MSS vraag

• KBE91
      KBE91
      Totaal
      Hey,

Ik zit echt al met paar dagen met een echte beginners vraag.
      Ik volg nu de MSS char , maar daar staat dat je moet raisen met die handen.
      Nu is mijn vraag , als iemand anders 12 cent bet mag je deze dan callen ? Als je al van plan was voor te betten. Ik vindt dat nergens terug in het artikel. Ik speel wel op 1/2 cent. 12 cent is toch wel vrij '' grote '' raise voor op 2Nl. 6x de BB. Dus mijn vraag met welke handen zou ik deze bet callen ?

Dank u en sorry voor de noob vraag.
  • 4 antwoorden
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      De handen die op de chart staan zijn bedoeld om zelf te raisen. Dat betekent niet dat je daarmee ook een raise callt. Je zou dan moeten kijken naar de chart waar staat dat er voor jou al geraised is, om te zien welke handen je mag reraisen (ook wel 3-betten genoemd).

De hele reden dat zelf raisen en een raise callen zo verschilt is dat door zelf te raisen je het initiatief in de hand hebt, zodat je daar na de flop gebruik van kunt maken door je agressie door te zetten. Als je callt ben je passief en controleer jij de hand niet.

Ik weet echter niet of je met MSS ook raises callt, en zo ja, met welke handen.
    • wessus
      wessus
      Bronze
      volgens mij call je niet bij MSS
    • RawhideTheKid
      RawhideTheKid
      Bronze
      Als je echt strict de charts gaat volgens dan zou je een raise nooit callen. Afhankelijk van de positie van de villian die raiset naar de 12 cent fold je of 3bet je.

Wanneer je BSS speelt zijn er situaties waarin je wel zou kunnen callen maar voor de MSS kun je beter niet callen aangezien je daar de stack niet voor hebt en je anders dus vaak in lastige spots terecht zal komen.

Om even een snel voorbeeld te geven. Wanneer je BSS speelt en een villian raiset naar 4bb= 8 cent en ik zit behind met lage PP'tjes dan kan ik callen wanneer ik en villian beide 20x die raise behind hebben. In dit geval hebben we beide $1,60 nodig, met de BSS is dit vaak wel het geval en kan ik profitabel callen.
      Wanneer je MSS speelt en dezelfde situatie doet zich voor dan kan je al niet meer profitabel callen aangezien je niet voldoet aan deze call20-regel. je zal vaak je set niet hitten en wanneer je hem wel hit win je te weinig omdat je maar met een halve stack speelt.

Bottomline is dat je bij de MSS het beste alleen speelt door te raisen of te folden.
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Klaar en duidelijk dank u allemaal.