maar ook slechte plays/ handen overplayed zoals je flush en je JJ callen op de river.

Ik zou even NL2 gaan spelen als ik jou was. Verder is poker ook niet bepaald makkelijk :) , dus kutperiodes horen en leren hoort er bij.
      Stoppen kan altijd, maar is wel snel na een maandje.

Misschien eens alle silver artikelen gaan lezen en videos bekijken?
    • Snoekelias
      Snoekelias
      Bronze
      Bedankt voor de hulp timbo, ja misschien moet ik nog meer artikels lezen en video's bekijken, ik probeer dit al dagelijks te doen.

Ma het is gewoon een combinatie van pech en slecht spelen nu, het probleem is ook dat ik veel te tight speel volgens mij waardoor ik voorspelbaar ben. Maar looser gaan spelen durf ik op de moment nog niet omdat ik schrik heb om nog meer te verliezen.

Btw ik speel fullring NL4 en NL10 met BSS
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Owja ik kan je verder geen tips geven over winnend spelen, want ik speel zelf nu weer NL5.
      Ik kan alleen zeggen dat je best tight kan spelen UTG, MP maar vanaf de CO en BU moet je zeker lekker veel openen, vooral in SH is dat belangrijk.
      Speel bovendien de VIS. Dus zorg dat je positie op de vis hebt aan tafel voor max value.

Bang zijn om te verliezen is niet goed, ga daarom een niveau lager spelen.
    • cookiekoen
      cookiekoen
      Bronze
      Op welke site speel je?
    • Snoekelias
      Snoekelias
      Bronze
      Momenteel op betfair want ik heb mijn startkapitaal daar laten storten
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Wat is je bankroll op dit moment? Met je startkapitaal van $50 is het namelijk niet verstandig om hoger te spelen dan NL2, omdat je toch wel 25 buy-ins nodig hebt voor de limiet die je speelt.

Kijk niet teveel naar je resultaten. Het gaat er nu nog niet om hoeveel geld je wint, het gaat er nu om dat je leert hoe je moet pokeren, dat je uitzoekt waar je fouten maakt en hoe je die in de toekomst kunt voorkomen, en dat je elke keer dat je een hand speelt bepaalt wat de beste optie is. Handen posten op het forum helpt daar zeker bij, maar ook is het belangrijk om alle beschikbare artikelen door te nemen en zo af en toe eens een video te kijken of een coaching te volgen.
    • Snoekelias
      Snoekelias
      Bronze
      Momenteel $300 dollar, ja zoals ik in een andere thread al eens zei in het begin zat het redelijk goed mee waardoor mijn bankroll bijna exponentieel stijgt. Nu durf ik gewoon niet meer spelen want elke dag maak ik verlies.

Gisteren gelukkig nog bijna break even kunnen afsluiten nadat ik heel de sessie negatief stond. $-0.20 Vandaag heb ik weer 300 handjes gespeeld $-10.

Ik speel voornamelijk NL4 maar soms ook NL10
    • Snoekelias
      Snoekelias
      Bronze
      sorry die laatste sessie die ik net schreef zet die al maar op $-20
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      focus op het spel, niet op het geld
    • kardago
      kardago
      Bronze
      hoi hoi

ik heb net een week van verlies achter de rug
      wat ik ook probeerde en ik speel ook tight in 2 dagen -100 normaal speel ik NL10 en ben gewoon uit frustratie NL2
      gaan spelen ik dacht als ik toch moet verliezen
      ze noemen het een down draw maar die bestaat niet zeggen de boeken en de vids dus moet het aan mij hebben gelegen of aan de kunstmatige down draw
      veroorzaakt door de poker site of beiden dat is nog erger :facepalm:
      en daarom moet je een gezonde BRM hebben die dingen gebeuren nou eenmaal in pokeren
      na een week ben ik weer een het winnen en vind poker nu nog leuker hahaha

its all in the game
    • Robbie825
      Robbie825
      Totaal
      Hey!

Ik zie iets dat ik ook ervaren heb. Het maar blijven verliezen.

Ik ben teruggegaan naar de absolute 0-lijn. En dat is freeroll. Je kunt nooit verliezen en derhalve alleen maar winnen. Hoewel ik je het freerollen alleen niet aanraad, denk ik toch dat je een leveltje lager moet spelen.

En eens even tot rust komen. Veel ligt aan je mentale toestand. Als je rustig bent kun je ook rustig je geschikte handen afw88. Het kan nu eenmaal voorkomen dat je anderhalf uur niks krijgt. Dat is het spel.

