straight flush passive play

• RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Nadat hij mijn potbet op de flop gecalld had, dacht ik al wel dat hij de A :club: had.
      Maar om nu een straight flush te gaan folden, vond ik toch wat moeilijk.
      --
      iPoker - $0.04 NL - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Hero (BTN): $4.88
      SB: $4.01
      BB: $1.66
      UTG: $1.12
      UTG+1: $1.10
      MP: $6.51
      MP+1: $2.02
      LP: $1.76
      CO: $5.04

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has 9:club: Q:diamond:

fold, fold, fold, fold, fold, CO raises to $0.08, Hero calls $0.08, fold, BB calls $0.04

Flop: ($0.26, 3 players) J:club: T:club: K:club:
      BB checks, CO checks, Hero bets $0.26, fold, CO calls $0.26

Turn: ($0.78, 2 players) Q:club:
      CO bets $0.58, Hero calls $0.58

River: ($1.94, 2 players) 9:heart:
      CO bets $1.16, Hero calls $1.16

Hero mucks 9:club: Q:diamond: (Straight Flush, King High) (Pre 40%, Flop 0%, Turn 0%)
      CO shows 4:club: A:club: (Royal Flush) (Pre 60%, Flop 100%, Turn 100%)
      CO wins $3.98
  • 9 antwoorden
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Would be pretty epic fold, maar denk dat je hier eigenlijk wel kunt folden ja.

Met minder bet hij bijna nooit voor value. Dus is het zuivere bluffcatcher, maar met wat gaat hij flop callen wat hij in de turn/river in bluff verandert.

Bijna niks, dus denk dat het eigenlijk achteraf best eenvoudige fold. Best wel gek om met straightflush best eenvoudige fold te hebben :D
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door liessens
      Would be pretty epic fold, maar denk dat je hier eigenlijk wel kunt folden ja.

Met minder bet hij bijna nooit voor value. Dus is het zuivere bluffcatcher, maar met wat gaat hij flop callen wat hij in de turn/river in bluff verandert.

Bijna niks, dus denk dat het eigenlijk achteraf best eenvoudige fold. Best wel gek om met straightflush best eenvoudige fold te hebben :D
      Je vertelt hier exact hoe het voelde, maar toch lukte het me niet... ;)
      Krijg ik niet eens de badbeat bonus omdat je daar 2 hole cards voor nodig hebt :)
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ja anders is het daarvoor call :D
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hey RocknRollAd,

Preflop kun je met Q9o echt niet callen. Deze hand ziet er misschien niet zo slecht uit maar je bent zo vaak dominated en met een 2gap ga je maar heel zelden een straight hitten, en dan kun je vaak tegen een hogere straight aanzitten. (bv. op deze flop heeft elke AQ jou straight al beat)

As played bet je groot op de flop. Dit is goed, je haalt value uit de fd en andere handen.
      Op de turn heb je de tweede nuts. De Ac is goed mogelijk op de donkbet van villain. Maar dit bord gaat zo vaak bluffs uitlokken dat je hier best gewoon callt. Een raise zou elke bluff doen folden.
      Ook op de river call ik dan.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      Hey RocknRollAd,

Preflop kun je met Q9o echt niet callen. Deze hand ziet er misschien niet zo slecht uit maar je bent zo vaak dominated en met een 2gap ga je maar heel zelden een straight hitten, en dan kun je vaak tegen een hogere straight aanzitten. (bv. op deze flop heeft elke AQ jou straight al beat)

As played bet je groot op de flop. Dit is goed, je haalt value uit de fd en andere handen.
      Op de turn heb je de tweede nuts. De Ac is goed mogelijk op de donkbet van villain. Maar dit bord gaat zo vaak bluffs uitlokken dat je hier best gewoon callt. Een raise zou elke bluff doen folden.
      Wat zie je hem ooit bluffen dat hij flop called. Gaat hij hier set/straight in bluff veranderen ofzo? Zie ik average villian niet meteen doen
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze

Wat zie je hem ooit bluffen dat hij flop called. Gaat hij hier set/straight in bluff veranderen ofzo? Zie ik average villian niet meteen doen
      Elke zwakkere hand waarmee hij de flop callde, kan hij nog in een bluf veranderen: één paar, 2 paar. Heel vaak heeft villain hier géén Ac, omdat hij deze hand op de flop zelf bet of checkraist. (tenzij hij al een flush had geflopt).
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Bronze
      Hey RocknRollAd,

Ok, duidelijk! Speel nogal loose.
      Als ik hier niet de button had, fold ik die hand. Maar tegen een CO minraisje wil ik wel spelen.
    • liessens
      liessens
      Bronze

Elke zwakkere hand waarmee hij de flop callde, kan hij nog in een bluf veranderen: één paar, 2 paar. Heel vaak heeft villain hier géén Ac, omdat hij deze hand op de flop zelf bet of checkraist. (tenzij hij al een flush had geflopt).
      Denk je dat hij vaak Tx/Jx zonder clubs gaat callen op flop? Ik denk dat bijna elke pair hand die hij called er club inzit of ten minste A. Wat nog wel zou kunnen zijn KJ/JTcombo's ofzo, maar dan moet hij al 2pair in een bluff veranderen wat ik niet van average speler verwacht.

Ik weet verder niet of hero reads heeft op villian
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze

Denk je dat hij vaak Tx/Jx zonder clubs gaat callen op flop? Ik denk dat bijna elke pair hand die hij called er club inzit of ten minste A. Wat nog wel zou kunnen zijn KJ/JTcombo's ofzo, maar dan moet hij al 2pair in een bluff veranderen wat ik niet van average speler verwacht.

Ik weet verder niet of hero reads heeft op villian
      Ik snap je redenering wel en ze is zeker juist tegen min of meer decent average players. Op NL4 denk ik echter dat je zoveel rare plays en bluffs ziet dat je vaak genoeg voor ligt met de second nuts.