0.01/0.02: Heeft KK nog waarde na 4bet?

• killer007brian
      killer007brian
      Basic
      Ik ben aan het experimenteren met 24 tafels spelen. Gaat me heel goed af, maar heb wel ongeluk met hoge kaarten : AA vaak geen tot kleine potten. KK verslagen door AA. En daar gaat mijn vraag nu over.

Vandaag heb ik talloze keren KK gespeeld. Telkens als ik in de situatie kom dat ik mijn hand moet 3betten en word ge4bet (4 van de 4 keer) dan had mijn tegenstander pocket azen. Als ik 24 tafels bespeel dan is mijn computer niet snel genoeg voor een hud, dus geen stats. Ik heb eerder gelezen dat na een 4bet dat je KK moet shoven, of als de stacks erg diep zijn 5betten. Wat vind jij?
  • 5 antwoorden
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Nieuwe pc kopen.
    • killer007brian
      killer007brian
      Basic
      Me eerst volgende aanschaf word een 27' iMac
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door killer007brian
      Telkens als ik in de situatie kom dat ik mijn hand moet 3betten en word ge4bet (4 van de 4 keer) dan had mijn tegenstander pocket azen.
      [ ] Sample.

4 van de 4 keer? Tja, je kunt ook prima 4x op rij met AA van 72o verliezen, statistisch gezien is die kans ook aanwezig. :rolleyes: Een sample van 4 is geen sample.

KK gaat eigenlijk altijd preflop all-in. De enige situatie die ik me kan bedenken waarin je het niet doet is een 2/2 nit die vanuit UTG raiset en waarvan je weet (reads) dat hij vanuit UTG alleen KK en AA raiset. Maar anders dan dat is KK standaard een preflop all-in in my opinion.

Overigens denk ik niet dat het slim is om masaal te gaan 24-tablen als je nog twijfelt over je preflop spel met KK en als je daardoor geen HUD meer kunt gebruiken. Zeker met zoveel tafels kun je niet genoeg alle spelers in de gaten houden en notes maken, dus speel je gewoon ABC alsof je tegen unknown speelt. Dan moet je wel een HUD gebruiken. Zo komt het je spel niet echt ten goede.
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Volgens mij is de expected hourly van 12 tafels mét HUD pakken hoger dan van 24 tafels zonder HUD.
    • killer007brian
      killer007brian
      Basic
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      Volgens mij is de expected hourly van 12 tafels mét HUD pakken hoger dan van 24 tafels zonder HUD.
      Ja inderdaad. Daar ga ik mij nu even mee bezig houden.