Nl2 KK

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Gaat laatste tijd slecht op NL5/10 dus ben maar weer omlaag gegaan.
      Ik had weinig handen op villain maar zag er fishy uit (50/18).

Preflop is standaard. Flop donked villain erg groot en aangezien de flop niet heel erg drawheavy is zie ik geen reden om hier te raisen. Turn valuebet ik. River insta-shoved hij ineens op een blank dus ik call. Goed gespeeld?

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      CO:
      $2.83
      BU:
      $1.00
      SB:
      $1.00
      BB:
      $2.05
      UTG2:
      $0.94
      MP1:
      $0.80
      MP2:
      $2.58
      MP3 (Hero):
      $2.00

Preflop: Hero is MP3 with K, K.
      UTG2 calls $0.02, MP1 folds, MP2 calls $0.02, Hero raises to $0.12, 5 folds, MP2 calls $0.10.

Flop: ($0.29) T, J, 3 (2 players)
      MP2 bets $0.28, Hero calls $0.28.

Turn: ($0.85) Q (2 players)
      MP2 checks, Hero bets $0.57, MP2 calls $0.57.

River: ($1.99) 6 (2 players)
      MP2 bets $1.61, Hero calls $1.03.

Final Pot: $4.63.

Results follow:

Hero shows a pair of kings(Ks Kc).
      MP2 shows a pair of tens(As Tc).

Hero wins with a pair of kings(Ks Kc).
  • 2 antwoorden
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik zou hoger gebet hebben op de turn, omdat de meeste vissen 70-75c even makkelijk callen als 57c. Het kan ook zijn dat hij een draw heeft of met A high blijft downcallen, en dan fold hij op de river terwijl hij nu nog zou callen. Als het een huge fish is (en op 2NL is die kans wel bestaande), kan je ook altijd hoger raisen pf, bv 14-16c.

Tegen een vis kan je een overpair beter niet wegleggen in deze situatie dus ik call ook wel op de river (zelf als het niet tegen een vis is moet je de call op de river altijd maken imo omdat je stack nog maar 1/2 pot is). Flop zou ik idd niet raisen omdat hij zelf toch al close to pot bet.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hey EevQQ,

Goed dat je downmoved als het niet zo goed gaat en je bankroll niet opbrandt. Blijf gerust je handen posten in het handjudgings forum.

Preflop is je raise naar 6bb perfect: 4bb + 1bb per limper.
      Op deze flop heb je al een plan voor de rest van de hand. Je plan is om tegen deze villain altijd all-in te geraken met deze hand. Dit soort speler zal vaak genoeg met 1 pair broke gaan.

Op de flop heb je de keuze om te raisen of te callen. Het hangt hier voornamelijk af van je reads. Bluft deze villain veel dan is een call beter omdat hij op een raise zal folden en bij een call zou kunnen verder bluffen. Zijn 50/18 stats tonen dat hij agressief is, dus vind ik je call prima.
      Tegen een minder aggressieve speler is een raise beter, scarecards op de turn kunnen hem doen folden dus wil je hem op de flop voor zijn top pair all-in laten gaan.

Op de turn moet je na zijn check wel betten. Ik zou wel ongeveer 3/4 pot betten. Je moet protecten tegen handen met K of 9. En zo blijft jou maar een kleine bet over op de river waarmee je altijd all-in gaat.

River is een easy call. Ons plan was om sowieso all-in te geraken.