Het maken van winst in poker bestaat grofweg uit twee dingen: 1. Het winnen zelf. Iedereen begrijpt dat wel: Je wint een vette pot van laten we zeggen 100 dollar. 2. Het winnen heeft ook een andere kant: winnen is niets anders dan verliezen in het negatief.

Als je het verliezen beperkt dan zal je bankroll sneller groeien. Sommige mensen gaan op en neer. Winst, verlies, winst, verlies. Waarom niet een keer het verlies eruit halen? Dan krijg je: Winst, verlies, winst, winst. Klinkt toch beter, of niet?

Gewoon rustig blijven, niet tilten. Zodra je tilt: stop, of speel eens een playchips-toernooi. Dat zie je pas hoe slecht sommige spelers zijn. Dat heeft als voordeel dat je direct weer ziet waar je je op moet focussen. Die oefentoernooien zijn helemaal zo gek nog niet! Je moet ze soms ff spelen om weer op orde te komen, al is het alleen maar om de smaak van het winnen weer te pakken te krijgen. Niet te lang aan een stuk doen, want dan zak je weer in niveau.

Succes! Laat je niet kisten!

Groeten, Robbie825.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik denk dat veel spelers de fout maken om vooral veel te spelen.

Natuurlijk heb je ervaring nodig en zul je periodes met pech of geluk hebben, maar op de lagere limieten ku je het best gewoon aan je spel zelf werken en moet je niet teveel bezig zijn met je bankroll.

Hier kom je de meest gekke moves tegen en loop je vaak tegen coolers aan, maar het echte verlies zit niet in die coolers, maar in je eigen fouten.

Coolers krijg je, maar deel je ook uit. Dat houdt elkaar redelijk in evenwicht, al zou jij méér coolers moeten krijgen dat slechte spelers, daar je het meestal met de betere hand all-in zou moeten krijgen.

Je moet echter ook realistisch blijven en inzien dat goed worden veel belangrijker is dan een 'downswing'. Wanneer je het spel écht doorkrijgt maak je die verliezen wel weer goed. Nu niet teveel bij stilstaan.

Mijn advies: speel minder handen en analyseer meer je spel. Post handen, maar doe ook iets met de adviezen die je daarop krijgt. Dit zal je veel meer helpen dan maar doorspelen en fouten blijven maken.

Verder kan het nooit kwaad om nog eens in de theorie te duiken, vragen te stellen over dingen die niet duidelijk zijn en de gratis coachings te bezoeken, waar je met vragen terecht kunt.

Succes!
    • Snoekelias
      Snoekelias
      Bronze
      Hoi, na een weekje gestopt te hebben, heb ik mijn geld van betfair gehaald en op WPT poker gezet.

Maar het gaat gewoon door, ik heb nu ondertussen 1500 handen gespeeld op WPT (NL4 full ring) en zit alweer op een verlies van $-17,12.

Ik probeer nu meer op het spel te focussen en minder op het geld maar dat lukt toch niet zo goed wanneer het echt niet lukt.

Ik heb het gevoel dat ik veel te tight speel, ik fold namelijk 78% van de tijd preflop.
      Maar wanneer ik looser probeer te spelen en met meer handen open heb ik het gevoel dat ik kerels met AA en KK gewoon zit af te betalen. Want op NL4 fullring speelt iedereen verschrikkelijk tight of denk ik dat alleen maar?

Ook heb ik het gevoel dat ik de call20 regel niet goed begrepen heb, want op de moment is deze helemaal niet winstgevend voor mij.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      78% fold preflop, dan heb je een VPIP% van 22%? Dit vind ik namelijk nogal aan de hoge kant voor een beginner op FR NLHE.

Ik was altijd een nit en zelden winstgevend, maar tighter spelen maakt het vaak makkelijker omdat je beslissingen postflop easier zijn..

De call20 regel is in feite zeer simpel;
      Wanneer iemand een raise maakt en je hebt een PP van 22-99 oid, dan kun je deze raise callen als de raise niet meer dan 1/20e van je stack is (dus max 5% van je stack).

Je speelt postflop alleen verder als je set hit en dan geef je vol gas!

