Even voorstellen

• Kepsert
      Kepsert
      Bronze
      Hallo allemaal!

Ik ben Kepsert, koning der bad beats. Ben twee jaar geleden begonnen met poker en al snel naar een kleine 150 euro verlies gezakt. Dit was voor mij op dat moment zeer veel en ben er langdurig mee gestopt. Heb tussendoor nog wat pogingen gedaan weer verder te pokeren, maar steeds zonder succes.

Toen viel het me op dat door het poker kijken op tv, ik steeds meer zin kreeg om zelf ook te spelen. Ik vroeg aan een collega (die zelf wel al een mooie winst heeft in zijn poker carriere) of hij advies voor me had.
      Hij wees mij naar verschillende sites, waaronder deze.

Hier ben ik veel guides gaan lezen en op deze manier heb ik het voor elkaar gekregen mijn verlies terug te brengen naar een kleine 50 euro.
      Ik heb helaas wel het gevoel dat ik beter kan, maar bad beats houden mij momenteel tegen (speelde vandaag twee SnGs tegelijk, had op de ene tafel AA, andere hand KK, callde met beiden een all-in, en verloor de AA tegen een 62o die een straight hitte en de KK tegen een J5s die een set 5en kreeg, eventjes een voorbeeld).

Des ondanks deze bad beats heb ik nog steeds plezier in het pokeren en ben ik nog steeds op weg mijn verlies beetje bij beetje te minderen.

Hier nog wat over mezelf. Ik ben een 20 jarige ICT student, die in zijn vrije tijd gitaar en poker speelt.

Groetjes
  • 8 antwoorden
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Welkom, en een eerste leak die je moet pluggen is bad beats te negeren.

Het merendeel van nieuwelingen die klagen over bad beats zijn eigenlijk slechte spelers die denken dat ze verliezen door de bad beats. :coolface:
    • Kepsert
      Kepsert
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      Welkom, en een eerste leak die je moet pluggen is bad beats te negeren.

Het merendeel van nieuwelingen die klagen over bad beats zijn eigenlijk slechte spelers die denken dat ze verliezen door de bad beats. :coolface:
      Hehe, je hebt gelijk :P Veel van mijn 'bad beats' vroeger waren gewoon slecht spel van mezelf. Gelukkig kan ik ze nu beter negeren waardoor pokeren een stuk leuker is geworden.
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Ik bedoelde eigenlijk nog iets anders. Bad beats zijn heel gemakkelijk te herkennen, en iedereen heeft ze. De verliezende speler denkt echter dat het door die bad beats is dat hij tot nu toe geld verloor.

De realiteit is echter dat hij zijn geld verliest in handen waar hij niet de minste aandacht aan schenkt omdat hij zich niet eens realizeert dat er iets verkeerd mee is. Dat is ook het moeilijke aan poker: het is nagenoeg onmogelijk om zelf te achterhalen wat je verkeerd doet, om de simpele reden dat het eindresultaat heel weinig zegt over hoe tot dat eindresultaat gekomen is. Of anders gezegd: je kan een hand slecht spelen en winnen, of hem goed spelen en toch verliezen. Doet me denken aan een grappig quote van een redelijke donk op een ander forum, waarbij hij terechtgewezen werd voor zijn slechte play. Zijn antwoord was "Ik heb de hand toch gewonnen, wat was er dan slecht gespeeld ?!" :coolface:

Daarom dat het niet enkel belangrijk is om je eigen handen ter evaluatie te posten, maar ook handen te bekijken die anderen posten en daarvan iets/veel op te steken.
    • spoonz
      spoonz
      Totaal

Daarom dat het niet enkel belangrijk is om je eigen handen ter evaluatie te posten, maar ook handen te bekijken die anderen posten en daarvan iets/veel op te steken.
      Maar geen enkele hand is gelijk een andere hand of zie, begrijp ik dat verkeerd? Als je de handen van andere analyseert, begin je dan op een gegeven moment patronen in het spelletje te herkennen die een ander nog niet ziet? Misschien niet zulke handige vragen die ik stel maar let wel op; speel 't spelletje nog maar kort en wil er graag wat meer over weten.

