Nl 10 - Ak

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      pf standaard. flop donkt villian uit, waarop ik besluit te callen, om eventueel blufs in zijn range te houden. aangezien de turn vrij veel draws mogelijk maakt, en villian wederom zeer klein uitbet (komt vrij drawy over), besluit ik te raisen, zodat villian niet goedkoop naar de river kan. kan ik hier as played nog folden op zijn raise?

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $5
      Hero:
      $10

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.106 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG2 with A:diamond: , K:diamond:
      UTG1 folds, Hero raises to $0,40, 6 folds, BB calls $0,30.

Flop: ($0,85) K:spade: , 7:club: , 3:diamond: (2 players)
      BB bets $0,3, Hero calls $0,30.

Turn: ($1,45) Q:diamond: (2 players)
      BB bets $0,5, Hero raises to $1,50, BB raises to $4,30 (All-In), Hero calls $2,80.

River: ($10,05) 8:heart: (2 players)

Final Pot: $10,05
  • 3 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Flop bet is wel zeer klein. Het bord is inderdaad kurkdroog, maar ik zou toch altijd minstens halfpot betten. Villain heeft maar 50 bb en je doel moet zijn heel zijn stack in het midden te krijgen. Maar door zo weinig te betten krijgt hij goede odds met elke 3x, 7x of zwakkere Kx te callen.

Op de turn, als je denkt dat villain drawt, is je raise te klein: Hij moet slechts 1$ in een pot van 3,5$ betalen. Je moet daar minstens naar 2,5$ raisen. Ik denk wel niet dat hij hier vaak een draw heeft. Sowieso ga je hier altijd broke.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      @ ninja: ik bet hier zelf niet de flop he. villian donkt hier uit.. als ik hier zelf zou betten zou ik idd iets meer dan 1/2 pot bet. had ik hier al moeten raisen? maakt weinig sense imo, gezien het droge board.

turnraise is achteraf gezien wel aan de kleine kant. denk je dat villian hier nou wel of niet met een draw zit? ''ik denk dat villian wel niet een draw heeft''? als villian geen draw heeft, zie je hem dan met een Kx handje donk-shoven op de turn? want los van draws beat ik natuurlijk wel vrij weinig..
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Inderdaad, had ik verkeerd gezien. Zijn donkbet is heel klein maar raisen hoeft niet echt. Zeker gezien zijn AF zitten er bluffs in die hij kan verderzetten.

Ik denk niet dat hij een draw heeft. Jij dacht dat en wanneer je tegen een draw wil protecten, was je raise te klein. Maar op zich was dat in deze hand niet nodig.

Call turn, raise all-in river is hier evengoed prima. Je kunt hier niet echt veel mis doen. Als hij two pair of een set heeft is het een setup gezien zijn kleine stack.

Op zijn 3bet op de turn krijg je zo'n odds dat ik niet fold. 2,8$ in 7,75$ pot kun je niet folden.