6-max Hyper Turbo SnG

• Kepsert
      Kepsert
      Bronze
      Sinds kort speel ik vrijwel alleen maar 1,50 en 3,50 6-max hyper-turbo SnGs.

Ik maak hier continu kleine winst mee, maar vroeg me af (voor het geval ik naar hogere buy-ins wil verschuiven) of ik de juiste speelstijl hanteer.

Wat ik over het algemeen doe is vroeg veel folden, ik speel geen handen die ik niet all-in zou spelen (de kans dat iemand na mij met all-in callt is te groot met de chipstacks in deze SnGs). Terwijl ik wacht op goede handen vallen er meestal 1 of 2 spelers af, waardoor ik meestal in de bubble zit met een stack van ongeveer 300.

Hier ga ik meer handen spelen, vooral pushen. Meestal leid dit tot folds of een call van een speler die mij eruit wil gooien.

Nu vroeg ik mij dus af, werkt deze speelstijl ook op hogere buy-ins of lukt het mij puur omdat er een hoop fishes op mijn buy-in aantallen zitten?
  • 10 antwoorden
    • Sokzel
      Sokzel
      Bronze
      Nee op de hogere buy-ins moet je juist vroeg met onspeelbare handen all-in pushen en in latere stadia je monsters folden.
    • Nuk3F4rt
      Nuk3F4rt
      Gold
      :coolface:
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Kepsert
      Sinds kort speel ik vrijwel alleen maar 1,50 en 3,50 6-max hyper-turbo SnGs.

Ik maak hier continu kleine winst mee, maar vroeg me af (voor het geval ik naar hogere buy-ins wil verschuiven) of ik de juiste speelstijl hanteer.
      Hoeveel heb je er zo al gespeeld ? Die 'continu' lijkt er namelijk op te wijzen dat je tot nu toe alleen nog maar aan de goeie kant van de variance gestaan hebt.
      Die hypers speel je hooguit met een paar procent ROI, wat ook betekent dat een downswing van 100+ games niet abnormaal is.
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Kies een andere variant imo :) Tenzij je ze kan massa multitablen en een downswing van 100 buy-ins wel eens grappig vindt
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Welke graph ? :coolface:
    • Kepsert
      Kepsert
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      Zoek de 'continu kleine winst' :coolface:

Mijn 'continu kleine winst' was een beetje optimistisch genomen om mezelf tevreden te houden xP Maakt het leuker voor mij, en ik kan het huidige verlies missen xP
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Niet zo netjes om graphs van andere spelers te posten Viper. :facepalm:

Ik raad je ook aan om een andere variant te spelen, tenzij dit de enige variant is waar je plezier in hebt, dan zou ik zeggen ga vooral door voor de fun. :)

Hyper-turbo's zijn enorm variance gevoelig, en je moet inderdaad HEEL goed het ICM model kennen, en dus zo perfect mogelijk pushen/folden. Heb je al wel eens geoefend met het programma ICM Trainer van PokerStrategy.com zelf? Geheel gratis, en zeer geschikt om de push/fold-fase te oefenen.
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      +1 voor Xpload.

Als beginner wil je echt geen hypers spelen. ICM kennis is cruciaal en variance is enorm, wat betekent dat je heel tilt-bestendig moet zijn. Je gaat letterlijk tientallen bad beats te verwerken krijgen, om de heel simpele reden dat er zoveel all-in hands zijn in hypers.

Zelf speel ik vaak HU hypers van $15, en om je een idee te geven: recent was ik op een week tijd $1000 kwijt, dat is dus meer dan 60 buy-ins, waarbij ik 50 BIs 'under EV' liep, wat dus wil zeggen 50 BIs minder dan wat 'eerlijk' zou zijn.
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      Zelf speel ik vaak HU hypers van $15, en om je een idee te geven: recent was ik op een week tijd $1000 kwijt, dat is dus meer dan 60 buy-ins, waarbij ik 50 BIs 'under EV' liep, wat dus wil zeggen 50 BIs minder dan wat 'eerlijk' zou zijn.
      Ouch, variance is a bitch. :f_eek: Tweelingzusje van Karma denk ik. ;)
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Indeed, en het gevaar van de hypers is dat ze zo verslavend zijn en je dus echt wel constant je BRM in de gaten moet houden.

Gelukkig speelde ik met bijna 300 BIs :) .

Edit: graph om Kepsert wat schrik aan te jagen :coolface: or rather :rage: . Nog altijd $600 under EV. FML :p.