NL5 - Small Blind - Pocket 6s

• Kepsert
      Kepsert
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      BU:
      $8.39
      SB (Hero):
      $3.06
      BB:
      $12.50
      UTG1:
      $13.29
      UTG2:
      $5.11
      MP1:
      $5.16
      MP2:
      $2.16
      MP3:
      $2.00
      CO:
      $5.28

Preflop: Hero is SB with 6, 6.
      UTG1 calls $0.05, 2 folds, MP2 calls $0.05, 3 folds, Hero calls $0.03, BB checks.

Flop: ($0.2) J, J, 6 (4 players)
      Hero checks, BB checks, UTG1 checks, MP2 checks.

Turn: ($0.2) A (4 players)
      Hero checks, BB checks, UTG1 bets $0.40, MP2 folds, Hero raises to $1.20, BB folds, UTG1 calls $0.80.

River: ($2.6) 9 (2 players)
      Hero checks, UTG1 bets $1.00, Hero raises to $1.81, UTG1 calls $0.81.

Final Pot: $6.22.

Ik heb geprobeerd een check-raise uit te lokken op de turn, met de aas, en dit was mij ook gelukt. Ik denk zelf dat ik de river een kleine bet had moeten maken, voor het geval hij gratis een showdown was aangegaan. Gelukte bette hij weer en kon ik all-in raisen.

Tips/commentaar op deze hand zijn welkom!
  • 2 antwoorden
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hey Kepsert, welkom op het handjudgingforum. Blijf je handen posten, het is een uitstekende manier om je spel te verbeteren.

Vooreerst zou ik je aan raden met een volle stack van 100BB. Zo kun je maximaal value halen met je monsterhanden zoals deze.

Daarna zou ik niet te vaak proberen te slowplayen. Tenzij je reads had dat deze villain zeer aggressief is en altijd bet, is het beter zelf initiatief te nemen. Op de flop is een check niet zo slecht omdat je met vier spelers zit en er vaak toch iemand zal betten. Maar als ze allemaal checken moet je op de turn wel zelf beginnen betten. Stel dat iedereen weer na jou checkt, kom je op de river terecht met een monsterhand en een zeer kleine pot. Liever bet ik zelf op de flop al uit, om zeker te zijn de pot tegen de river groot te kunnen opbouwen.
    • Kepsert
      Kepsert
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ninjaconsul
      Hey Kepsert, welkom op het handjudgingforum. Blijf je handen posten, het is een uitstekende manier om je spel te verbeteren.

Vooreerst zou ik je aan raden met een volle stack van 100BB. Zo kun je maximaal value halen met je monsterhanden zoals deze.

Daarna zou ik niet te vaak proberen te slowplayen. Tenzij je reads had dat deze villain zeer aggressief is en altijd bet, is het beter zelf initiatief te nemen. Op de flop is een check niet zo slecht omdat je met vier spelers zit en er vaak toch iemand zal betten. Maar als ze allemaal checken moet je op de turn wel zelf beginnen betten. Stel dat iedereen weer na jou checkt, kom je op de river terecht met een monsterhand en een zeer kleine pot. Liever bet ik zelf op de flop al uit, om zeker te zijn de pot tegen de river groot te kunnen opbouwen.
      Bedankt voor het commentaar!

Ik moet eerlijk zeggen, ik had bij deze villain vrijwel geen reads. Hij zat net de 3e hand aan deze tafels als ik het me het goed herinneren en had nog niet echt op hem zitten letten.

Maarja, mijn checks op de turn en river, ik voelde me er zelf niet goed bij. Aan de ene kant voelde ik me tevreden over het feit dat ze uiteindelijk een bet hadden geplaatst (waar ik dus op hoopte), maar aan de andere kant zat ik bij beiden bij als "Chips... dalijk checken zij ook".

Over het volle 100BB spelen. Ik zal het vanaf morgen eens gaan proberen. Tot nu toe vond ik het gewoon fijn te spelen met een shortstack, maar heb om eerlijk te zijn nog nooit met een bigstack gespeeld.