Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

[45 mans] blind vs blind

• ssacr
      ssacr
      Bronze
      Zal wel niet goed zijn om zijn reraise preflop te callen, maar wilde niet zomaar opgeven en resultaat was mooi. Op de flop call ik die 2 blinds wel omdat ik een redelijke stack heb.

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $0.23+$0.02

Stacks:
      UTG kuHuQ (2,648)
      UTG+1 MacMicKo (4,223)
      CO merlinas7 (4,974)
      BTN Marka555 (2,090)
      SB ssacre (11,200)
      BB gmpfar (16,746)

Blinds: 100/200

Pre-Flop: (300, 6 players) ssacre is SB J:diamond: 10:diamond:
      4 folds, ssacre raises to 500, gmpfar raises to 1,400, ssacre calls 900

Flop: 5:diamond: Q:spade: 8:heart: (2,800, 2 players)
      ssacre checks, gmpfar bets 400, ssacre calls 400

Turn: 9:heart: (3,600, 2 players)
      ssacre checks, gmpfar bets 2,600, ssacre goes all-in 9,400, gmpfar calls 6,800

River: K:diamond: (22,400, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 22,400
      ssacre shows a straight, Nine to King
      J:diamond: 10:diamond:
      gmpfar shows three of a kind, Queens
      Q:diamond: Q:club:

ssacre wins 22,400 (net +11,200)

gmpfar lost 11,200
  • 15 antwoorden
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      kdenk dat callen met maar 4 outs echt niet zo goed is.
      Kvind het gewoon slecht gespeeld. :P

Pre zou ik folden na zen raise. Heel misschien 3betten, maar ik call hier niet omdat je dan een redelijke pot op de flop uit positie moet spelen.Je hebt nog zoveel edge + grote stack. Ik heb op dit moment geen goesting om de stoere cowboy uit te hangen en een hand uit positie tegen andere bigstack te spelen. Ma dat ben ik :P

Op flop, snap ik je denkwijze wel, maar kdenk dat in de longrun het toch meer profitable is om te folden. Of zelfs te raisen, aangezien je met die 400bet echt niks weet.

Op de turn zou ik nooit shoven. Je hebt hier nu de nutz. Laat handen als QA,QK,QJ op de river shoven ipv nu op de turn te folden na jouw shove raise. Die QQ zal op de river ook wel shoven.

En wacht op de "pro's", want ik suck in 45m :P
    • Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      Zal ook is een poging doen.
      Preflop zou ik first in raisen naar 450. Vind 2.5x te groot omdat je te veel verliest als je moet opgeven en effect is hetzelfde. Minraise vind ik klein omdat je villian te veel odds geeft om te callen.

Na zijn 3bet zou ik gewoon opgeven. Zoals grutto al zegt, wil je niet met 1/8 van je stack OOP een flop spelen. Je zal de flop te vaak missen.

Dan word het wel intressant postflop.

400/2800x100 = 14% potbet.
      Je hebt slechts 4outs. Weet niet of ik het op deze manier goed doe, maar probeer het.

4/52 x 100= 8% afgerond. Dus 8x van de 100x hit je de nuts.

Aangezien je 14% moet hebben is het een fold postflop.
    • najtreg12
      najtreg12
      Silver
      Je kunt echt niet folden op die flop voor 400. De potodds zijn net ongunstig, maar met zo'n stack nog achter de hand (en de tegenstander ook) kun je echt niet folden.

Preflop ben ik mee eens dat je uit positie nooit kunt callen.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      zal ook meestal hier folden pre flop. Heb alleen op dat moment al een hoop blinds gefold of moeten folden. Om geen pusy te lijken call ik hier. De hand is redelijk en mijn tegenstander kan ook raisen met Ax of QK vandaar dat ik pre flopniet gelijk fold. Op de flop is het voor die prijs en wat er al in zit de call wel waard omdat als ik hit ik de nuts heb. Dat shoven op de turn is wel verkeerd. Denk dat er hier wel meer handen callen dan die QQ.
    • Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door najtreg12
      Je kunt echt niet folden op die flop voor 400. De potodds zijn net ongunstig, maar met zo'n stack nog achter de hand (en de tegenstander ook) kun je echt niet folden.

