Nl2 QQ..

• dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      ik open heb 3 callers dat is dus vind ik niet echt een lekkere situatie met QQ okeoke je bouwt lekker een pot en heb een sterk handje maar aan de andere kant als de flop valt met overcards... :f_frown:

de flop: ik c-bet hier om de pot hoger te krijgen en ik hoop dat iemand wat gehit heeft, MP1 raist mij het is een minraise ik wist niet zo goed ik zette hem hier op een Tx, Jx en of overpairs ik wist niet zo goed of ik direct moest shoven moest reraisen of callen, ik besluit te callen en op de turn all-in te pushen

de turn: jaa een klote kaart ik check hier om te raisen na zijn bet ondanks villain heel gemakkelijk drie boeren kan hebben wou ik me plannetje doorzetten je ziet ik raise hier villain schuift all-in en ik kan niet meer weg van me hand

Ik vraag me af wat andere zouden doen op de turn..

en of ik MP1 zijn flopraise niet had moeten reraisen (wellicht misschien all-in pushen)..

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.02 BB (8 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

CO ($2.01)
      Button ($5.68)
      SB ($2)
      BB ($2.06)
      Hero (UTG) ($3.02)
      UTG+1 ($0.80)
      MP1 ($2.19)
      MP2 ($0.96)

Preflop: Hero is UTG with Q, Q
      Hero bets $0.08, 1 fold, MP1 calls $0.08, MP2 calls $0.08, CO calls $0.08, 3 folds

Flop: ($0.35) 3, J, 10 (4 players)
      Hero bets $0.30, MP1 raises to $0.70, 2 folds, Hero calls $0.40

Turn: ($1.75) J (2 players)
      Hero checks, MP1 bets $0.30, Hero raises to $0.90, MP1 raises to $1.41 (All-In), Hero calls $0.51

River: ($4.57) 10 (2 players, 1 all-in)

Total pot: $4.57 | Rake: $0.16
  • 5 antwoorden
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Best wel een fcked up situatie zo man.

Preflop is niks op aan te merken

Op de flop kun je dan al echt wel flink na gaan denken of je hier uberhaupt af wilt gaan stacken. 4 handed stelt een overpair namelijk helemaal niet zo veel voor. Waar denk je namelijk dat hij mee raiset wat jij beat? Misschien KQ, maar die is niet zo likely omdat jij twee queens blockt. Denk dat 89s en Q9 type of hands je gewoon callen.

Ik stel zijn raising range dan ook in op het volgende: JT, 33, JJ, TT. Dit zijn handen waar je het heel matig tegen doet. Uiteraard hebben we geen info op villian, dus ik kan er ook compleet naast zitten. Wat je wel kunt zeggen is dat er maar heel weinig handen op de flop raisen die je beat. In principe vind ik dus dat je vrij makkelijk op kunt geven, wel overigens met een :rage: .

Turn vind ik dan niet zo lekker, mocht er een of andere villian spewy zijn geweest met Jx heeft hij je nu ook nog beat. Ik denk dat je de turn wel kunt check/folden.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Het is inderdaad een lastige spot...en eigenlijk een beetje afhankelijk van Villain. Vindt deze speler AJ de nuts of niet? Want dan weet je of hij daarmee de flop gaat raisen.

As played call ik de flopraise ook nog wel, aangezien je dus niet weet of KJ/AJ/QJ of wie weet zelfs KQ hier zo aggro durft spelen.

De turn is een rotkaart aangezien je nu enkel KQ nog beat...dus dan zijn er twee opties:
      - call: als je denkt dat villain nog blufs in zijn range heeft, maar na een raise in een multiway pot is die kans zo goed als nihil
      - fold: hij bet niet veel, maar als je weet dat je wellicht twee outs hebt (twee queens), dan kan je hier wel folden.

De optie raise staat er dus niet bij...want dat is geen optie ;)
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Het is zeker wel een lastige spot omdat je niet zo goed weet of ie nou wel een Jx handje heeft of een Tx of misschien wel een overpair..(wat ie dan slowplayed maar is niet super logisch)

ik heb eventjes stats opgezocht en ik heb maar 34handjes van hem vp/47/pf12/af11,0/WTSD43

Ik weet niet of villain AJ/KJ/Jx of misschien wel AT de nuts vind maar dat is dus iets waarvan ik denk wat als ik hem nou weer reraise op de flop als hij callt lijkt het me een easy check/fold op turn aangezien de J :club: een waardeloze turnkaart is en zijn range zo hard hit.

Al heeft ie enkel een Jx op de flop is het dan een mogelijkheid om villain eraf proberen te pushen met een reraise? maar dat vind ik juist het moeilijkste mij lijkt call de beste optie dan komt die turnkaart die maakt het zoo.. al was het nou een 2t/m8 kaart zou ik door pushen en zou die waarschijnlijk wel folden..

Maar al kijk je terug het is idd een 4way pot dus het is best wel likely dat 1 daarvan een Jx handje heeft dus ik denk dat als ik weer in zo een situatie tegen kom dat ik op fold druk aangezien de trips kans veel te groot is.. en dit een leerzame fout was zie in spoiler de results.

Results: $4.57 pot ($0.16 rake)
      Final Board: 3:diamond: J:heart: T:club: J:club: T:heart:
      Hero showed Q:spade: Q:heart: and lost (-$2.19 net)
      MP2 showed J:diamond: K:heart: and won $4.41 ($2.22 net)

Altijd problemen met die vrouwen :s_cry:
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik vind je call van zijn reraise op de flop dus zeker wel ok...en ja, nu valt er een J op de turn, maar stel dat er inderdaad een lagere kaart valt...dán vind ik c/c of c/r al een betere optie (zeker nu je weet dat hij KJ als nuts ziet).

Wat betreft het reraisen op de flop...tegen een fish zou dat wel kunnen, maar tegen een iets tighter iemand zou ik dat niet doen. Deze speler lijkt agressief, dus laat'm lekker agressief doorspelen. Door zelf te reraisen kom je ontzettend sterk over en dan zou hij KJ of QJ best kunnen folden. Daarnaast is reraisen op de flop en daarna c/f spelen op de turn geen optie he. Je investeert dan al zo een groot deel van je stack dat dat gewoon zonde is. Dat zou nog kunnen als er een J op de turn valt...maar in het merendeel van de situaties dus niet.

Dus je moet niet proberen villain eraf te pushen door een reraise, je moet 'm erin proberen te houden en laten afstacken met zijn KJ in dit geval. Je wil hem niet laten folden want jij hebt de beste hand :)
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      thnx je heb helemaal gelijk! :)

Ik ga even paar notes maken en dan neem ik het mee voor me volgende sessies