Poging 2: Plom probeert minder lui te worden

• Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Aangezien mijn eerste blog compleet gefaald is ga ik het bij deze nogmaals proberen.

Aangezien ik van nature nogal lui ben, heb ik geen zin om mezelf nogmaals voor te stellen. Mocht je tóch geintreseerd zijn in me moet je hier maar even kijken.

Mijn doel is dus om minder lui te worden. Daarmee bedoel ik vooral dat ik de neiging heb om vervelende dingen (school, studeren, etc) nogal graag uitstel. Resultaat daarvan is dat mijn leraren en mijn ouders af en toe een :rage: doen. Dit is niet de eerste keer dat ik minder lui probeer te worden. Ik heb 't eigenlijk al best heel vaak geprobeerd, maar alleen nog nooit langer dan een week volgehouden. Ook heb ik er nog nooit over geschreven, dus misschien zal het deze keer wel lukken.

De positieve effecten van lui zijn:
      - Je hebt echt véél vrije tijd.

De negateve effecten van lui zijn:
      - Je doet niks nuttigs met je vrije tijd
      - Anderen kunnen :rage: tegen je roepen
      - Schoolprestaties zijn minder dan zou moeten kunnen.

Als ik iets minder lui was geweest had ik nu denk ik wel op het HBO gezeten i.p.v op het MBO. Pluspuntje is dan wel weer dat ik over een jaar al een redelijk diploma heb, en daarna gewoon door kan leren. De opleiding die ik nu doe kost me niet zoveel moeite, dus ik hoef er ook niet zoveel voor te doen. Kwestie van luiheid. :facepalm:

Wat ga ik aan mijn luiheid proberen te doen?

- Ik ga iedere week een soort planner maken om mijn vrije tijd, mijn studietijd en mijn pokertijd (en dus ook mijn tijd om te studeren voor het pokeren) bij te houden. Denk dat dit een heel groot stuk zal schelen, aangezien je dan altijd kunt zien wat je nog moet doen en wat er al gebeurd is. Zal hier dan ook wel een beetje mee experimenteren, verwacht niet dat ik na 2 weken al een perfecte weekindeling kan maken.

- Ik ga deze blog regelmatig updaten. Dit is een kwestie van motivatie, wat me de vorige keer dus niet is gelukt. Ik denk dat ik me dat deze keer wel gaat lukken.

Hoe zit de komende week eruit?

Dat weet ik nog niet. Ik heb deze week vakantie dus ik zal meer vrije tijd hebben dan normaal. Ik ga dan ook vanmiddag een weekindeling maken. Ben wel een beetje ziek, dus zal sowieso niet pokeren vandaag.

Over dat poker gesproken, Ik kan helemaal nog niet spelen Want ik heb m'n geld uit poker770 uitgecasht. Dat is net op moneybookers aangekomen, dus ik kan nu een nieuwe room gaan kiezen. Ik zou graag op 888 gaan spelen, maar heb nog geen HEM en dus geen HUD's. Ik heb wel eens gehoord dat als je HEM koopt dat je 2 keys krijgt. Ik heb er maar 1 nodig, dus zou best graag HEM aanschaffen met iemand anders Of als iemand nog een key heeft wil ik die best voor $45 kopen.

Dat was het wel zo'n beetje.

Fijne week iedereen!
      Mr. Lazy :f_confused:
  • 100 antwoorden
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Hey Mr. Lazy! :)

Lui zijn, dat is iets wat ik ook heel goed kan! Yay for us! :D

Nee, lui zijn is niet fijn. Maar het is zo'n gemakkelijke gewoonte, die zich niet zomaar weg laat jagen. Heel goed dat je het toch blijft proberen.

Resultaat daarvan is dat mijn leraren en mijn ouders af en toe een :rage: doen.
      I lolled! :coolface:

Een blog kan er voor zorgen dat je je min of meer 'verplicht' voelt om te updaten, omdat anderen het lezen, en meteen zien wanneer je het weer eens verzuimt. Dan komt er weer iemand die je blog bumpt, en dan weet je dat je weer te lang niets gedaan hebt, lui bent geweest dus. ;) Tenminste, voor mij is het toch zo dat een blog als steuntje in de rug werkt, het geeft mij de illusie dat mensen iets van mij verwachten, iets wat de luie ik goed kan gebruiken als motivatie. ;)

Ben benieuwd of andere luie mensen ook nog wat van je blog opsteken, om zelf ook wat minder lui te worden. Succes! :)
    • raymond20001
      raymond20001
      Bronze
      succces met je nieuwe blog, heb je wel eens energy pillen gebruikt, om van je luiheid af te komen? :D
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Hey xpload,

Een blog kan er voor zorgen dat je je min of meer 'verplicht' voelt om te updaten

Ik denk dat dit inderdaad precies de reden is waarom ik een blog bij ga houden. Tis in principe vrij makkelijk om even een kort stukje te schrijven, maar je moet het natuurlijk wel doen. Daar gaat het vooral om, om iets uit te gaan voeren. Daar heb ik nogal proberen mee :D

