Probleem met draadloos internet

• cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Sinds ik draadloos netwerk heb valt het gedurende de dag zo'n 5x 2 seconden weg. Hierdoor gaan mn rooms steeds flippen en is super irritant!!

Signaal vanuit ziggo is ondoorbroken goed geweest geven ze aan gedurende al 11 dagen. De modem zou ook 100% perfect zijn konden ze uitlezen. Nu heb ik dus mijn router (engenius ECB3500) waar nog als enige zowat het probleem in kan liggen. Heb mijn channel zojuist naar channel 6 gewijzigd want ik zie dat de hele buurt 1 of 11 heeft maar dan hou ik het probleem nog... :(

Via kabel aansluiten zou ik nog kunnen doen maar is eigelijk niet handig voor laptop+we hebben nog een hoop dingen erop aangesloten en op de router zit maar 1 lan poort (dus kan niet draadloos en bedraad...)

Iemand een idee/oplossing?
  • 39 antwoorden
    • tuffnut
      tuffnut
      Bronze
      Je bedoelt op de modem dat maar 1 lan poort zit. Je kunt ziggo eens bellen en vragen om een nieuw draadloos modem. Die zijn ze nu langzaamaan aan het uitrollen.

Je kunt de firmware van de Router upgraden, beveiliging op WPA2/AES vast zetten
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Voor de zekerheid zou je kunnen kijken of je wireless-adapter nog up to date is op je laptop. Die kan je vinden via:

Configuratiescherm -> Systeem en beveiliging -> Systeem -> Apparaatbeheer

Vouw dat menu uit en rechtsklik erop. Kies dan Stuurprogramma bijwerken. Dan krijg je optie om dat online na te gaan. Je kan ook de naam ervan noteren en online zoeken en kijken of ze recent nog updates hebben uitgegeven. Weet niet hoe oud je laptop is.

Er zijn ook torrents te vinden van het programma 'driver checker'. Welliswaar een beetje illegaal maar dan hou je in ieder geval alle stuurprogramma's up to date.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Check ook even of er geen dips in je energietoevoer zit.

Misschien is dat modem daar gevoelig voor. Ik zou eerst een ander modem aanvragen idd.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      tnx voor de tips :)

beveiliging staat op wpa2 en firmware router is denk ik up to date, moet ik nog s naar kijken.. Draadloze modem aanvragen is t probleem dat ik dit dure ding heb omdat ie zon super bereik heeft (heeft ie ook maar valt dus soms weg..)

Verder gebruik ik de adapter voor te ontvangen van laptop niet maar heb ik zon usb ding die supersterk is met nieuwste driver, dus kan t eigk ook niet echt zijn.. Energietoevoer, hoe check ik dat? :)

tnx voor de hulp iig alvast allemaal! Nu vandaag eens wat verschillende kanalen proberen
    • hopeletron
      hopeletron
      Bronze
      om alvast zeker te zijn sluit even aan met kabel qua test.

als dan de lijn wegvalt weet je zeker dat het de draadloze router is.

en kan je daar beginnen zoeken, anders ga je mss beginnen prullen aan de settings van de router zonder dat het nodig is.

normaal kan je o ok applications voorrang geven op bepaalde router, dus dat dze de volledig bandbreedtje krijgen als eerste.

of switch ertussen en met stroom adapters werken zodat je toch met de kabel kan verbinden want dit is zowiezo het meeste consitent
    • ERDWW
      ERDWW
      Bronze
      pokeren op draadloos internet, vragen om problemen.. Maar idd firmware updaten kan een goede zijn.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      stom antwoord maar ik zou serieus gewoon een kabel trekken, draadloos is en blijft gewoon veel gevoeliger voor storing.

Ik had enige weken terug ineens een hele langzame verbinding. Bleken er nog 5 routes hier in het pand op dezelfde frequentie te zitten.

hier meer info http://computertotaal.nl/software/20734-inssider-1-2-7.html

hier downloaden http://inssider.nl.softonic.com/
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      tnx giraffe, zojuist liep t wer vast en runde mn fish!!!!!!!!!! :facepalm:

net ff gekeken op kanaal 6 zaten nog 5 man, heb nu kanaal 3 en zit daar als enige op. Nu maar s kijken hoe t gaat en anders kabels trekken idd!!!! Dit tilt me hard...

