elephant probleem

• iownw69
      iownw69
      Bronze
      Ik speel nu een maandje met elephant, geen problemen gehad tot nu. Als ik elephant opstart staat er dat er geen verbinding is met de database en dat ik ervoor moet zorgen dat PostgreSQL werkt en dat mijn settings correct zijn

Wanneer elephant dan is opgestart, krijg ik een pop-up:

" database error: failed to establish a connection to 'localhost'. Do you want to open the databasesettings to check the configuration? "

Ik duw op 'yes', maar in mijn databasemanagement vind ik geen known databases.

Iemand die mij kan helpen? Ik ken totaal niks van computers :facepalm:
  • 3 antwoorden
    • Kepsert
      Kepsert
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door iownw69
      Ik speel nu een maandje met elephant, geen problemen gehad tot nu. Als ik elephant opstart staat er dat er geen verbinding is met de database en dat ik ervoor moet zorgen dat PostgreSQL werkt en dat mijn settings correct zijn

Wanneer elephant dan is opgestart, krijg ik een pop-up:

" database error: failed to establish a connection to 'localhost'. Do you want to open the databasesettings to check the configuration? "

Ik duw op 'yes', maar in mijn databasemanagement vind ik geen known databases.

Iemand die mij kan helpen? Ik ken totaal niks van computers :facepalm:
      Het lijkt erop als de code van dit programma naar een statische map leid, en jij deze mapnaam hebt veranderd of (iets in) deze map hebt verplaatst waardoor de file path die in de code staat niet meer klopt. Ik weet zelf helaas niet hoe de pokersoftware werkt, maar ik raad je aan te herinstalleren (tenzij iemand anders een andere oplossing heeft natuurlijk)

Verder zie ik net deze topic staan:

Elephant - Verwijderen van PostgreSQL
    • ViperPP
      ViperPP
      Silver
      Is volgens mij iets heel anders, namelijk dat de database server gewoon niet draait.

Dit kan je alvast controleren met Taakbeheer (CTRL+ALT+DEL). Onder Processen zou je een hoop postgresql.exe moeten zien staan.

Als je PostgreSQL installatie ook pgAdmin geinstalleerd heeft, start je dit best eens op. Dan moet je daarin de database instance van elephant terugvinden. Als je daarop klikt, kun je rechts in de tabel zien of die Running is of niet. Indien niet, dan rechtsklikken op die database instance en 'Start Service' kiezen.
    • iownw69
      iownw69
      Bronze
      Bedankt voor de snelle reacties! Het was inderdaad de database server die gestopt was, maar nu werkt het weer :f_biggrin: