jullie ervaring met een time tournament

• dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Hey,

Ik vroeg me af wat iemand zijn ervaring is met het spelen van een time tournament, en dan vooral over de micro's mijn rol ken nu nog niet verder als de $1,10s ik zie dat deze tournaments 15/13minuten kunnen duren en het lijkt me gewoon makkelijk geld te verdienen..Waarom? Naja ik denk dat de micro's met een beetje handselectie, geduld, en ABC-poker voldoende is om het te verslaan en die 3 heb ik, dus imo lijkt het me easy verdienen maar wellicht denken mensen daar heel anders over en veranderen mijn gedachten.

En dat is nou juist waarom ik het vraag en mensen zoek die er ervaring mee hebben, voor de duidelijkheid heb ik een screenshot gemaakt over één. Deze heb ik net gespeeld en heb $6 gewonnen dat is 4,90 winst in 30minuten en dan had ik nog niet zo een super grote stack..12000 chips ik denk als ik wat beter en meer ervaring krijg dat ik ze wel kan beaten en easy winst kan maken, maar mensen mogen posten en proberen me gedachtes te laten zinken :D

Alvast bedankt,

• 10 antwoorden
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Dat jij je stack al x6 kreeg na 30' poker is zuiver geluk, want ofwel heb je echt wel heel sterke handen goed afbetaald gekregen gehad, ofwel heb je enkele handen zwaar overspeeld.

Ik heb ze ook al gezien en vroeg me af of ze wel +EV waren. 30' is echt niet veel, 3 levels. Dan ben je echt wel behoorlijk afhankelijk van de handen die je krijgt. De verwachte ROI hierop zal dan ook een pak lager zijn dan de ROI van een compleet tornooi, omdat in deze laatste je edge gewoon veel groter zal zijn. Dit terwijl de rake wel evenveel is als met een gewoon tornooi.

Van de andere kant is het natuurlijk wel zo dat een groot tornooi gemiddeld veel langer gaat duren, wat er dus wel voor kan zorgen dat je $/h toch even groot is.
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Hmm, ik had eigenlijk nog nooit van dit concept gehoord. Wel ideaal dat je weet wat de maximale duur is, maar ik denk inderdaad dat je wel geluk hebt gehad dat je je stack zo veel hebt kunnen uitbouwen in zo'n korte tijd. Hoe je deze zou moeten beaten en wat de te verwachten resultaten zijn op langere termijn durf ik ook totaal niet te zeggen.

Is er iemand die zich geroepen voelt om er 1000 te spelen en zijn resultaten met ons te delen? :)
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      Dat jij je stack al x6 kreeg na 30' poker is zuiver geluk, want ofwel heb je echt wel heel sterke handen goed afbetaald gekregen gehad, ofwel heb je enkele handen zwaar overspeeld.

Ik heb ze ook al gezien en vroeg me af of ze wel +EV waren. 30' is echt niet veel, 3 levels. Dan ben je echt wel behoorlijk afhankelijk van de handen die je krijgt. De verwachte ROI hierop zal dan ook een pak lager zijn dan de ROI van een compleet tornooi, omdat in deze laatste je edge gewoon veel groter zal zijn. Dit terwijl de rake wel evenveel is als met een gewoon tornooi.

Van de andere kant is het natuurlijk wel zo dat een groot tornooi gemiddeld veel langer gaat duren, wat er dus wel voor kan zorgen dat je $/h toch even groot is.
      Mwa het zal gedeeltelijk geluk zijn maar geluk heb je nodig in zo een tournament, en ik speelde gewoon met de handen die ik moest pushen ik overspeel geen handen in een tournament. Maar ik denk dat je er bedoelt mee te zeggen dat er een geluksfactor bij komt kijken ?

30minuten is inderdaad niet superveel en het zijn 6levels, het gaat er inderdaad echt om welke handen je krijgt en daarom is het ook belangrijk een redelijke handselectie te hebben. Wanneer te pushen wanneer niet en het is idd zo dat er wel geluk in zit dat je ze afbetaalt moet krijgen.

