QQ met AA op flop en raise na me

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Kerel die hier raised is erg loose (VPIP 58, PFR 26, 3-bet 22.2 en AF 4.9 over 57 handen). De caller neigt meer naar een station. Dus op zich moet ik hier denk ik wel downcallen of niet? Die raise van zo een loose iemand wil namelijk niet meteen zeggen dat ie de A ook heeft lijkt me zo.

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($5.01)
      BB ($14.85)
      UTG ($9.93)
      UTG+1 ($5.16)
      UTG+2 ($8.62)
      MP1 ($18.90)
      MP2 ($19.75)
      Hero ($6)
      BTN ($8.15)

Dealt to Hero Q:diamond: Q:heart:

UTG raises to $0.50, fold, fold, fold, MP2 calls $0.50, Hero raises to $0.75, fold, fold, fold, UTG raises to $1, MP2 calls $0.50, Hero calls $0.25

FLOP ($3.35) A:diamond: A:spade: 9:club:

UTG checks, MP2 checks, Hero bets $0.25, UTG raises to $0.50, MP2 calls $0.50, Hero calls $0.25

TURN ($4.85) A:diamond: A:spade: 9:club: 4:diamond:

UTG bets $0.50, MP2 calls $0.50, Hero calls $0.50

RIVER ($6.35) A:diamond: A:spade: 9:club: 4:diamond: 8:club:

UTG bets $0.50, MP2 calls $0.50, Hero calls $0.50

UTG shows J:diamond: A:heart:
      (Pre 9%, Flop 22.3%, Turn 14.3%)

MP2 shows A:club: Q:club:
      (Pre 23%, Flop 77.7%, Turn 85.7%)

Hero shows Q:diamond: Q:heart:
      (Pre 68%, Flop 0.0%, Turn 0.0%)

MP2 wins $7.69
  • 1 antwoord
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Tegen UTG kan je met die stats nooit opgeven, tenzij hij over die handen ook een erg hoge W$SD% had, maar dan nog zie ik een fold eigenlijk niet tot de mogelijkheden. Zijn flop c/r is ook al raar na zijn preflop cap.

MP2 called enkel en zou daarmee normaal gesproken eerder een slechtere hand (middelmatige pocket pair) hebben.

Op de flop krijg je in alle gevallen ook de juiste odds om voor je 2 outs de raise te callen. Of je echter zelf wel een bet zou moeten plaatsen nu iedereen checked op de flop kan je wel over discuseren. Ergens denk ik dat je misschien beter de flop kan checken om te kijken wat er op de turn gebeurd. Dan moet je bij check/check natuurlijk wel betten, bij een enkele bet zou ik downcallen en bij bet+raise zou ik dan opgeven.

As played: Omdat UTG niet redelijk lijkt en MP2 met zijn calls waarschijnlijk een slechtere hand heeft call ik dan ook down. Op de turn moet je $1 investeren in een downcall om een pot van $7.35 - $7.85 te kunnen winnen.

Met de gegeven informatie lijkt het mij toch dat je de pot nog vaak genoeg wint om te kunnen downcallen.

Note maken van: UTG capped UTG met AJo, MP2 coldcalled AQs preflop, raised postflop nergens met flopped trips A.

Tegen MP2 kan je in de toekomst waarschijnlijk erg goede tighte folds maken wanneer hij actie laat zien (check AF daar wel even voor en let op of hij soms draws wel agressief kan spelen). Tegen UTG (vooral HU) moet je pairs postflop praktisch altijd naar de showdown brengen omdat hij, zoals zijn stats ook al aangaven, niet erg redelijk is.