Jup. Ik zou ook callen postflop, maar potodds maakt het een fold.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Bierpokkel
      Oorspronkelijk gepost door najtreg12

Jup. Ik zou ook callen postflop, maar potodds maakt het een fold.
      Je vergeet de implied odds en daarmee is het een easy call+je odds om eventueel op latere streets te stealen. Al is dat vrij beperkt
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Ja,ik zou toch de flop ook callen. Omdat 400 echt belachelijk weinig is.

Berekening van bierpokkel. Er zijn al 5 kaarten bekend, dus 4/47.
      En dan heb je nog maar de turn.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      flop :
      1/ je flush zijn geen clean outs. je hebt hier 8% om te improven tot op de river (bij je 4/47 tel je enkel de flushes, er zijn andere manieren om te improven, trips, 2p, etc..) all-in, heb je ongeveer 8% odds waarvaan de flushes niet allemaal clean zijn, en dus een 5-6% adjusted odds en je moet 14% callen.

2/ je bent niet zeker dat je afgestacked word als je wel hit, gezien zijn debiele betsize, betwijfel ik of vilain hier 3 straten gaat afcallen en afstacken. voor hetzelfde geld hit je je flush op turn in beste geval, en krijg je fold turn op je turnbet. turn niet betten zou ik niet doen als je hit, want dan krijg je het op de river niet in als hij de turn behind checked, omdat je left behind > potsize. en dat is best case, worst case improve je turn niet, moet je nog eens betalen en is het hopen op de river en hopen dat je flush de hoogste is EN dat vilain afstacked.

fold pre en fold flop

Oorspronkelijk gepost door ssacr
      Om geen pusy te lijken call ik hier. .
      :facepalm:
      poker is about making +ev choices
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Ik heb een redelijke hand; JT s. Ik heb om vrijwel geen hand gespeeld. Als ik die keer dat ik raise gelijk fold geef ik een verkeerd signaal af. Mijn hand is goed genoeg om een flop te zien en ik probeer ook het signaal af te geven dat ik niet zomaar mijn chips opgeef. Kost wat maar hou dan ook als ik de flop mis genoeg chips over om verder te kunnen.

Wie zegt folden op de flop snap ik echt niet: zit al zoveel in en goede implied odds, niet callen is een slechte beslissing. Denk wel dat AA, KK, KQ, AQ en meer hier callt. Blijft evengoed zwak.

Lange termijn was juist waar ik aan dacht toen ik de reraise pre flop callde. Niet callen is zwakte omdat mijn tegenstander hier raist met een brede range op dit niveau.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Wie zegt folden op de flop snap ik echt niet: zit al zoveel in en goede implied odds, niet callen is een slechte beslissing. Turnshove: Denk wel dat AA, KK, KQ, AQ en meer hier callt. Blijft evengoed zwak.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      je zit oop, tegen een speler die je pijn kan doen, met een hand die preflop reversed implied odds heeft.

welke flops wil je zien?

Txx , Jxx, FD boards.. ga je dan broke met JT op die boards, of broke met een FD, zelf al zit KT/KJ/AT/AJ/QT/QJ zo hard in zijn range.

zelfde tip als vaak, plan de volledige hand. Kijk verder dan naar je kaarten. kijk naar stacksizes, naar je relatieve positie, etc.

Je had de flop al niet mogen zien. nu level je jezelf om chips te spewen.
      je plan in het begin was: voor 500$ potje oppakken, nu zit je tegen de flop al voor 500$ + 900$ + 400$ of 4x je oorspronkelijk bedrag met een draw tegen de enige speler die je zeer kan doen. You got lucky, en dan nog had hij outs genoeg om je straat te beaten. wat als de board paired, noem je het dan een beat?