Maar je kan dus altijd modem naar router koppelen en aan die router mn draadloze accespoint hangen? Ding was nml vet duur en werkt goed verder
    • hopeletron
      hopeletron
      Bronze
      je hoeft geen kabel te trekken, gewoon stroom lan adapter aanschaffen, tegenwoordig werkt dat wel goed.

dus lan kabe in adapter, dit in stroom, aan de andere contact in de muur zelfde en die kabel naar pc.

maar als je meerdere toestellen op rouyter hebt gewoon switch ertussen en problem solved
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      zon lan adapter moet ik dan 4x (2 pcs boven) en ben ik >200 euro kwijt, beter 2 kabels dan lijkt me? Is ook betrouwbaarder?

En switch heeft dat zin? Heb nu dus gewoon modem --> draadloze router die iphone ipad en 2 pc's signaal geeft...

Ik wil gewoon de meest stabiele oplossing hebben en t liest zo snel mogelijk. Dit kost me namelijk ook veel geld en erg erg veel frustratie!

Dus denk dit kanaal nog ff testen en anders toch t beste 2 kabels halen? Maar kan je nou aan een router nog dat draadloze ding hangen voor mn ipad iphone en dan 2 kabels uit router naar boven?
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door cowboykoen
      zon lan adapter moet ik dan 4x (2 pcs boven) en ben ik >200 euro kwijt, beter 2 kabels dan lijkt me? Is ook betrouwbaarder?
      Over het kostenplaatje kan ik me niet uitspreken maar die gewone kabels trekken is niet perse betrouwbaarder lijkt me. Heb ervaring met beide en gaat allebei even goed :) Zal zelfs meer zeggen, heb de indruk dat met de gewone kabels men internet vaker de geest gaf :P

Je hebt er trouwens geen 4 nodig hé :)
      Je koopt zo'n startpakket voor pc 1 met 2 adapters in. Vervolgens koop je gewoon nog een aparte adapter (is veel goedkoper) en die sluit je dan aan aan pc 2, en gaan met die banaan :P
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Oke dat moet ik nog s ff bekijken dan! Linkje maybe van een goed merk? En kan ik dan dus modem naar een router doen en die router op stopcontact en ook aan die router dat draadloze ding voor ipad etc?

Progje geeft dit aan giraffe:

Denk dat kanaal 3 dus wel t beste is, maybe 8, maar er zit dus super vel hier in de buurt :facepalm:
    • samni
      samni
      Bronze
      Mijne is van TP Link. Ik was er voor 1 PC voor 55€ van af. Of dat echt een goed merk is oid weet ik niet maar ik ben er allicht tevreden mee :)

Denk wel dat het allemaal mogelijk is wat je daar opnoemt maar best even in een speciaalzaak gaan navragen want zo'n kenner ben ik nu ook weer niet :)
    • hopeletron
      hopeletron
      Bronze
      ik zou idd voor de betrouwbaarste oplossing gaan zeker als je een fish aan playen bent wil je niet dat het internet wegvalt.

dan is vaste kabel een must.

heb hier naar de prijzen gekeken en 80 euro voor 2 stuks
      en 39 voor apart
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hopeletron
      ik zou idd voor de betrouwbaarste oplossing gaan zeker als je een fish aan playen bent wil je niet dat het internet wegvalt.

dan is vaste kabel een must.

heb hier naar de prijzen gekeken en 80 euro voor 2 stuks
      en 39 voor apart
      linkje maybe?
      en weet jij of dat verhaal van modem router en draadloos nou kan?
    • hopeletron
      hopeletron
      Bronze
      is een shop in belgie we lwww.tones.be

http://tones.be/shop_producten.php?search=1&sort=&dir=&cat=340
      onder powerline.

ik weet dat coolblue wel goede prijzen heeft.

enig merk dat ik je niet aanraad is topcom.

wat is juist de bedoeling van modem router ? of wat wil je juist doen ?
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Ja ik wil dus gewoonb mn 2 pc's op zolder met betrouwbaar internet en verder iphone en ipad op draadloos

had dus in gedachte die 2 pc's met kabel en rest draadloos

dus internet uit muur in de modem, modem naar router en router naar stopcontact dus en boven in stopcontact dan 2x van die LAN uitgange voor pc en verder vanuit router kabeltje naar mn draadloze router die ik al heb (denk dan configureren als acces point)

vraag me dus af of dit kan.
    • hopeletron
      hopeletron
      Bronze
      in principe kan je die config behouden.

dus modem-> router die naar ipad gaat.
      want als ik me niet vergis heeft apple products een bepaalde router config nodig.

maar je kan gewoon een kabel neme van de router naar power adapter.
      meeestal heeft een router 4 pc lan poorten.

mar ik had gezien dat de jouwe maar eentje heeft ?
      en die twee pc's en apple zitten wireless ?
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      ja das t hele punt draadloze router heeft 1 lan

maar kan het nou gewoon dus zoals ik zei?
    • 1
    • 2