Statestieken goed verwerken in de HUD.(NEED HELP)

• Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Hi peepz..

Ik speel met de instellingen die ik hier gevonden heb. Moet zeggen dat ik de meeste stats goed kan gebruiken aan tafel, alleen ik zit nog met een paar problemen en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Mijn HUD:
      Lijn 1: naam, sample, winrate
      Lijn 2: VPIP, PFR, Steal%, 3bet%, Foldto3b%, 4bet%, Foldto4b%
      Lijn 3: Aggression Freq, Cbet%, Turn Cbet%, Fold to CBet%, Fold to turnCbet%
      Lijn 4: Raise CBet, Fold to Raise Cbet%, WTSD%

1.Zou iemand mij een uitleg kunnen geven over wat de Steal% precies inhoudt? :facepalm: Ik weet dat het ergens in de Silver sectie staat, alleen silver zit er voor mij niet in omdat ik untracked op Pokerstars speel.

2.Omdat ik al een vrij groot aantal handen op mijn tegenstander heb, vond ik het makkelijk om de stats kleuren mee te geven. Nu weet ik alleen niet welke cijfers ik op NL10 ongeveer moet gebruiken, in de uitleg staat wel een gedeelte daarover alleen die is voor 6max. Ik speel Full Ring NL10 op pokerstars en zou graag willen weten of mijn cijfers kloppen, of waar je denkt dat ik hem aan zou moeten passen.

Nu heb ik hem zo:

Red Area Yellow Area Green Area
      Name = White
      Total Hand= Dark Blue
      Win Rate = White
      VPIP = <16 16 t/m 24 >24
      PFR = <14 14 t/m 20 >20
      3bet = <4 4 t/m 6 >6
      Foldto3bet = <30 30 t/m 60 >60
      4bet = <8 8 t/m 15 >15
      Foldto4bet = <25 25 t/m 40 >40
      Flop Agg.% = <25 25 t/m 40 >40
      Flop Cbet = <40 40 t/m 65 >65
      Fold to flop Cbet = <40 40 t/m 60 >60
      Turn Cbet = <30 30 t/m 55 >55
      Fold to turn Cbet = <30 30 t/m 50 >50
      Flop Raise Cbet = <20 20 t/m 30 >30
      Flop call Cbet = <33 33 t/m 67 >67
      WTSD% = <25 25 t/m 35 >35

Hoop dat iemand mij hier mee zou willen helpen=) .. Greetz
      Grunn17
  • 4 antwoorden
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Even een algemene tip: Ik zou een aantal van die statistieken uit je HUD halen, omdat je die ook terug kunt vinden in de pop-up van een andere stat. Neem bijvoorbeeld de contibet stats. Als je Cbet% in de HUD aanklikt zal er een pop-up verschijnen met de Cbet-stats, zowel eigen Cbet% als Fold to Cbet, op zowel flop als turn, maar ook over wat hij doet op een raise van zijn Cbet, etc. Dit scheelt een hoop ruimte in je HUD, en maakt de tafels wat minder druk. Zelfde geldt voor 3bet/4bet enzo.
    • Grunn17
      Grunn17
      Bronze
      Ik vind het juist beter, juist omdat je al zo vaak moet klikken voor extra stats. Nu heb ik vooraf een beetje een idee wat ik kan verwachten, en ik heb de stats die het meest gebruikt worden gewoon op tafel staan. In principe klopt het wel wat je zegt, maar ik speel al een tijd zo en heb niet echt last van die drukte.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Inderdaad, zijn redelijk veel stats en niet zo overzichtelijk. Je maakt beter gewoon wat meer pop-ups aan ;) .

Op je vraag 1: Steal% is gewoon het % van het aantal handen dat iemand op op de CO, BU, SB (gemiddelde) wanneer er dus nog geen actie voor de openraise is.

Over de kleurtjes: Ik vind het goed dat je met kleurtjes werkt, dat maakt het duidelijk om leaks van tegenstanders snel in beeld te brengen. Zorg wel dat het geen kleurboek wordt en het wat overichtelijk blijft (had ik eens voor hehe). Nu wat getallen, al weet ik sommige niet helemaal zeker.

vpip tussen 12 en 20 is deftig
      pfr dan tussen 10 en 18 ofzo
      3bet tussen 3 en 6
      foldto3bet kan je ook wat op gevoel zien.. kleiner dan 40% is erg weinig en maar dan 70% is veel.
      4bet: zet liever 4betrange erin, dat is makkelijker te begrijpen :)
      foldto4bet heb ik niet echt een idee van, zal je wss vooral nodig hebben als je een resteal wilt 4bet/bluffen. 60+% zal wel profitabel zijn dan.
      flop aqq%: 30% is zowat std d8 ik
      flopcbet: kleiner dan 50% is weinig en hoger dan 70% is erg veel
      foldtoflopcbet: kleiner dan 50% is weinig en meer dan 70% is veel
      turncbet: denk dat hier 50% ofzo std is.
      foldtoturncbet: geen idee eigenlijk, ik gok dat 40% normaal is
      raisecbet: kleiner dan 8% ongeveer is weinig en meer dan zowat 17% is al veel
      call cbet: is vrij onnodig als je foldtocbet al hebt en raise cbet
      wtsd: kleiner dan 20% is weinig en meer dan 30% is veel
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Er zijn leugens, verdomde leugens, en statestieken.