Maar begrijp je waar ik naar toe wil met mijn vragen?
    • Kepsert
      Kepsert
      Bronze
      Ik bedoelde eigenlijk nog iets anders. Bad beats zijn heel gemakkelijk te herkennen, en iedereen heeft ze. De verliezende speler denkt echter dat het door die bad beats is dat hij tot nu toe geld verloor.

De realiteit is echter dat hij zijn geld verliest in handen waar hij niet de minste aandacht aan schenkt omdat hij zich niet eens realizeert dat er iets verkeerd mee is. Dat is ook het moeilijke aan poker: het is nagenoeg onmogelijk om zelf te achterhalen wat je verkeerd doet, om de simpele reden dat het eindresultaat heel weinig zegt over hoe tot dat eindresultaat gekomen is. Of anders gezegd: je kan een hand slecht spelen en winnen, of hem goed spelen en toch verliezen. Doet me denken aan een grappig quote van een redelijke donk op een ander forum, waarbij hij terechtgewezen werd voor zijn slechte play. Zijn antwoord was "Ik heb de hand toch gewonnen, wat was er dan slecht gespeeld ?!" :coolface:

Bedankt voor de tips.
      Ik ben op het moment gewoon simpelweg aan het spelen volgens de strategieën die ik op deze site heb doorgenomen. Merk helaas dat ik toch vaak iets heb van "Maar deze hand is toch best goed!" ermee speel, en dan verlies. Gevolgd door een gedachte "waarom had ik me nu net deze hand niet aan de pokerguide gehouden".

Maarja, ik zal zo eens gaan beginnen met andermans handen terug te lezen, zoeken naar herkenbare dingen die ik zelf vaak fout doe.
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Hey Kepsert, welkom bij PokerStrategy.com! :)

@spoonz: Het kan inderdaad heel goed zijn dat jij zelf de leaks niet ziet, ook al analyseer je de handen die je gespeeld hebt achteraf nog eens. Daarom kan het goed zijn om eens iemand anders met jou mee te laten kijken terwijl jij speelt, of andersom, omdat die andere speler wellicht iets ziet als leak wat jij altijd als vanzelfsprekend hebt gezien, en omgekeerd. Zo kun je elkaar op dit soort zaken wijzen. Ook zal het vaak zo zijn dat je objectiever bent wanneer je een hand van een andere speler analyseert dan wanneer je een eigen hand terug kijkt. :)

Maar variance, bad beats, etc. zijn wel degelijk belangrijke concepten die je goed moet begrijpen. Ze mogen geen excuus zijn voor verlies, tenzij je perfect speelt. Dit doet vrijwel niemand, dus is er altijd nog een deel eigen fouten dat je verliest verklaart. Zeker als je net bent begonnen zullen eigen fouten het grootste deel van je verlies uitmaken. Juist door je spel te analyseren en te verbeteren zal dit deel steeds kleiner worden.
    • spoonz
      spoonz
      Totaal
      En heel welkom Kepsert! Denk wel dat je hier goed zit bij ps qua kennis en ervaring.

@Xpload1989 -- Ik zie je punt en ben het er helemaal mee eens. :f_biggrin:
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door spoonz
      Maar geen enkele hand is gelijk een andere hand of zie, begrijp ik dat verkeerd? Als je de handen van andere analyseert, begin je dan op een gegeven moment patronen in het spelletje te herkennen die een ander nog niet ziet?
      Het is vooral een kwestie van patronen/situaties te zien en te begrijpen die je zélf nooit had op gekomen door naar je eigen handen te kijken. Heel vaak gaat iemand een hand posten waarvan jij denkt dat je wist hoe je hem moet spelen en dus zelf nooit zou posten, om dan aan de reacties te zien dat je die situatie eigenlijk altijd verkeerd gespeeld hebt.

Het meeste heb ik tot nu toe niet geleerd van eigen geposte handen, maar van handen die andere gepost hebben en daarop de expert commentaren te lezen.