NL10: AQs met TPTK op de flop

• Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Vraagje!

Wat doe ik op de river?

Plaatsen jullie nog een valuebet?
      Handen als Kx kunnen nog callen? Flushdraw is eruit?

Verder neem ik aan dat de betsizes op de flop en turn goed zijn?

Stats tegenstander: VP 41 PFR 26 3 bet 40.0 totaal handen: 28
      Een vis dus die erg agressief is....

Misschien vanwege deze stats potbetten???

Pacific, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 8 Players
      <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Tools[/url] Powered By <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Holdem Manager[/url] - The Ultimate <a href=""http://www.holdemmanager.com/"">Poker Software[/url] Suite.

MP1: $4.15 (41.5 bb)
      MP2: $11.58 (115.8 bb)
      Hero (MP3): $10.68 (106.8 bb)
      CO: $10 (100 bb)
      BTN: $10.50 (105 bb)
      SB: $6 (60 bb)
      BB: $11.40 (114 bb)
      UTG+2: $8.67 (86.7 bb)

Preflop: Hero is MP3 with Q A
      3 folds, Hero raises to $0.35, CO calls $0.35, 2 folds, BB calls $0.25

Flop: ($1.10) Q 2 T (3 players)
      BB checks, Hero bets $0.82, CO folds, BB calls $0.82

Turn: ($2.74) Q (2 players)
      BB checks, Hero bets $2.05, BB calls $2.05

River: ($6.84) K (2 players)
      BB checks, Hero?
  • 5 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Tegen een vis (zeker als het een callingstation is) bet ik river nog een keer. Maar ik vind een potbet te hoog, zou rond de $4 zetten.
      Met zijn gemiste FD gaat hij je toch niet meer callen. Misschien met AT of Kx nog wel maar daarom zou ik dus wat kleiner betten.
    • MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Ik bet idd river nog eens, ongeveer 1/2 pot.

Verder had ik flop ook hoger gebet, zeker als je tegen een fish zit. Er liggen wel wat draws en je zit multiway, dus ik bet toch 95c tot pot op de flop. Turn vind ik goed, en river dus nog een bet tegen deze fish.

Mocht villain een nit zijn, kan je eventueel wel een bet op de river achterwege laten.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      flop kan je multiway wel potten, zeker omdat het board ook nog wel enigzins drawy is. turnbet is fine! river kan je tegen zo'n vis op de river zeker nog een keer betten. rond de 1/2 pot (3,5$ - 4$) is fine, omdat je toch nergens meer tegen hoeft te defenden.. ik zie hem hier zelfs met een 10x handjes nog wel callen, maar als je hier pot bet heb je kans dat hij een dergelijke hand alsnog gaat folden, en dan mis je value..

NB aj en kq hebben je beat, maar die had hij denk ik pf wel ge3bet als ik naar zijn stats kijk (ook al is het maar een minimale sample, en zegt het dus nog weinig). 9J zit ook wel in zijn range, maar die zou hij als agressive speler waarschijnlijk zelf wel donken op de river, omdat hij bang is dat je op dit board behind checkt. hier hoef je je dus niet echt zorgen om te maken.
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hey Pokerruudje.

Eerst wil ik iets zeggen over de stats van de BB.Vaak hechten we te veel belang aan stats maar is onze sample te klein om conclusies te trekken. Dat is hier het geval.

41/26 zijn zeer loose stats, maar je hebt nog maar 28 handen op villain. Waren zijn stats 41/0 dan had je op 28 handen wel al een heel zekere aanduiding dat hij fish was. Maar hier kan het nog steeds een goede TAG zijn die toevallig goed runt op zijn eerste handjes met jou aan tafel.

28 handen 41/26 betekent in absolute cijfers dat hij 11 handen gespeeld heeft waarvan hij er 7 geraised heeft, waarvan 3 ge3bet. Dus op 28 handen kunnen deze stats nog niet zoveel zeggen.

Dan over de hand zelf:

Preflop is goed. 3,5bb is prima. Flop bet is goed, maar je mag zeker niet kleiner betten want je moet protecten, iets groter kan ook. Op de turn bet je inderdaad door, hier zou ik wel iets groter betten om geen al te grote bet over te houden op de river. Tenzij een spade komt wil je op de river wel all-in geraken nu.

Op deze river kun je nog betten. Villain kan een fish zijn die hier nog met een T callt, of een flushdraw met een K had. Een Qx zou hij al op de turn geraised hebben. Omdat villain unknown is, shove ik. Je weet nooit hoe een fish een tripple barrel interpreteert en een hero call wil maken.
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Leuk om je uitgebreide reactie te lezen...

Je hebt gelijk... 28 handen is niet veel!

Bedankt voor de uitleg...

Ik heb het nagelaten om de river nog te barrelen....
      Een goede les dus!