Nl2 Kk

• RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      geen stats of notes op villian. Op de turn gewoon behind moeten checken.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:
      Hand afspelen
      $0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Known players:
      SB:
      $2.01
      BB:
      $3.51
      UTG2:
      $2.09
      MP1:
      $2.03
      MP2:
      $2.00
      MP3:
      $0.94
      CO:
      $0.57
      BU (Hero):
      $4.15

Preflop: Hero is BU with K, K.
      2 folds, MP2 raises to $0.08, 2 folds, Hero raises to $0.24, SB folds, BB calls $0.22, MP2 folds.
      Flop: ($0.57) 8, A, 6 (2 players)
      BB bets $0.20, Hero calls $0.20.
      Turn: ($0.97) 5 (2 players)
      BB checks, Hero bets $0.62, BB calls $0.62.
      River: ($2.21) 5 (2 players)
      BB raises to $2.45, Hero folds, BB gets uncalled bet back.
      Final Pot: $2.21.
  • 3 antwoorden
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      dat de bigblind hier je 3bet cold callt moet wel een belletje laten rinkelen. vaak zal hij hier met een PP'tje zitten als 88 t/m JJ. QQ+ raised hij denk ik wel (hoewel ik ze QQ ook nog wel eens zie cold callen). AQ of AK kan natuurlijk ook, al vraag ik me wederom af of hij hier AK oop gaat 3bet flatten, in plaats van te 4betten (maar ook dit weet je niet zeker, omdat je geen stats hebt).

call op de flop vind ik fine. als BB hier inderdaad iets als AK of AQ heeft dan loop je achter, maar krijg je nog een goede prijs voor je FD. daarnaast zitten er denk ik nog wel wat PP's in zijn range waarmee hij hier kan donken, in de hoop jou te laten folden. ik vind zijn bet overigens wel aan de kleine kant, en ik vraag me af of hij zo weinig zou betten met een handje als AK.

turn check ik ook behind voor potcontrol. Zelf betten heeft niet zo heel veel zin, want je laat al het slechtere folden, en Ax handjes gaan toch niet folden..

river is imo een easy fold, kijkende naar wat je hier nog beat hebt..
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Je preflop sizing is goed.

Op de flop heb je twee keuzes: callen of raisen. Mijn voorkeur gaat naar raisen om de volgende reden: Je hebt op de flop nog de beste equity en op de turn zal je equity verder dalen. Wanneer je enkel callt en de flush komt aan op de turn ga je ook niet vaak meer geld verdienen. De pot is al groot en door te raisen behoud je zelf het initiatief en zet je villain onder druk.

De pot is al 77 cent groot en villain heeft nog maar 1,56$ over. Stel dat als je shovet en altijd gecalld zult worden (wat niet het geval zal zijn), dan betaal je 1,76$ om een pot van 2,33$ te winnen. Hiervoor heb je 1,76/(1,76+2,33) = 43% equity nodig. Tegen een range van AQ+ en 88, 66 heb je al 40%. Met de FE en de paar slechtere handen die hij in zijn range kan hebben is de raise op de flop altijd profitabel. Je moet wel groot genoeg raisen. Een pot raise zou 1,17$ zijn, dus kun je even goed meteen all-in gaan.
    • RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      Heey bedankt voor deze beoordeling! :D Zo had ik het helemaal niet bekeken dus erg leerzaam deze uitleg, volgende keer chip ik hier dus gewoon