NL10 set gehit

• zvl
      zvl
      Silver
      Ik call preflop uiteraard om te setminen.

Op de flop hit ik mijn set. De kleine stack bet uit. Vroeger zou ik hier wel geraist hebben, maar nu call ik om de rest in de hand te houden.
      De BU, een TAG, raist. De raise lijkt me op het eerste zicht aan de kleine kant, nl. 3x de bet. In zijn plaats zou ik 4x de bet geraist hebben.
      Ik twijfel een eerste keer om hier meteen te shoven. Maar ik wil z'n hele stack.

Schitterende kaart op de turn. De flush komt aan, maar meteen ook mijn full house. De BU bet opnieuw. Heeft hij op de flop een ge-semibluft en is zijn flush nu aangekomen? AT lijkt me dan weer onwaarschijnlijk, maar wie weet heeft hij toch een T?

Blank op de river. De BU bet, en nu (pas?) begin ik te vrezen dat hij wel eens 55 zou kunnen vasthebben. Wat doe ik?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      UTG1:
      $10.00
      UTG2:
      $4.09
      MP1:
      $6.21
      MP2 (Hero):
      $10.75
      MP3:
      $23.63
      CO:
      $4.17
      BU:
      $11.12
      SB:
      $13.27
      BB:
      $2.20

Preflop: Hero is MP2 with 3, 3.
      UTG1 calls $0.10, 2 folds, Hero calls $0.10, MP3 folds, CO calls $0.10, BU calls $0.10, SB calls $0.05, BB checks.

Flop: ($0.6) 3, T, 5 (6 players)
      SB checks, BB bets $0.28, UTG1 folds, Hero calls $0.28, CO folds, BU raises to $0.84, SB folds, BB folds, Hero calls $0.56.

Turn: ($2.56) T (2 players)
      Hero checks, BU bets $1.83, Hero calls $1.83.

River: ($6.22) J (2 players)
      Hero checks, BU bets $4.43, Hero?

edit: hand afspelen verwijderd.
  • 1 antwoord
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hey zvl,

De flop enkel callen is niet ideaal. Je zit in een 5way pot en heel vaak zal iemand hier een flushdraw hebben. Door slechts te callen geef je iedereen uitstekende odds. zelfs gutshotstraightdraws gaan met zulke goede odds callen. Op de flop raise ik dus naar 1,3$. Omdat de BU na jou raist, zit je enkel met hem in de pot en kun je meteen all-in gaan. Enkel tegen een passieve, zeer nitty villain kun je je set nog folden, maar dit is echt zeldzaam.