Nl 10 JJ

• Nyan85
      Nyan85
      Bronze
      Hey hallo,

Ik speelde het onderstaande handje tegen een fishy lag met VPIP/PF/3bet 34/25/9.4 over 85 handjes.

Ik callde PF omdat de CO vrij nitty is. Op de flop heb ik een overpair en beide villains checken naar me toe. Ik doe een Cbet voor value en protection (wat achteraf gezien groter had moeten zijn). Ik wordt gecheck raised en besluit het all in te gooien.

Mijn vraag is of dit een goede shove was. De BB is vrij Laggy en kan volgens mij met draws en zwakkere overpairs callen. Sterkere overpairs had hij wel PF ge3bet. Of was het beter geweest om te callen? Harten en iedere hogere kaart zie ik liever niet op de turn of river.

Poker Stars, $0.05/$0.10 No Limit Hold'em Cash, 5 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (BTN): $11.24 (112.4 bb)
      SB: $11.89 (118.9 bb)
      BB: $18.67 (186.7 bb)
      MP: $9.15 (91.5 bb)
      CO: $8.82 (88.2 bb)

Preflop: Hero is BTN with J J
      MP folds, CO raises to $0.30, Hero calls $0.30, SB folds, BB calls $0.20

Flop: ($0.95) 2 6 3 (3 players)
      BB checks, CO checks, Hero bets $0.60, BB raises to $2, CO folds, Hero raises to $10.94 and is all-in, BB folds

Results: $4.95 pot ($0.22 rake)
      Final Board: 2 6 3
      Hero mucked J J and won $4.73 ($2.43 net)
      BB mucked and lost (-$2.30 net)
      CO mucked and lost (-$0.30 net)
  • 2 antwoorden
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Tegen een echte fish is dit geen slechte play denk ik.
      Tegen iemand die zijn sets afentoe afwisselt met een FD raise kan je beter callen en folden op een harten turn.
      Als stat is AF misschien ook wel makkelijk.
      Ik denk dat ik zou callen en herevalueren op de turn.

Alleen als ik wist dat villain 6x, 77, 88, 99, TT zou shippen zou ik all-in gaan.
      Door all-in te gaan isoleer je jezelf wel tegen sets en sterke FD/combo draws.
      Behalve natuurlijk als hij met bovenstaande handen called
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Fishy LAG preflop geeft geen guarantees dat het een fishy LAG postflop is. dwz no guarantee dat hij 6x check/raised en/of 77-88 en afstacked

Denk dat ik de Flop call en de Turn evt. commit; je hebt positie tegen hem dus op een Turn kan je evt. besluiten om nog 1 x te callen of gelijk te folden op de Turn.

Bedoel als ie weer barreled op de Turn is ie basically committed op een blank.

Mvg,
      Gerv