Wie zegt folden op de flop snap ik echt niet: zit al zoveel in en goede implied odds, niet callen is een slechte beslissing. Turnshove: Denk wel dat AA, KK, KQ, AQ en meer hier callt. Blijft evengoed zwak.
      jij hebt er zelf zoveel ingestoken. je maakt een fout en gebruikt die fout als reden om je nog dieper in de problemen te brengen. :facepalm:

ik zie vaak dat je het jezelf goed kan verkopen waarom je iets doet, maar je manier van denken is verkeerd. je kijkt naar de verkeerde dingen en neem de verkeerde beslissingen. Zelden in je uitleg hoor ik de woorden: positie, stacksizes, ranges, odds, wat je plan is en van welke spelers wil je actie en van welke spelers niet.

Je krijgt hier vrij veel goede reacties en dan post je dat je move goed was, om een reden die voor jou correct lijkt, terwijl het niet zo is. donno of het dan nog zin heeft om een hand te posten, als je overtuigd bent van je gelijk.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      @ solartje Denk dat je wel hout snijdt, kom er nog op terug.
    • ssacr
      ssacr
      Bronze
      Ben idd te eigenwijs. Probleem is dat dit soort spel vaak ontstaat in een bepaalde stemming. Vaak is het hier een raise met van alles en deze speler was loose. Wilde gewoon niet folden hoewel dat voor de lange termijn slimmer is. Na de flop heb ik ook na rekenen te weinig om te callen. Ook hier: lage prijs en geen zin om te folden. Zat er al in wat op zich niet het geval had moeten zijn.

Had er wel over nagedacht, in die zin folden op de turn als ik die mis. Had ook nagedacht over het aantal chips dat over zou blijven, genoeg om verder te kunnen. Lange termijn is dit idd allemaal niet winstgevend.

Is misschien meer de mindset hier, speel SB meestal niet hier op deze manier. Vond het alleen op zich wel een leuke.

Zal me wel wat minder eigenwijs op te stellen.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      Eigenwijsheid, gevoelens, Alfa-male toestanden komen er omdat je hoofd niet bezig is met rationele dingen. bekijk het als een auto besturen. Als je aan het rood licht staat en je niet moet rijden, dwalen je gedachten weg. Dan denk je aan wat je vriendin die ochtend vertelde, of kijk je naar het uur en fok je jezelf op omdat je telaat gaat zijn, kijk je naar de knappe blondine naast je en laat je teveel invloed van buitenaf binnen.

Als je aan het rijden bent in putje brussel in het spitsuur, dan denk je aan je versnelling, je spiegels, de auto op de oprit heeft die jou gezien?, een auto rempt plots in de verte, iemand gaat in zijn auto stappen en je zal misschien moeten uitwijken als hij zijn deur opendoet, gaat die voetganger plots oversteken, etc etc. dan heb je gewoon geen tijd om te zien dat achter je een BOM van een wijf rijd. Idem met poker. Als je elke hand rationeel benaderd en plant op voorrand, heb je gewoon geen tijd om aan emotionele dingen te denken.

Ik weet niet op je aan topsport doet, maar daar heb je vaak hetzelfde voor.
      Ik speel biljart (american pool) op hoog niveau en als ik telkens men tegenstander aan het spelen is en ik moet neerzitten rondkijk in de zaal, en dan weer "In the game" moet geraken als het aan mij is, zal dit mij 10x moeite kosten en zal ik vaak minder goed spelen. puur omdat ik mezelf de kans laat om beinvloed te worden door buitenaf. Ik ga nadenken over de bal die ik net miste, over de consequenties, begin mezelf op te fukken, etc... Idem als pokertilt of emotionele beslissingen.

Als ik in de stoel mag zitten en mijn tegenstander is aan het spelen, dan beeld ik me in dat ik in zijn plaats zit, en plan ik alles tot in de details van hoe ik het zou doen in zijn plaats. Als het dan aan mij is, zit ik nog steeds "in the game" met men gedachten en zal ik niet gezien hebben dat de serveerster eigenlijk wel lekker kontje heeft of heb ik geen tijd om te beseffen hoe slecht die laatste bal die ik miste wel was..

poker is simpel:

zijn de randvoorwaarden in je voordeel : aanvallen !!
      zijn de randvoorwaarden in je nadeel : verdedigen !!

had je nu op de BU gezeten had het verhaal misschien helemaal anders geweest. Het enige voordeel van op de SB te zitten, is dat je maar 1 speler moet folden, maar dat is dan ook het enige voordeel van op de sb te zitten en deze weegt niet op tegen het nadeel van 3straten uit positie te zitten, gezien een showdown word gewonnen op de river en niet preflop.