De grote toernooien zijn flink wat langer daarom lijkt dit me interessant, 15minuten 3levels of 30minuten 6levels het leek me wel een eitje om het zo vol te houden maar je moet er wel wat voor doen. Het zal niet zo zijn dat je elke keer ITM komt maar ik denk dat dit wel op lange termijn +EV kan zijn maar dat wil ik dus van iemand horen die er meer ervaring mee heeft..

Edit: Heb eventjes gekeken in me holdem manager, en ik zie dat ik gedurende het toernooi 30handjes total heb gespeeld en heb er daar 3 van gespeelt en gewonnen voor rest niet actief geweest dus 27gefold 3gespeeld en gewonnen. Denk dus idd dat geluksfactor wel een rol heeft in dit soort toernooitjes. Maarja het lijkt me nog steeds +EV op lange termijn.
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Wil tog deze thread nog even bumpen om te kijken of iemand er ervaring mee heb gehad en met een logisch antwoord komt of het nou wel of niet winst gevend is op lange termijn.

Hoop dat er nu meer mensen online zijn dan gister en wellicht meer antwoorden, anders zal ik het voor mezelf gaan testen denk ik en met het antwoord zelf komen over een tijdje :P

Alvast bedankt guys!
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Mijn ervaring is dat het een redelijke crapshoot is... je moet erg oppassen met het agressief spelen van ietwat marginale handen want je komt (vooral in het begin) vaak in multiway potten terecht.

In de latere fase (als je daar van mag spreken) moet je vanuit positie wel redelijk veel shoven om nog een beetje geld over te houden aan het eind van de rit. Het is eigenlijk vergelijkbaar met de 50-50 SNG's maar dan met een veel groter veld. De blinds (en antes) die je dan oppakt tikken dan opeens hard aan.
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
      Mijn ervaring is dat het een redelijke crapshoot is... je moet erg oppassen met het agressief spelen van ietwat marginale handen want je komt (vooral in het begin) vaak in multiway potten terecht.

In de latere fase (als je daar van mag spreken) moet je vanuit positie wel redelijk veel shoven om nog een beetje geld over te houden aan het eind van de rit. Het is eigenlijk vergelijkbaar met de 50-50 SNG's maar dan met een veel groter veld. De blinds (en antes) die je dan oppakt tikken dan opeens hard aan.
      thnx voor je antwoord, in het begin speel ik zowat geen handen en in de middenfase probeer ik nogal eens pocketpairs of sterke azen te shoven hopen dat ik me chips dubbel als dat het geval is kan je weer een tijdje stil zitten en wachten op een goed moment om weer te proberen dubbelen als dat het geval is kan je haast de rest afwachten en win je wel meer als de 1,10$ die je moet investeren.

Maar dat 50-50 is wel waar inderdaad, ik speel die zelf nu de laatste tijd maar vind dat wel echt makkelijk om ITM te komen ik speel zelf micro stakes denk dat het op hogere stakes wel zal schelen en dat je vaker gebust zal worden.

Maar de vraag is of de toernooien nou winstgevend zullen zijn op lange termijn? of kan je me daar geen antwoord op geven
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Nou ja... laat ik het anders stellen: je moet echt dik chiplead zijn om er een leuke boterham uit te halen. Vaker zul je hooguit verdubbelen ...
      Ik kan je er dus niet echt een zinnig antwoord op geven verder.
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Alsnog bedankt voor je antwoord, en ik ben al blij als ik eenmaal verdubbel weetje als ik 50cent win ben ik er al blij mee. Ik hoef geen ballerships binnen te halen, winst is voor mij altijd +EV. Denk dat ik zo een toernooitje af en toe wel eens zal gaan spelen maar zeker niet fulltime..Denk toch dat de geluksfactor te groot is om echt super winstgevend te gaan spelen op lange termijn.

Toch maar fulltime SNG's :)
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dutchy187
      Denk toch dat de geluksfactor te groot is om echt super winstgevend te gaan spelen op lange termijn.
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Thnx Gangstahh dat overschreed me lijn :)