5 NL AKs oop flushdraw voor villain op turn

• denbar
      denbar
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

€0.02/€0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      4.69
      4.86
      5.70
      5.93
      5.25
      5.30
      5.00
      4.49
      4.17

Preflop: Hero is UTG1 with K, A.
      Hero raises to €0.20, UTG2 calls €0.20, MP1 calls €0.20, 2 folds, CO calls €0.20, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: (€0.87) 9, A, 4 (4 players)
      Hero bets €0.75, UTG2 calls €0.75, MP1 folds, CO calls €0.75.

Turn: (€3.12) 8 (3 players)
      Hero checks, UTG2 bets €1.00, CO calls €1.00, Hero calls €1.00.

River: (€6.12) 8 (3 players)
      Hero checks, UTG2 bets €2.54(All-In), CO folds, Hero calls €2.54.

Final Pot: €11.2.
      Results follow:

Hero shows two pairs, aces and eights(K A).
      UTG2 shows two pairs, aces and eights(A 5).

Hero wins with two pairs, aces and eights(K A).

ik cbet de flop hier met TPTK, om de limpers uit het hand te krijgen. Op de turn komt er een flushdraw te liggen, die ik niet hit. Is mijn check/call daar goed? Of geef ik oppo te veel credits voor een flushdraw en moet ik daar gewoon betten? en as played, kan ik daar dan callen? Ik heb gecalled omdat ik maar 1 moest callen in pot van 5 dus dacht dat een call daar wel gerechtvaardigd was. Op de river ben ik ofc committed en moet dus bijna callen. speel ik hier te voorzichtig door die flushdraw?
  • 5 antwoorden
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Beter de results niet bij je post zetten, dit beinvloed de mensen die het lezen.

Maargoed.... preflop en flop zijn ok.

De turn zou ik hier nog eens betten om value te krijgen van slechtere Ax handen en handen met een harten kaart.

Op de river kan je dan check/call spelen, omdat je dan wel commited bent.

As played: hangt een beetje van de speler af en zijn niveau, als het een hele slechte speler is kan je hier gewoon callen, als hij heel tight is met een lage agression factor zou ik hier gewoon check/fold spelen op de river, denk ik, maar dan had je de turn al moeten folden misschien, dit weet ik eigenlijk niet goed, daarom is het beste gewoon om nog eens te betten op de turn en dan ben je wel commited.

Maar probeer de volgende keer even te kijken dat je je resultaten weghaalt en namen bij de stacksizes zet en misschien wat statistieken, is altijd wel handig :)
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Flop is goed maar turn had ik denk ik bet/fold gespeeld. Je kunt dan nog value krijgen van FD's en mindere azen idd maar als er dan flink geraised wordt leg ik hem wel weg. River hangt dan echt van het soort speler af. Van een nit of tag ga je geen value meer van minder krijgen. Misschien een blockbetje?
    • LetsGambleBaby
      LetsGambleBaby
      Totaal
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Flop is goed maar turn had ik denk ik bet/fold gespeeld. Je kunt dan nog value krijgen van FD's en mindere azen idd maar als er dan flink geraised wordt leg ik hem wel weg. River hangt dan echt van het soort speler af. Van een nit of tag ga je geen value meer van minder krijgen. Misschien een blockbetje?
      als je wil protecten tegen flushdraws moet je al rond de 2 dollar betten en dan heeft hij nog maar iets van 1,45 behind, dus een flinke raise gaat al niet meer lukken en folden kan niet meer.

Dus een blockbet op de turn heeft dan ook weinig zin, gezien villian zijn stacksize.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      als je wil protecten tegen flushdraws moet je al rond de 2 dollar betten en dan heeft hij nog maar iets van 1,45 behind, dus een flinke raise gaat al niet meer lukken en folden kan niet meer.

Dus een blockbet op de turn heeft dan ook weinig zin, gezien villian zijn stacksize.
      in een multi super drawy pot van 3,12$ vind ik 2$ nog aan de lage kant hoor? als je hier wilt protecten / value halen bet ik liever 2,40$ ofzo. dat is echter geen optie, omdat je dan nog maar iets meer dan 1$ behind hebt voor de river. als je hier de turn bet, weet je dat je op de river sowieso broke moet, gezien de prijs die je krijgt. ik kies hier dan ook liever voor pot flop, ship turn (wat dus ook een potbet is)..
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hey denbar,

Goed dat je je handen post, blijf dat doen maar vermijd het resultaat van de hand te plaatsen. Voor een handevaluatie maakt het resultaat van de hand op zich niet uit en het beïnvloedt de beoordeling.

Deze hand is interessant. Preflop en Flop is het goed gespeeld, je bet sizing is goed, op de flop moet je goed protecten en value halen. Maar door de vele spelers is de pot op de turn al enorm groot geworden. Je hebt 4$ over en de pot is al 3$. Omdat er twee spelers de flop gecalld hebben is het heel goed mogelijk dat één van hen de flush had, of een set.

Heb je stats over villain? Zit er een passief calling-station tussen dan kun je blijven value betten omdat hij ook met elke Ax gaat callen. Met je 4$ heb je eigenlijk maar 4/4+3+4= 0,36% equity nodig.