NL5 AK vs decent speler

• TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, $0.05 BB (7 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (CO) ($5.13)
      Button ($2.26)
      SB ($2.31)
      BB ($6.33)
      UTG ($5)
      MP1 ($5.09)
      MP2 ($4.65)

Preflop: Hero is CO with K, A
      3 folds, Hero bets $0.15, 2 folds, BB raises to $0.50, Hero raises to $1.30, BB calls $0.80

Flop: ($2.62) 10, 8, 10 (2 players)
      BB checks, Hero bets $1.65, 1 fold

Total pot: $2.62 | Rake: $0.11

Results below:
      Hero didn't show K, A.
      Outcome: Hero won $2.51

Villain speelt 21/13/1.5 over 39 handen, flat ik hier beter zijn 3bet? En is mijn 4bet sizing te klein? C-bet ik hier en hoe groot?
  • 1 antwoord
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Je hebt hier natuurlijk niet veel sample over villain. Moest 1.3 zijn 3bet% zijn over een grotere sample dan is fold de beste optie want dan 3bet hij enkel AA/AK ;)

Maar goed, dat is hier natuurlijk heel onwaarschijnlijk.

Je kan flatten om zijn Ax handen erin te houden, maar dan is dat handiger als je weet dat hij niet té agressief is. Anders zal je bv. niet meer kunnen floaten of zal je veel moeten betalen voor draws.

Hier tegen een unknown in blind vs button kan je met Aks zeker 4bet broke spelen. Op zich is het wel vreemd dat hij je 4bet OOP callt...dat is niet al te best van hem.

Op deze flop zou ik wel vaak behind checken denk ik. Als je c-bet word je eigenlijk alleen maar gecalled door betere handen en hij kan hier zéker JJ/QQ/KK/AA hebben. Stel dat hij gecalled heeft met AQ of AJ...dan sta je nog steeds voor. Ik zou er nu wel een note van maken dat hij licht 4bets callt en dan foldt op dit board.