AA hit op river met donk tegen

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Vind zijn donk op river nogal vreemd hier, wist niet wat ik er van moest denken dus besloot maar te callen. Vooral tricky omdat hier op flop al 2 harten liggen en hij ineens op een 3e harten gaat betten. Dit zou ie ook met een A kunnen doen maar hoe groot is hier de kans dat ie nog een A heeft of m.a.w. kan ik hier nog raisen?

Tel daarbij op dat het pre tot een cap komt komt en zijn range zeer beperkt is tot KQs+ en TT+ (misschien zelfs nog wel tighter). Ik neig na dit uitgetypt te hebben iig steeds meer naar een raise.

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($13.52)
      BB ($3.82)
      UTG ($14.02)
      UTG+1 ($4.28)
      UTG+2 ($3.03)
      MP1 ($15.33)
      MP2 ($14.48)
      CO ($9.30)
      Hero ($6)

Dealt to Hero A:club: A:diamond:

fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.50, fold, BB raises to $0.75, Hero raises to $1, BB calls $0.25

FLOP ($2.10) 7:heart: 9:diamond: 3:heart:

BB checks, Hero bets $0.25, BB calls $0.25

TURN ($2.60) 7:heart: 9:diamond: 3:heart: J:club:

BB checks, Hero bets $0.50, BB calls $0.50

RIVER ($3.60) 7:heart: 9:diamond: 3:heart: J:club: A:heart:

BB bets $0.50, Hero calls $0.50

Hero shows A:club: A:diamond:
      (Pre 92%, Flop 96.5%, Turn 90.9%)

BB shows T:diamond: A:spade:
      (Pre 8%, Flop 3.5%, Turn 9.1%)

Hero wins $4.44
  • 1 antwoord
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Zijn range is op de flop een BB preflop 3-bet tegen BU situatie, wat een range van 44+, A5s+, KJs+, A8o+, KJo+ geeft volgens de charts.

Hij called de flop en de turn enkel om vervolgens de harten river opeens te donken. Er zijn echter maar 2 handen in zijn normale range die nu een flush hebben. Daarnaast heb jij gewoon de nuts zo lang hij geen flush heeft.

Er is verder nog geen actie van hem geweest op de flop en zijn donk ziet er dus raar en eigenlijk zwak uit. Flushes zouden de river eerder vaak ook c/r spelen.

Om al die redenen plaats ik hier dus zeker een raise voor value en zou ik op een 3-bet (waarmee hij dan waarschijnlijk wel een flush heeft) dan nog callen voor de 1/13 die je dan zou krijgen.