AA versus miniraise

• mazzeltof1980
      mazzeltof1980
      Bronze
      Heb ik net het stukje gelezen over miniraises, maar als puntje bij paaltje komt, blijft het nog steeds een lastige beslissing. Ik verwacht dat hij een set niet miniraised, maar SD en FD's en overpairs wel, vandaar de reraise van mij. Nice hand?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $10
      MP2:
      $9,7

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG1 with A:spade: , A:diamond:
      Hero raises to $0,50, 2 folds, MP2 calls $0,50, 5 folds.

Flop: ($1,15) J:heart: , 9:club: , 5:heart: (2 players)
      Hero bets $1,19, MP2 raises to $2,38, Hero raises to $8,33, MP2 calls $5,95.

Turn: ($17,81) 6:club: (2 players)
      Hero checks, MP2 checks.

River: ($17,81) K:club: (2 players)
      Hero checks, MP2 checks.

Final Pot: $17,81

Results follow (highlight to see):
      Hero shows a pair of aces (As Ad)
      MP2 shows (Ah 9d)

Hero wins with a pair of aces (As Ad)
  • 3 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      nh! wat ik alleen niet snap is de overbet op de flop? ik bet hier liever 0.90$ ofzo. als villian hier raised ship ik het er ook in, zeker tegen zo'n vis met een AF van 4.0 die doet het hier ook met allerlei draws en Jx handjes.
    • Plompoker
      Plompoker
      Bronze
      Er zitten zeker wel sets in zijn range.

Maar ik vind het in principe wel nice om gewoon te shippen op de flop, Villian is een Losse vis die je echt wel met draws e.d gaat callen. Misschien zelfs wel met AJ oid. Enige wat je niet beat zijn sets, die gaatie af en toe hebben maar je ligt echt ver voor op zijn range hier dus ik vind het een nh!
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Dag mazzeltof.

Preflop is standaard, goed. Ook op de flop vind ik je pot sized bet prima omdat villain er echt uit ziet als een vis, zo haal je maximaal value. 44/11 op 19 handen zegt genoeg. Tegen deze speler profiteer ik ervan op dit bord meteen te shoven. Er zitten ook flush en straightdraws in zijn range en een hele hoop slechtere handen die de flop gehit hebben die deze speler niet foldt. Tegen deze speler moet je niet vrezen voor een set. Hij gaat dit echt niet vaak hebben.