Welke lijn te kiezen AT 2 pair op suited bord

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Dit is geen beste move van me op turn, of maw slechtste wat ik kan doen lijkt me.

Maar wat kan ik hier wel het beste doen: c / c of c / r met het risico dat ie flush heeft? Uiteraard kan ik op river de nutflush of FH nog hitten dus op zich lijkt c / r me niet eens zo slecht.

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($7.90)
      Hero ($11.86)
      UTG ($9.49)
      UTG+1 ($19.87)
      UTG+2 ($66.81)
      MP1 ($10.47)
      CO ($9.52)
      BTN ($6.83)

Dealt to Hero A:club: T:diamond:

fold, fold, fold, MP1 calls $0.25, fold, fold, SB calls $0.15, Hero raises to $0.50, MP1 calls $0.25, SB calls $0.25

FLOP ($1.50) J:club: 4:club: T:club:

SB checks, Hero bets $0.25, MP1 raises to $0.50, SB folds, Hero calls $0.25

TURN ($2.50) J:club: 4:club: T:club: A:spade:

Hero bets $0.50, MP1 raises to $1, Hero calls $0.50

RIVER ($4.50) J:club: 4:club: T:club: A:spade: 8:spade:

Hero checks, MP1 bets $0.50, Hero calls $0.50

MP1 shows Q:club: 9:club:
      (Pre 40%, Flop 77.0%, Turn 79.5%)

Hero shows A:club: T:diamond:
      (Pre 60%, Flop 23.0%, Turn 20.5%)

MP1 wins $5.34
  • 1 antwoord
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Je laat je hier te veel beinvloeden door het feit dat hij een flush had. Zijn flop raise gaat echter ook heel vaak Jx, of een flushdraw raise zijn, eventueel met het doel om op de turn een freecard te pakken. Doordat de J en T er al uit zijn en jij zelf de A hebt, is de kans dat hij een flush heeft ook vrij klein.

Er valt wat voor te zeggen om de flop te 3-betten. Op de flop heb je zelfs tegen QJ namelijk een coinflip. Tegen agressieve spelers zou ik dit zeker doen.

As played op de flop vind ik de donk op de turn niet verkeerd, maar het hangt nogal van de tegenstander af. De A zal voor hem een kaart zijn waar hij eigenlijk op zou moeten checken als hij zijn hand er niet door verbeterd. Toch doen veel spelers dit niet, waardoor je dan met c/r meer value kan vangen dan door zelf te donken.

Als hij dan nog meer actie toont moet je enkel nog downcallen.