NL5, AKs 3-way, BU vs SB 3bet.

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      Villain speelt 9/9 over 35 handen. Is ietwat tightish maar alsnog een klein sample en 3-way (al heb ik niet het idee dat mensen op NL5 heel snel hun ranges aanpassen aan het aantal spelers).
      Villain zijn 3bet is niet te groot en ik heb positie dus ik besluit te callen ipv te 4betten.

Ik wilde niet gaan schuiven met AKs tegen een ietwat tight/nitty ogende speler omdat zijn 3bet range best QQ+, AK kan zijn en zijn afstack range wel KK+. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij JJ+/AQ+ 3bet.
      Ik krijg goede odds en dit is het minste variance.

Ik hit niks op de flop en geef de hand gewoon op omdat ik 0 reads heb.
      Te weak gespeeld?

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 3 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $4.35
      Hero (BTN): $8.55
      SB: $5.12

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has K:club: A:club:

Hero raises to $0.15, SB raises to $0.45, fold, Hero calls $0.30

Flop: ($0.95, 2 players) 9:diamond: 4:spade: 7:club:
      SB bets $0.45, fold

SB wins $0.91
  • 4 antwoorden
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Ik zou hier wel voor een 4bet/broke gaan. Je zit slechts 3 handed wat sowieso al looser prf spel met zich meebrengt en denk niet dat je hier noodzakelijk altijd tegen AA/KK zal aanlopen.
      Maar as played kan ik flop hier ng wel floaten omdat cont bet niet zo veel sterkte uitstraalt en villain met high cards vaak turn zal c/f. Daarnaast heb je ng een backdoor FD + 2 overs.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door timbo158
      Ik krijg goede odds en dit is het minste variance.

Ik hit niks op de flop en geef de hand gewoon op omdat ik 0 reads heb.
      Te weak gespeeld?
      Ik denk niet dat ''minste variance'' een argument is om te callen. Evenmin ''goeie odds'' krijgen.

Wat denk je dat zijn 3bet range is? Hoe speelt zijn range wanneer je wel hit op de Flop? Gaat het dan klakkeloos het geld erin gooien? Hoe vaak hit je een ''pair'' op de Flop? Wat doe je als je de flop missed?

Denk dat ik pre gewoon broke ga & de vragen die ik hierboven stel geven je een goed beeld waarom ik call pre niet zo heel denderend vind

Mvg,
      Gerv
    • timbo158
      timbo158
      Bronze
      Hoi Gerv,

Ik begrijp wat je bedoeld. Ik heb geen idee van zijn 3bet range, want ik ken hem niet en heb grote moeite om grove 3bet ranges in te schatten.

Als zijn range JJ+, AK is krijg ik waarschijnlijk alleen maar actie als ik split of sterk achterloop. Wordt zijn range nittier dan wordt dit alleen maar erger.

Enige x dat ik kan callen zou zijn als hij AQ of KQ zou 3betten en niet afstacken.

Ik geef op als ik verlies en mis 2/3 vd keren de flop.

Dus als ik het echt niet vertrouw omdat ik zijn 3bet range inschat op QQ+, AK en afstack range KK+ of KK+/AK kan ik beter nog folden preflop dan callen.
      ?

vs KK+, AK heb ik 36% en vs KK+ 13%, Ik heb nog maar 0,15 cent geinvesteerd door mijn preflop raise en en kan dus 4,85:5.00 krijgen.

Normaal wil ik het er ook wel ingooien, het gaat er een beetje om als je sterk vermoedt dat iemand een nit is, dat ik dan AK niet graag afstack omdat je zo vaak (enorm) achterloopt.

Maar je redenatie over callen begrijp ik helemaal, dus zou je een fold dan beter vinden?
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Als het een nit is dan kan je folden

Maar het is hier 3handed + op Stars kan je supermakkelijk te weten komen (dmv tablescanner en/fo kijken hoeveel tafels ie speelt + avatar+locatie etc.) of het een nit is of niet

Denk dat soms zijn 3bet range ook nog wijder kan zijn ivm resteal dus met de aantal folds die ie maakt genereer je ook nog inkomen

Mvg,
      Gerv