NL5 AK bu vs sb

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      Villain speel 29/16 over 38 handen, veel weet ik dus niet over hem
      Flop c-bet ik voor value en >2/3 omdat ik toch wel denk dat any Ax any flushdraw en veel PP gaan callen.

Op de turn komt de flush aan. Ik besluit toch te betten en te folden op een checkraise. Als ik check behind speel, zal een flush op een non paired River uitbetten en zal het moeilijk zijn om te folden. Ax zal misschien niet meer betten dus daar verlies ik dan value tegen. Bovendien kan ik bij alleen een call de River nog eens betten omdat een flush dan onwaarschijnlijk is.

Dus al met al weet ik beter waar ik sta en krijg ik meer value uit Ax. Het wordt alleen een lastige spot als Villain hier PP's of K highs gaat bluffen om de flush te reppen, maar dat verwacht ik niet 1/2/3.

River wil ik zeker gecalled worden en bet ik dus niet te groot. Hem stacken zou iets meer dan pot zijn en dan ben ik bang dat kleine Ax misschien folden.

Dus laat ik hier value liggen of NH?

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 4 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $9.16
      UTG: $5.00
      Hero (BTN): $5.74
      SB: $4.91

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has K:club: A:heart:

fold, Hero raises to $0.15, SB calls $0.13, BB calls $0.10

Flop: ($0.45, 3 players) 4:spade: A:spade: A:club:
      SB checks, BB checks, Hero bets $0.35, SB calls $0.35, fold

Turn: ($1.15, 2 players) T:spade:
      SB checks, Hero bets $1.00, SB calls $1.00

River: ($3.15, 2 players) 7:club:
      SB checks, Hero bets $2.00, SB calls $2.00

Hero shows K:club: A:heart: (Three of a Kind, Aces) (Pre 74%, Flop 80%, Turn 86%)
      SB mucks A:diamond: J:heart: (Three of a Kind, Aces) (Pre 26%, Flop 20%, Turn 14%)
      Hero wins $6.85
  • 1 antwoord