NL5 QJs BB vs SB

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      Villain speelt 29/19 over 31 handen en ik ken hm dus niet goed. Over c-bets etc heb ik nog geen stats.

Het lijkt me dat hij Lagish is en zal dus vaak op een A high board c-betten. Daarom call ik met mijn 2nd pair.
      De turn twijfelde ik heel erg omdat ik het een kleine bet vind voor een sterke Ax. Maar daartegen staat ook dat het een rare bluffbet zou zijn.
      Ik weet het niet goed en folden lijkt me daarom de beste optie.

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 5 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Hero (BB): $5.15
      UTG: $3.52
      CO: $3.97
      BTN: $5.51
      SB: $7.59

SB posts SB $0.02, Hero posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has Q:club: J:club:

fold, fold, fold, SB raises to $0.15, Hero calls $0.10

Flop: ($0.30, 2 players) A:spade: Q:diamond: 6:spade:
      SB bets $0.20, Hero calls $0.20

Turn: ($0.70, 2 players) 4:club:
      SB bets $0.40, fold

SB wins $0.67
  • 3 antwoorden
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik denk dat ik hier ook wel eens zou durven 3betten met pos en een hand die wel lekker flopt. Maar call kan ook.
      Ik call zen turnbet ook omdat als hij wat laggy is zoals je zegt dan gaat hij turn ook vaak barrelen omdat jij zelfden een heel sterke a zal hebben.

Ik zou als villain in deze spot zelfs geregeld 3barrelen. Maar goed, ik denk niet dat veel spelers dat op nl 5 doen.

Dus ik call turn ook en fold river wss tenzij ik denk dat hij vaak gwn gaat 3 barrelen. Want er ligt nog flushdraw en straightdraw ook.
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ok, opzoeken met 2nd pair in een blindbattle in deze spot zal inderdaad niet zo verkeerd zijn. Op de turn folden is misschien wat te voorbarig.
      Ik call QJs omdat goede postflop speelbaarheid heeft. Ik 3bet liever een suited one gapper of suited ace hier, mocht hij licht gaan callen zal ik KQ en AQ/AJ gaan 3betten.
      Juist omdat QJ wel lekker flopt speel ik hem ook graag. :)
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door timbo158
      Ok, opzoeken met 2nd pair in een blindbattle in deze spot zal inderdaad niet zo verkeerd zijn. Op de turn folden is misschien wat te voorbarig.
      Ik call QJs omdat goede postflop speelbaarheid heeft. Ik 3bet liever een suited one gapper of suited ace hier, mocht hij licht gaan callen zal ik KQ en AQ/AJ gaan 3betten.
      Juist omdat QJ wel lekker flopt speel ik hem ook graag. :)
      Jou motivatie is uiteraard ook goed, ik denk dat beiden hier wel kunnen afhankelijk vn zen postflop agressie.