NL200 55 uit bb

• giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Als je dan een PP 3bet uit de blinds dan is check fold op dit soort flops te weak neem ik aan?

SB speel 20-10 met fold to cbet in 3bet pots van 68%

Ben vaak nog lost met lage pp die ik 3bet uit de blinds en de stealer flat. Is het dan altijd een cbet op A of K hoge flop of speel je juist check/fold omdat je puur als semi bluf 3bet met je lage pp

SB: $205.80 (102.9 bb)
      Hero (BB): $200 (100 bb)
      CO: $80.10 (40.1 bb)
      BTN: $203 (101.5 bb)

Preflop: Hero is BB with 5 5
      CO folds, BTN raises to $5.25, SB folds, Hero raises to $16.75, BTN calls $11.50

Flop: ($34.50) T K 3 (2 players)
      Hero bets $17.25, BTN ????
  • 2 antwoorden
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Beetje over mijn limiet maar ik wil wel eens proberen :)

Dit is een flop die ik zou check/folden, zen 3bet calling range is wrs ongeveer dit:

TT-22,AQs-ATs,KTs+,QJs,JTs,T9s,98s,AQo-AJo,KJo+

Ik heb flopzilla niet staan maar deze range hit deze flop vrij hard. Moest de T een 9 zijn zou ik wel flop barrelen en turn ook.

Waarom bet je zo klein op de flop? Lijkt me vrij drawheavy (zeker vs zijn range), als je hier AA/AK/KK/TT hebt bet je toch ook ~4/5 pot?
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Ik denk dat je hier een beetje moet experimenteren met zijn ranges preflop. 20/10 zegt hier natuurlijk niet zoveel. Het gaat hier om hoe vaak hij opent vanaf de BTN. Gezien dat hij vrij tight speelt echter en toch veel op 3bet fold, vind ik de 3bet pre een goede play. Hij foldt daar echt wel genoeg om de 3bet +EV te maken. Omdat hij in dit geval ook veel fold pre, zal een flop als deze zijn calling range wel hard hitten en kun je er niet vanuit gaan dat hij op 1 barrel gaat folden. Omdat je met deze hand niet kan 3barrelen vanwege je gelimiteerde equity (max 2 outs) zou ik op deze flop indd check/folden.

Er zijn genoeg flops waar je prima kunt cbetten, maar dit is dus een flop die zijn preflop calling range gewoon hard hit. Ga maar eens kijken met de stats die je hebt wat voor range hij hier heeft en met welk deel hij daarvan doorgaat. Dat is de enige manier hoe je hier kunt verbeteren in dit soort spots.

Omdat de preflop 3bet al pretty much +EV op zichzelf is, hoef je echt niet altijd te cbetten met je lage PP. Vergeet niet dat de bb's die je investeert preflop meestal minder zijn dan een cbet (en hier cbet je zelfs maar 1/2pot) dus een verkeerde cbet is hier een stuk kostbaarder (grotere mogelijke fout) dan de preflop 3bet.

Conclusie: as played check/fold flop, en de 3bet preflop tegen deze speler is goed.