NL5, 22 multiway limped pot

• timbo158
      timbo158
      Bronze
      Ik limp 22 hier achter omdat UTG en MP een whale en een fish zijn en ik eigenlijk elke flop zonder set ga checken dus dan heeft raisen weinig zin denk ik.

Goed ik hit mijn set en er is veel actie op de flop. BB had KQ wel geraiset, dus hij bet hier wss Kx.
      De whale en de vis callen en draws zijn zeer zeker mogelijk.
      Ik call ook omdat ik Kx en Qx niet weg wil jagen en een raise hier extreem sterk zou zijn.
      Plan is dat any non ruiten het check naar mij zal gaan en ik iniatief over kan nemen.

Had ik de flop moeten raisen vanwege de draws ook al had ik dan iedereen weggejaagd uit de pot?

Misschien ook wel handig om te weten dat er 23 kaarten zijn die niet mogen komen : 4 azen, 4 boeren, 4 tienen, 4 negens en dan nog 7 ruiten ( Ad, Td,9d niet en Qd zou BUNGA zijn)

Dat is dus op de 47 overgebleven 24:23 ofwel 49 procent vd keren kut.

PokerStars - $0.05 NL (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

MP: $1.98
      Hero (CO): $5.72
      BTN: $5.15
      SB: $5.00
      BB: $6.37
      UTG: $10.85

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.05

Pre Flop: ($0.07) Hero has 2:club: 2:heart:

UTG calls $0.05, MP calls $0.05, Hero calls $0.05, fold, fold, BB checks

Flop: ($0.22, 4 players) Q:heart: 2:diamond: K:diamond:
      BB bets $0.15, UTG calls $0.15, MP calls $0.15, Hero calls $0.15

Turn: ($0.82, 4 players) T:diamond:
      BB checks, UTG bets $0.20, MP raises to $1.20, fold, fold, UTG raises to $2.20, MP calls $0.58 and is all-in

River: ($4.38, 2 players) A:spade:

UTG shows J:club: 9:diamond: (Straight, Ace High) (Pre 62%, Flop 52%, Turn 17%)
      MP shows 4:diamond: 6:diamond: (Flush, King High) (Pre 38%, Flop 48%, Turn 83%)
      MP wins $4.20
  • 2 antwoorden
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Ik zou hier flop altijd raisen en aangezien er nog 3 andere spelers in de pot zitten vrij groot (vind niet dat dit per se extreem sterk overkomt en je moet gwn protecten hier en proberen zo vlug mogelijk het geld in het midden te krijgen. Door te raisen op flop ga je echt niet iedereen wegjagen en als dit toch het geval is maakt niet uit je moet de correcte play toepassen. Door nu gwn flop te callen laat je MP rustig zijn lage flush maken.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door timbo158
      Ik call ook omdat ik Kx en Qx niet weg wil jagen en een raise hier extreem sterk zou zijn.
      Maar het zijn whales ? Feite wil je geen A,J,T,9 & zien ivm straight & flush mogelijkheden

Hier moet je gewoon voor value raisen tegen Kx hoor. Qx gaat je sowieso niet veel value geven op latere straten wanneer je called + je moet de pot opbouwen omdat je preflop niet geraised hebt

Je hoeft pre het niet zo groot t emaken, 2-3bb openraise is voldoende om de pot groot genoeg te maken dat je je hele stack erin kan gooien :)

Mvg,
      Gerv