Nl 10 - Kq

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      villian opent zeer loose pf, waarop ik oop besluit te 3betten, met de intentie zo de pot op te pakken. call kan wellicht ook wel, maar oop spelen om vervolgens bij een mis de hand op te geven is hier imo niet echt nice. daarnaast lig ik denk ik nog ruim op zijn stealrange voor..

flop is denk ik standaard c-bet, maar vervolgens besluit villian te minraisen. ik besluit hier te folden, maar vraag me af of dit achteraf gezien niet te nitty is. had ik hier uberhaupt moeten folden? en zo nee, hoe had ik de hand dan moeten spelen? (tot aan de river)

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10,2
      CO:
      $10,3

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with K:diamond: , Q:club:
      5 folds, CO raises to $0,25, BU folds, Hero raises to $0,80, BB folds, CO calls $0,55.

Flop: ($1,70) K:spade: , T:heart: , 7:diamond: (2 players)
      Hero bets $1,1, CO raises to $2,20, Hero folds, CO gets uncalled bet back.

Final Pot: $3,90
  • 6 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Ik vind 23/13 nu niet zeer loose, en na slechts 52 handen zit daar ook nog wat variatie op. (Of heb je andere stats dan degene die je hier toont met elephant?) Je kan wel vermoeden dat zijn CO openraise redelijk loose gaat zijn en voor te liggen met KQ suited. Je 3bet preflop mag iets groter, liever iets meer dan pot betten uit positie, dus richting 0,90, - 1,00$. In een driebet pot zal ik die K tegen een unknown ook niet meer wegleggen. (52 handen is unknown)
      De enige vraag is of hij met een slechtere hand kan callen als je 3bet. Waarschijnlijk niet, Tegen veel draws moet je ook niet beschermen, QJ is waarschijnlijk de enige draw die hij hier kan hebben. (J9 is ook een OESD). Na een bet op de turn van hem ben je committed en kun je het daar wel inshoven.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      @ ninja: ik bedoelde hier inderdaad zijn stealrange die zeer loose is (56%), en waar ik op voor lig, ook al is het wederom over een kleine sample.

as played kan ik hier dus de flop callen, en ship ik na een bet van hem de turn? als het hier check-check op de turn gaat, zelf nog zo rond de 1/2 pot op de river betten? (afhankelijk van wat de river is natuurlijk)
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik zou de pf raise ook rond de 90c doen.

Daarna Cbet ik deze flop eigenlijk niet. Je kan toch geen 3 straten value halen tegen pakweg JJ of QQ.

Ik vind het toch loose om hier broke te gaan met KQ. Eigenlijk beat je enkel een bluf, en de meeste spelers op 10NL bluffen toch niet zo veel. Meestal zal ik hier check-call flop spelen, en check-call turn tegen aggressieve tegenstanders, tegen passieve tegenstanders check-fold turn. Als villain flop behind checkt, bet ik turn en 30-40% pot bet op de river.

Ik vind de pf raise goed omdat je hem dikwijls pf kan doen folden, maar eens villain called lig je toch wel achter op zijn range. Zie niet goed in welke handen je hoopt dat villain heeft als je je gaat comitten hier. KJ, QQ of JJ? Lijkt me toch sterk als je hem met deze handen all in krijgt.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Op 52 handen heeft hij maar maximaal 10 keer, en meestal een stuk minder kunnen openraisen vanuit LP. Hierdoor is die stat niet echt betrouwbaar.

Je gaat er wel correct vanuit dat je KQ voor ligt op zijn range. Al de handen die je crushen gaan 4betten: QQ+ AK+. De enige handen die je verslaan zijn dan TT en 77. Je weet nog absoluut niet hoe hij speelt dus kun je er niet van uitgaan dat hij een set heeft. Hij callt misschien veel driebets in positie. De minraise kan een bluf zijn, een zwakkere Kx, een OESD,... T9s, QJs zijn ook handen die jouw 3bet zouden kunnen callen. J
      Tegen een AA, 77, TT, KJ, QJs, JTs, 89s range lig je nog voor 57% voor. (JT heb ik er als bluf ingezet dit toch nog equity heeft)

@moneystef: ik denk wel dat je tegen QQ en JJ nog value haalt met bet flop, check turn, bet river. Bluffinducen zou ik enkel tegen hyperaggressieve spelers doen.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      As played zou ik flop ook checken, 3 bet pot OOP vrij dry board en hiermee vermijd je onderstaande situatie waarbij je redelijke hand hebt maar te weinig stats hebt om veel af te leiden. Bij check behind villain uiteraard bet turn maar sizing op alle streets imo zo klein mogelijk houden om cheap naar showdown te kunnen.
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Ik zou hier ook broke gaan....anders moet je deze hand niet 3betten denk ik.
      Je hit toppair en dat in een 3bet pot, ik zou hier wel afstacken, denk niet dat dit veelste loose is.

Benieuwd wat yoshiwa hier van vind :)