Cashgamerts; correct me if I'm wrong.
    • Grexnl
      Grexnl
      Bronze
      Klopt grotendeels van Copy. Hier nog even het volledige stuk uit een van de artikelen van pokerstrategy:

WAT BETEKENT "CALL 20"?
      Wanneer je een klein pair speelt, zoals 55, dan speculeer je erop dat je op de flop "three of a kind" krijgt. Dit gebeurt maar in ongeveer 12% van de gevallen, maar als je dantreft, dan heb je een zeer sterke hand die je behoorlijk wat geld kan opleveren. Het is dan ook winstgevend om op een raise mee te gaan met een klein pair, mits je tegenstander ook genoeg geld heeft om je behoorlijk uit te betalen.

Daarom geldt deze regel: Met een klein pair call je alléén wanneer de tegenstander nog minstens 20x het bedrag van de raise over heeft. Dit geldt overigens ook voor jou. Jij moet ook nog het twintigvoudige bedrag van de raise overhouden. Is dat niet het geval, dan loont het niet. Je kunt immers niet meer geld winnen dan je zelf kunt inzetten. Vandaar dus die term "call 20".

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/bss/1535/1/
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Hier weet ik alles van, en variance wordt in poker zwaar onderschat. 4 BI is niks.

Handen blijven analyseren. Wat voor mij (niet) heeft gewerkt is om iedere dag de "grote" winsten en verliezen te reviewen. Wat dit onvermijdelijk? Deed je iets dom (heel vaak bij mij het geval, als je al die stacks die je onnodig verliest kom je op verbazingwekkend hoge aantallen) of weet je het niet? Als je het niet weet kan je hem in het handjudgingforum plaatsen, of als je weet dat het dom was wat je deed maar niet zeker weet hoe het dan wel moest. Met grote winsten reviewen wordt ook meteen duidelijk waar het geld in zit. Het geld zit in de sterke starthanden die de flop goed hitten. Een set Ts is nogal lastig te beaten.

Downmoven voordat het nodig is lijkt me niet optimaal. Als je het gevoel hebt dat je echt een reboot nodig hebt kan je geld eraf halen en $50 erop laten staan en weer met NL2 beginnen. Normaal gesproken als je voelt dat je nog prima speelt gewoon door blijven gaan tot je moet down moven. Op NL10 zou ik pas gaan downmoven naar NL5 met $150-$200. Dit is natuurlijk subjectief, op $250 neem je NL10 shotje en hoe riskant die shotjes moeten zijn moet je zelf weten, maar 5-10 BI is naar mijn idee een redelijke range. Wel downmoven want niet downmoven betekent busten en op NL25, NL50, NL100 zal je vaak moeten downmoven omdat het niveau gewoon veel hoger is.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik haal die 22% meestal ook niet preflop.

Waarschijnlijk speel je toch echt teveel speculatieve handen onder de verkeerde omstandigheden.

Natuurlijk: ervaren spelers halen soms meer dan die 22%, maar zoals Copy al zei is het zeker voor beginners beter om gewoon tight te spelen. Je kunt dan wat looser gaan spelen wanneer je het spel werkelijk door hebt.

Iedere speler krijgt met variance te maken en soms is dat in het begin van je loopbaan. Toch ligt een langdurig verlies ook vaak aan leaks in het eigen spel. Pas wanneer je die kunt uitsluiten of minstens herkennen, kun je serieus de variance zelf de schuld gaan geven.

Meestal ligt de oorzaak van een downswing echter bij de speler zelf, omdat die bijvoorbeeld niet inziet dat elke verkeerde limp of (re)steal hem een deel van zijn bankroll kost, dat hij eerst moet terugverdienen voordat hij weer winst draait.

Succes :)
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Neem eens de MSS erbij. Zal u al pak geld en elende besparen. 17 $ kwijt op sessie ? of gewoon over heel de dag ? Dan neem je al geen break als je blut bent aan tafel. Neem eens gewoon pauze van uur zelf een hele dag kan helpen. Herbekijk u handen eens hoe je ze gespeeld hebt , welke positie je zit, etc. Ik ben ook al 2x broke gegaan door handjes te openen als K 10. Op cash games moet je geduld hebben , op live pokertoernooi ga je toch ook niet met 2 3 een call wagen ? Oke je kan eens gekraakt worden met een hand als A K AA KK QQ JJ. Maar als je de MSS bij neemt zie je hoeveel je aan tafel mag meenmen. Ik zie dat je nu op WPT zit daar kan je 0.80 $ inkopen aan tafel. Blijf gewoon rustig , tilten helpt je al niet je maakt domme moves die je BR schade aandoen. En poker is ook deel geluksfactor zoals ze hier in een video al zijden. Niemand geloofd het maar het is zo. Je kan poker pro zijn als je u flop mist en er is een vis met een straat bv staat hij ook mooi voor aap.