Nu als je short bent, zo short dat je play zich tot preflop beperkt dan valt die positie nadeel weg (want je speelt geen postflop obv), en dan word de SB plots wel een sterke positie, omdat je FI voordeel blijft en je oop postflop nadeel wegvalt.

dus tip: als je deep zit, is de sb geen leuke positie om postflop te gaan spelen, als je short bent is de sb wel een leuke positie.

Minder eigenwijs idd + blijven handen posten + blijven verbeteren en PS zal je blijven helpen al hebk soms echt zin om je eens een draai rond je oren te verkopen en :rage: gevoel :D

Probeer dit eens: bij elke volgende hand die je post; moet je minstens 1 keer de volgende woorden gebruiken:

:diamond: stacksizes hero vs stacksize spelers na je: wat speelt in je voordeel en wat speelt in je nadeel

:diamond: positie tov vilain: voordeel of nadeel?

:diamond: preflop kijken van wie wil je actie en van wie niet (vaak stack afhankelijk). als je actie krijgt is dit: voordeel of nadeel

:diamond: telkens PREFLOP een plan A kiezen voor je hele hand tegen de spelers van wie je actie wilt en een plan B voor tegen de spelers waar je geen actie van wilt (vaak afhankelijk van de vorige 2 vragen). Dus eens je antwoord weet op de vorige vraag (actie van wie), weet je al hoe je de hand verder gaat spelen.

:diamond: range van vilain bepalen in functie van wat er op de flop gebeurt.
      Op hoeveel % sta je voor en op hoeveel % van die range sta je achter. Sta je in het voordeel : hoe krijg je zoveel mogelijk chips, sta je in het nadeel: hoe verlies ik zo weinig mogelijk chips. (bluffs doen je niet op jouw BI, hadk al eens eerder gepost)

:club: en mag je geen enkele keer een woord gebruiken die een menselijk gevoel beschrijft.

Tijd om je te leren denken als een pokerspeler?

voorbeeld van hoe je voor jezelf deze hand had kunnen doen:

:diamond: stacksizes. Alle spelers na je hebben je covered : nadeel
      Beiden spelers zitten vrij deep : hun opties zijn niet beperkt tot fit/fold. : nadeel.

:diamond: positie tov vilain: gezien je deep zit --> postflop --> oop --> nadeel

:diamond: actie: je wil van niemand eigenlijk actie. er zijn geen shorties, die je wel kan callen als iemand je steal restealed : nadeel

:diamond: al de vorige punten spelen in ons nadeel; we gaan proberen preflop de pot op te pakken, gezien dit het enige moment in de hand is waar je voordeel hebt, je bent FI en je kan looser openen dan dat speler kan callen.

plan A: stealen, vilain fold : perfect
      plan B: stealen, vilain called : Cbetten en hand opgeven als we weerstand krijgen
      plan C: stealen, vilain raised : folden.

:diamond: range vilain op flop.

TP (QT, QJ,QK,QA), PP, SET, 2pair vs hero: gutshot. : nadeel bijna alles beat je --> hoe verliezen we zo weinig mogelijk chips? cbetten en pot oppakken als we denken FE te hebben of check/folden.

je kijkt wat er preflop gebeurt is om je keuze te maken: hebben we FE?
      - vilain heeft nog veel behind en raisde ons pre. komt vrij agro over, dus kans op FE vrij klein --> weinig FE --> check/fold flop.

Ik heb vrij veel tijd in de post gestoken, hopelijk doe je zelf ook de moeite.
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Ik heb om vrijwel geen hand gespeeld. Als ik die keer dat ik raise gelijk fold geef ik een verkeerd signaal af.
      Als je vermoedt dat de tegenspelers daarop letten, is het des te meer een reden om te folden. Want als je tegenstander aandachtig was en gezien heeft dat je heel tight was, dan gaat hij je hier zeker en vast niet licht 3-betten en staat je TJs heel pover tegenover zijn range.