@ Raymond

Nee niet echt, maar energy drinks gaan er bij mij wel dagelijks in hoor :coolface:
    • Urbanpoi
      Urbanpoi
      Bronze
      GL and HF
      btw: je kan om de HUD te testen een gratis proefperiode nemen op HEM of pockertracker
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Urbanpoi
      GL and HF
      btw: je kan om de HUD te testen een gratis proefperiode nemen op HEM of pockertracker
      Daar had ik inderdaad helemaal niet aan gedacht! Maar dan zit ik nog wel met het probleem met Prosgres, dat is toch nogal een rotwerk om dat van je pc af te halen?
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Voila ;)

Elephant - Verwijderen van PostgreSQL
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Hey xpload,

Was dat topic inderdaad al tegen gekomen. Ga er maar eens ff mee aan de slag, als mn pc gecrasht is hoor je nog we van me :coolface:
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Hey xpload, Zou je me misschien kunnen helpen met het verwijderen van Postgres? Mijn duits is namelijk niet al te best, en aangezien ik wel uit de pagina op kan maken dat als er iets verkeerd gaat dat blijvende gevolgen kan hebben, dat ik liever heb dat het 100% zeker goed gebeurd:)

M'n skype is Plompoker :D
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Ik ben zelf ook geen computer expert, maar ik heb net even nagevraagd of er een Nederlandse equivalent van die pagina met uitleg is. Zo niet, dan zal ik eens kijken of ik binnenkort tijd heb om die pagina naar het Nederlands te vertalen. :)

Aangezien ik binnen enkele minuten weg moet kan ik je nu niet helpen, sorry. Als ik tijd heb wil ik je graag helpen. :)
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Allright, nou bedankt in ieder geval. Heb even het topic hier doorgelezen en zie vooral dat veel mensen problemen hebben met de overstap van HEM naar de elephant. Bij mij is het precies andersom.

Ik ga maar gewoon proberen om de trail van HEM te instaleren, en dan eens kijken wat mn pc doet. :D
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      :rage:
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Nou heb een beetje zitten kloten met HEM2, en zo te zien werkt alles. Hij importeert in ieder geval mijn 888 handen, dus dat zou goed moeten zijn. Nu nog ff een HUD instellen en dan een testje runnen!

Update:

De hud helemaal ingesteld zoals in het topic van Twisted. Vind 'm wel nice, ben nu aan het testen maar het loopt nog niet helemaal lekker. Het importeren van handen gebeurd wel, maar het gaat niet helemaal goed volgens mij. Ook is het positioneren van de HUDs nog een probleempje. Misschien dat iemand zo vriendelijk kan zijn om mij daar even mee te helpen? :D
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Leuk avondje zo!

Coaching van Yoshiwa gevolgd; de sweatsessie. Niemand die durfde, dus toen heb ik me maar opgeofferd. Super leerzaam :) Zeker wel wat meer inzicht in mn spel gekregen en ook nog wat leuke handjes gehad. Morgen nog ff aan de slag om HEM werkend te krijgen, voor vandaag houd ik het in ieder geval even gezien :f_biggrin:
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Plompoker
      Leuk avondje zo!

Coaching van Yoshiwa gevolgd; de sweatsessie. Niemand die durfde, dus toen heb ik me maar opgeofferd. Super leerzaam :) Zeker wel wat meer inzicht in mn spel gekregen en ook nog wat leuke handjes gehad. Morgen nog ff aan de slag om HEM werkend te krijgen, voor vandaag houd ik het in ieder geval even gezien :f_biggrin:
      stickertje!
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Hey Kill,

Bedankt voor de sticker :coolface:

Volgende keer wel op tijd komen bij de coaching he :P

Ik kan trouwens wel even een update schrijven eigenlijk.

Voel me weer een stuk beter, mag ook wel na 5 dagen gesnotter en de bijbehorende rotzooi. Ga vandaag in ieder geval weer spelen. Ik ben ruim rolled voor NL10 (30 BI) dus ik ga daar maar eens een shotje op wagen. Ik ga proberen veel te spelen vandaag en morgen, want ik ben nog 60 punten verwijderd van de gold status. Maar ik ga ook nog wel wat aan school werken, want ik wil tenslotte minder lui worden!
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Goed begin van de dag:)

Gelijk -2.5BI op NL10 binnen een kwartier. Ik stel mn sessie maar even uit dus... :facepalm:
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      FML :facepalm:

m'n stop loss limiet al bereikt voor vandaag.. sta 4 BI in de min door de volgende handen.

T9 vs AT, T9x flop. In op een blank turn, river A. Happens.
      KK vs AA PF AI, happens.
      AA vs 88 Slowplayde z'n set. NH voor hem.
      Overige NSD verliezen ook ongeveer een BI.

Mag nog niet echt lukken op NL10 dus, de rest van mn middagje maar eens besteden aan school en maybe een beetje fifa.

Over 'n out voor vandaag :f_cry:
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Aie, jammer van je eerste pogingen op NL10. Maar laat dit je niet uit de weg slaan, probeer het morgen gewoon weer met frisse moed. Als het dan nog niet lukt, zak gerust weer even terug naar NL5 om weer wat vertrouwen op te doen en het later nog eens te proberen. :)
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Ja is gewoon een kwestie van een slechte dag denk ik. Gister tijdens de coaching liep het allemaal veel beter. Maak me er niet zo druk om, heb nog 6 BI voordat ik pas moet gaan terugmoven, dus ik ga morgen gewoon vrolijk verder :D