NL5 - AT - Pre-Flop call

• Kepsert
      Kepsert
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      CO:
      $5.00
      BU:
      $6.87
      SB:
      $3.33
      BB:
      $2.18
      UTG1:
      $2.87
      UTG2:
      $4.11
      MP1:
      $8.68
      MP2:
      $1.83
      MP3 (Hero):
      $1.86

Preflop: Hero is MP3 with A, T.
      UTG1 calls $0.05, 3 folds, Hero raises to $0.25, 2 folds, SB raises to $0.75, 2 folds, Hero calls $0.50.

Flop: ($1.6) A, A, 6 (2 players)
      SB bets $0.80, Hero raises to $1.11(All-In), SB calls $0.31.

Turn: ($3.82) K (2 players)

River: ($3.82) 5 (2 players)

Weer een hand van mij. Voor mij limpte een speler en ik besloot hier een raise overheen te gooien (ik had een bigstack chart bij de hand, die ik helaas verkeerd af had gelezen lol). Na mij werd ik ge re-raised door de small blind. Deze villain had al vaker re-raises gedaan met handen als lage suited connectors, en ik kon daarom mijn AT persoonlijk niet wegleggen.
      Slecht gespeeld naar mijn mening, achteraf.

Toen de flop kwam met twee azen wist ik zeker dat ik de betere hand had met 3 azen, omdat de villain in de handen eerder aan deze tafel waarop hij een three of a kind hitte, meteen all-in ging. Hij ging niet all-in dus ik ging er vanuit dat hij geen aas had, vandaar dat ik hem re-raisede, hij moest nu wel meegaan.

Extra info over de villain:
      Bluf-reraiset vaak pre-flop, ook met slechte handen (inclusief 7-2o), en liet zodra iedereen had gefold ook even zijn hand zien om zijn bluf bekend te maken. Ook ging hij regelmatig voor halve pot-bets als hij een paar had gehit. Als hij een set hitte, ging hij over het algemeen direct all-in.

Mijn vraag gaat vooral over de pre-flop. Puur theoretisch gezien was het een slechte call, maar met de info over de villain, word deze call dan gerechtvaardigd?

(Ik speelde op deze tafel met een minimumstack, ook al kreeg ik het advies met de volle 100BB te spelen, omdat ik op dat moment de reactie op mijn andere hand nog niet had gelezen)
  • 1 antwoord
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Als je de read hebt dat villain vaak met "crap" gaat reraisen dan zou ik eerder shoven preflop. Tegen een normale speler ga je ATo hier natuurlijk gewoon folden.

Het probleem bij een call is dat je moet hitten en vervolgens echt niks meer kan doen tegen deze half stack. Maar, ik zou in het algemeen gewoon preflop folden.