QT midpair en FD tegen losse vis

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Tegen beetje standaard speler zou ik flop of iig turn als opgeven, maar deze villian was nogal loose.

Stats:
      VPIP: 43
      PFR: 23
      3-bet: 33.3
      AF: 3.3

Flop was te goed om weg te leggen lijkt me, hij blijft echter doorbetten op turn. Ik had midpair en FD die evt. nog genoeg kon zijn dus ik besloot te callen, maar is dit wel juist?

River maak ik de flush maar nog bet hij als eerste, moet ik hier aan folden denken of doet een 10 high flush het te goed tegen zijn range?

Als ik zijn range beetje moet schatten dan zal dit vaak iets met een K (uiteraard geen :heart:) of Q zijn en evt. een iets hogere flush lijkt me zo dus op zich doe ik het dan niet eens verkeerd daartegen. Dus in principe moet ik hier denk ik alleen de Q :heart: of A :heart: (kan ie wel zo spelen als het een kicker was) vrezen.

Kloppen deze beweringen een beetje of sla ik plank volledig mis?

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($22.34)
      BB ($13.26)
      UTG ($12.24)
      UTG+1 ($4.15)
      UTG+2 ($8.15)
      MP1 ($14.50)
      MP2 ($10.86)
      CO ($9.49)
      Hero ($6.22)

Dealt to Hero Q:diamond: T:heart:

fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.50, fold, BB raises to $0.75, Hero calls $0.25

FLOP ($1.60) 6:heart: K:heart: Q:spade:

BB bets $0.25, Hero calls $0.25

TURN ($2.10) 6:heart: K:heart: Q:spade: 8:heart:

BB bets $0.50, Hero calls $0.50

RIVER ($3.10) 6:heart: K:heart: Q:spade: 8:heart: 5:heart:

BB bets $0.50, Hero calls $0.50

Hero shows Q:diamond: T:heart:
      (Pre 50%, Flop 48.2%, Turn 40.9%)

BB shows T:spade: Q:heart:
      (Pre 50%, Flop 51.8%, Turn 59.1%)

BB wins $3.94
  • 2 antwoorden
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Allereerst een algemene opmerking. Ik merk dat jij je enkele pairs heel vaak erg onderschat. Zeker in LP posities. Je moet nagaan dat men een flop maar ~1/3e van de tijd hit (afgezien van pocket pairs natuurlijk). Dat wil dus ook zeggen dat als je een pair hit, je meestal ook voor ligt op de range van de andere speler als je maar tegen 1 andere speler zit.

De hand is dan ook helemaal standaard zo. Het zou tegen normale spelers ook standaard zijn.

Het is een BB 3bet tegen BU, daarmee is zijn range sowieso vrij wijd: zoiets als 44+, A5s+, KJs+, A8o+, KJo+ voor normale spelers. In dit geval is het dus nog een stuk breder omdat hij erg agressief is.

Op de flop heb je dus een makkelijke call omdat je zelfs voor ligt op zijn range. Je hebt maar liefst 62% equity tegen zijn range.

Op de turn zal hij niet alles doorbetten. Om die reden vallen bepaalde handen natuurlijk wel weg. Toch zal men met veel pocket pairs, AT misschien en A:hx vaak wel doorbetten. Daarnaast heb je op de turn zelf ook een flushdraw en kan je om die reden alleen al zeker niet je hand opgeven.

Op de river hit je je flush en moet je dus zeker callen. Spelers gaan vaak genoeg zonder flush doorbetten als ze bijvoorbeeld AK hebben. Ook zijn er genoeg lagere in zijn range, bijvoorbeeld van pocket pairs of A9-.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Denk dat je wel gelijk hebt met het punt van pairs onderschatten, maar ik ben vaak huiverig als mensen pre al 3-betten en er ligt een K op bord.

Verder vind ik het vaak ook lastig als mensen tegen je in gaan donken terwijl je nog denkt voor te liggen.