NL5, AQs BU vs BB squeeze

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ik flat MP zn pfr vrij standaard omdat AQs het goed doet tegen zijn range (Ax en slechtere Qx).
      De BB 3bet hier en het ziet er sqeeuze achtig uit, dus ik neem aan dat als 21/17 speler zijn 3bet range vrij licht als hij zo'n squeeze play kan maken is en call dus IP met AQ (sample is klein dus stats helpen niet veel). Ik wil niet jammen met AQ omdat zijn range daar te sterk voor is.

Ik hit mijn flop, maar hij bet niet. Ik wil hem trappen met door te checken om zo value te krijgen van AJ/AK/TT/JJ. Op de turn komt een J en villain bet uit en zelf denk ik aan JJ maar call toch. River was een crying call

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG: $7.49
      CO: $5.00
      Hero (BTN): $10.02
      SB: $7.12
      BB: $5.07

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has A:spade: Q:spade:

fold, CO raises to $0.15, Hero calls $0.15, fold, BB raises to $0.60, fold, Hero calls $0.45

Flop: ($1.37, 2 players) 8:club: 3:heart: Q:heart:
      BB checks, Hero checks

Turn: ($1.37, 2 players) J:spade:
      BB bets $0.98, Hero calls $0.98

River: ($3.33, 2 players) 4:heart:
      BB bets $1.59, Hero calls $1.59
  • 8 antwoorden
    • tabacca
      tabacca
      Bronze
      De check behind lijkt me sowieso slecht, het is een redelijk wet board en je mist hier juist ontzettend veel value van handen als JJ TT AK KQ QJ FD en ik denk dat je hier ong 80-90% van de keren gewoon de beste hand hebt.
      Alleen de op de turn kunnen er een hele hoop slechte kaarten voor je komen dus zou daarom betten op de flop.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik vind de checkbehind op de flop ook helemaal niet goed... je geeft aan dat je wil trappen...maar tegen welke handen? Je krijgt enkel actie van TT/JJ als ze een set hitten. AK geeft ook enkel actie als die een K hit of een A. Dus een A is ongeveer de enige kaart waar je dan nog value uit haalt, dat zijn er nog twee in het deck.

As played moet je de turn wel callen maar neig ik toch wel naar een fold op de river. Je beat hier imo niet zo heel veel meer.
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      HE ik ben het er volledig met jullie over eens dat de checkbehind slecht is. TT/JJ gaan waarschijnlijk de flop callen en draws ook.
      Ik trap hier idd alleen mezelf :D
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      En 3bet preflop tegen CO raise lijkt me ook std? :) Verder moet je echt wel protecten op dit board (maar dat is al verteld :) ).
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Vind ik niet per se standaard hoor. Als villain 80% foldt tegen 3bets hou je alleen maar betere handen over...dus nee, dat is imo niet standaard.
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ik ben het er ook niet mee eens dat een 3bet standaard is. Je moet eigenlijk zeker weten dat hij called met KQ/AJ/AT oid wil je gaan 3betten met AQ.
      Zeker AQs is een mooie hand om te callen vind ik tegen CO zijn PFR doet hij het super goed en mooie draws zijn mogelijke
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Preflop ligt het er natuurlijk aan wat voor'n statistics/tendencies men heeft ;) Je hand speelt heel rot tegen AK+,JJ+ bijvoorbeeld terwijl ze alles folden op een 3bet -> dan heb je liever 72o

Ik denk dat dit wel OK is als villain JJ/TT 2 streets gaat downcallen of zelf valuebet eveneens dat AK/AJ gaat besluiten om 2 straten te bluffen tegen je.

Bedoel hier ligt het er weer aan hoe jij villain ziet wanneer jij terugcheck (betekent is EV(check back) beter dan EV(bet Flop)

Ik denk dat ik zelf wel vaak bet omdat ik hier vaak stab wanneer het naar mij toe wordt gechecked + als hij vrij loose check/raised dan heb je zijn geld ook sneller binnen

Mvg,
      Gerv
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Hoi Gerv, postflop ben ik het met je eens dat stabben beter is. Ook ik zou dit vaak doen als ik niet gehit zou hebben.

Preflop call ik dus omdat ik zijn 3bet range hier lichter inschat dan TT+ AQ+
      het kan zijn met KQ oid of Ax of een SC ertussen. Dan is een call ip toch ook juist?