QQ vs shortstack en fish

• mazzeltof1980
      mazzeltof1980
      Bronze
      Ik geloof dat ik sowieso all-in kan gaan tegen de shortstack met mijn QQ. Volgens de statistieken is de CO een slechte speler. Had ik op de turn nog value kunnen halen tegen hem?

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $2,97
      Hero:
      $22,61
      CO:
      $10,69

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with Q:diamond: , Q:club:
      2 folds, Hero raises to $0,40, 2 folds, CO raises to $1,20, BU folds, SB raises to $2,97 (All-In), BB folds, Hero calls $2,57, CO calls $1,77.

Flop: ($9,01) 9:spade: , 7:spade: , 6:spade: (2 players)
      Hero checks, CO checks.

Turn: ($9,01) 4:heart: (2 players)
      Hero checks, CO checks.

River: ($9,01) Q:heart: (3 players)
      Hero bets $4,28, CO folds.

Final Pot: $13,29

Results follow (highlight to see):
      Hero shows three-of-a-kind, queens (Qd Qc)
      SB shows (Kh Kc)

Hero wins with three-of-a-kind, queens (Qd Qc)
  • 4 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      ship pf.. je wilt hier niet callen voor 30% van je stack, om dan vervolgens op een A of een K op de flop te moeten folden. CO heeft fishy stats, dus hij 3bet hier met elke Ax hand, PP's en misschien wel Kx, waar je alleen ruim op voor loopt. ik ship het hier pf.

ik weet niet wie je hier trouwens als nit aanduidt. de CO is duidelijk geen nit, maar gewoon een loose fish.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Inderdaad gewoon ship PF, Goed uitgelegd door Dopie =)
    • mazzeltof1980
      mazzeltof1980
      Bronze
      Ok, duidelijk! Thanks.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      All-in gaan preflop is hier het beste. Hoewel het toch redelijk close is.

Je maakt je misschien zorgen om de CO achter jou die eerst had gedriebet. Maar zijn stats zijn zo loose aggressive/ maniac dat je met QQ voor staat op zijn range, zoals dopiejopie correct aangaf.

De SB met de shortstack is wel tight en als hij een goede shortstacker is gaat hij hier enkel met AK en QQ+ shoven. Dit omdat er al voor hem ge'3bet is en hij absoluut geen foldequity heeft. Tegen hem lig je waarschijnlijk achter, maar je hebt toch genoeg odds om te shoven omdat er al geld van de CO, de BB en jezelf in de pot zit.

Met je QQ heb je tegen een range van QQ+, AK van de shortstack 40% equity.

Om het hier eenvoudiger te maken gaan we ervan uitgaan de de CO foldt wanneer je preflop 4bet shovet

Je gaat dan 2,57$ investeren om een pot van 4,67$ te winnen. Je hebt dan 2,57/(4,67+2,57) = 35% equity nodig.