Waarom zijn double ups zo populair?

• djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Naast de normale toernooien op iPoker zie ik daar ook de double ups staan, zelfs tijdens daluren worden deze binnen een mum van tijd gevuld.

Ik heb er tot nu toe twee gespeeld en het is echt niet te vergelijken met een normaal toernooi. Daar zitten gelijk 2 of 3 visjes die door het dolle heen gaan omdat ze denken binnen de eerste minuut het toernooi te moeten winnen.

Bij die double ups, daareentegen... gebeurt er helemaal niks. Ja wat kleine potjes, maar er zijn geen gekke geld weggeef maniacs of wat dan ook. Iedereen speelt solid en bijna geen enkele hand.

Eigenlijk speelt geluk hier nog een grotere rol dan in normale toernooien, lijkt mij. Als het skill-level zo is dat er t/m level 3 niks gebeurt dan zul je gewoon geluk moeten hebben in de push-fold fase op de bubble, waar ook al iedereen zit te nitten.
      En je moet ook nog eens een winrate hebben die abnormaal hoog is, en wat nogal moeilijk bij te houden is met mensen die maar wachten en niks doen. Als je de helft wint op een dag ben je gewoon break even, en de pokerroom verdient veel meer rake t.o.v. het te verdienen prijzengeld.

Ik snap ook niet waarom men niet door heeft dat heads up SNG's veel profitabeler kunnen zijn, er is minder rake op iPoker bij deze vorm, de uitbetaling (1 op 2) is hetzelfde, en daar is veel meer vis te vinden en IMO meer skill involved.

Echt, ik snap er niks van. Je speelt toch niet voor de breakeven en rakeback, om uiteindelijk de pokerroom de grote winnaar te laten zijn?
  • 9 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      DON's lijken me nogal bot-gevoelig. Zou me niets verbazen wanneer daar aardig wat van die dingen op draaien.

Bovendien ligt de helft van de deelnemers waarschijnlijk de eerste levels gewoon te pitten :coolface:
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      omdat vis graag itm komt en dat easy is in een don?
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Ik heb ook nooit de aantrekkingskracht van DONs gesnapt. En inderdaad ze zijn zeer gevoelig aan bots en collusion. Was er een tijdje terug nog niet een schandaal op Stars van grootschalige collusion in de DONs ?
    • djpj1111
      djpj1111
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      omdat vis graag itm komt en dat easy is in een don?
      Da's waar, maar dan nog geven ze nooit actie omdat daar juist gewoon de nitty vissen spelen die geen chips in de pot durven te stoppen.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Lijken me ook ongelooflijk saai om te spelen
    • alcoatjez
      alcoatjez
      Bronze
      Ik speel ze nog weleens op 888, de €1 en €2,50.

Het is daar juist zo dat de vissen veel actie geven en dat er al snel een bigstack komt. Soms heb je nog geen hand gespeeld en liggen er al 3 uit.

Ik vind ze wel leuk om even snel tussendoor te spelen, omdat een normale SNG meer tijd kost.
    • hkes1962
      hkes1962
      Bronze
      Ik speel ze ook regelmatig. Doordat de meeste spelers erg tight spelen in het begin speel is zelf behoorlijk loose. Je verzamelt hiermee in het begin genoeg chips om later te domineren en spelers onder druk te zetten.
      Vooral leuk om te zien waarmee ze later in de SnG all in gaan. :D
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door hkes1962
      Je verzamelt hiermee in het begin genoeg chips om later te domineren en spelers onder druk te zetten. Vooral leuk om te zien waarmee ze later in de SnG all in gaan. :D
      Does not compute.
      Als je ze later onder druk wil zetten met je grote stack, dan wil dat dus zeggen dat je behoorlijk loose bent, en dan wil je juist geen losse all-ins zien.
    • AmsterdamCalling
      AmsterdamCalling
      Bronze
      speelde 50$ don's op pokerstars met een laag roi, maar wel met winst. Je kan er gewoon veel tegelijk spelen en je moet gebruik maken van de spare fishes en ranges die net niet goed zijn.