Nieuwe laptop, maar welke???

• RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      Beste mensen,

Zoals ik vandaag al eeerder in mn blog heb gezet, heeft de laptop waar ik de afgelopen weken poker op heb gespeeld( en alle andere dingetjes heb gedaan, voetbalnieuws checken, schoolzaakjes enz) een blue screen of death gekregen, net als onze computer een paar weken daarvoor. Nu had mijn broertje ook nog een oude laptop liggen maar die doet ook al weer lastig :facepalm: . Ik heb nu alleen nog de laptop waar ik nu dit bericht op typ maar die staat helemaal vol met zooi en werkte altijd al langzaam laggy icm tracking software enz.

Ik wil nu dus eigenlijk een nieuwe laptop kopen waarop ik gewoon hele basic dingetjes kan en die gewoon lekker loopt icm tracking software. Heeft iemand wellicht suggesties op dit gebied? Waaraan moet een dergelijke laptop voldoen qua geheugen enzo? Ik heb daar echt helemaal geen verstand van dus wat hulp kan ik wel gebruiken :D

Aangezien ik een arme student ben mag het best wel een goedkope basic laptop zijn als ik maar gewoon zonder lag kan spelen.
  • 3 antwoorden
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Kan dat bericht over je laptop niet zo snel vinden. Maar heb je al geprobeerd om hem naar Fabrieksinstellingen terug te zetten? Dat kan (afhankelijk van het merk) bijvoorbeeld door tijdens het opstarten Alt + F10 in te drukken.

Dan wist hij alles, en zal hij Windows weer opnieuw installeren.
    • RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      Nee dat heb ik nog niet gedaan, heb wel via F8 de laatst bekende juiste configuratie gedaan maar dat werkte ook niet. Maar buiten of ik die oude laptop nu weer aan de praat krijg zou ik toch graag een nieuwe kopen gezien dat die oude al een jaar of 6,7 is dus het is sowieso niet veel meer :D .
    • tuffnut
      tuffnut
      Bronze
      Ik kan je een Asus aanbevelen, met een iCore3 CPU. Die kun je uithalen voor 500/550euro. Asus geeft 2 jaar garantie. Tegenwoordig hebben ze allemaal wel voldoende geheugen.

HP, Acer, Packed Bell zie ik veel uitvallen.

Zelf heb ik een laptop van Acer met 14 inch scherm en heb er een SSD schijf ingezet. Dat ding start supersnel op. Ik zou niet meer zonder SSD schijf kunnen. Tevens is een lange accuduur +4uur ook belangrijk voor mij maar dat ga je met een iCore3 CPU niet halen.

Een met Pentium B950 CPU is wat minder snel maar die gaat wel weer wat langer mee op de batterij en is toch redelijk snel om alles mee te doen en is ook een paar tientjes goedkoper.

Misschien zou ik een gezamenlijke inkoopactie kunnen starten maar ik weet niet of dat is toegelaten hier en of er behoefte aan is. Als we met meerdere tegelijk een bepaald model kiezen kan ik wel een leuke korting regelen.